Minuta ședinței Senatului Universității „1 Decembrie 1918" din Alba Iulia din data de 29.09.2025
HOTĂRÂREA NR. 1.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Senatului Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia în mandatul 2024 – 2029 (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 2.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului de Administrație al Universității „1 Decembrie 1918" din Alba Iulia (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 3.
Se aprobă Metodologia de concurs pentru ocuparea posturilor didactice și de cercetare în Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 4.
Se aprobă Procedura operaționala PO – SG – 03 privind organizarea și desfășurarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice și de cercetare vacante în cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 5.
Se aprobă Metodologia privind organizarea și desfășurarea examenului de promovare în cariera didactică în cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 6.
Se aprobă Procedura operațională PO – SG – 04 privind organizarea și desfășurarea examenului de promovare în cariera didactică în cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 7.
Se aprobă Regulamentul privind implementarea Programului ERASMUS+ (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 8.
Se aprobă Metodologia pentru acordarea granturilor pentru predare și cercetare de tip visiting professor/visiting scholar în cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.
HOTĂRÂREA NR. 9.
Se aprobă abrogarea Regulamentului privind organizarea și funcționarea Biroului Erasmus, Cooperare Internațională și Studenți Străini (BECISS).
HOTĂRÂREA NR. 10.
Se aprobă Regulamentul Compartimentului Erasmus, Cooperare Internațională și studenți Străini din Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.
HOTĂRÂREA NR. 11.
Se aprobă Procedura operațională PO – CRI – 03 privind implementarea programelor de mobilitate a indivizilor (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 12.
Se aprobă Regulamentul privind cazarea, organizarea și funcționarea căminelor studențești (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 13.
Se aprobă Procedura operațională PO – SERU – CRU – 02 privind stabilirea drepturilor salariale, respectiv propunerea de abrogare a Procedurii operaționale PO – BPS – 04 privind stabilirea drepturilor salariale.
HOTĂRÂREA NR. 14.
Se aprobă Procedura operațională PO – SERU – CRU – 03 privind delegarea atribuțiilor, competențelor și a responsabilităților de delegare, respectiv abrogarea Procedurii operaționale SEAQ_PO_BPS_05 privind delegarea atribuțiilor, competențelor și a responsabilităților de delegare.
HOTĂRÂREA NR. 15.
Se aprobă Procedura operațională PO – SERU – CRU – 04 privind ocuparea prin transfer a unui post vacant din categoria personalului contractual în cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, respectiv abrogarea Procedurii operaționale PO – BPS – 10 privind ocuparea prin transfer a unui post vacant din categoria personalului contractual în cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.
HOTĂRÂREA NR. 16.
Se aprobă Procedura operațională PO – SERU – CRU – 05 privind prestarea muncii peste durata normală a timpului de muncă.
HOTĂRÂREA NR. 17.
Se aprobă Planul de activitate al Senatului Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia pentru anul universitar 2025/2026.
HOTĂRÂREA NR. 18.
Se aprobă propunerea de alocare pentru anul universitar 2025-2026 a resurselor umane (pe baza statelor de funcții), materiale (conform dotărilor existente) și financiare (existente conform bugetului) pentru desfășurarea activității programelor de studii universitare de licență, masterat și doctorat.
HOTĂRÂREA NR. 19.
Se aprobă numărul formațiilor de studii care vor funcționa în anul universitar 2025-2026, pe cicluri de studii universitare, programe de studii, forme de învățământ și ani de studiu.
HOTĂRÂREA NR. 20.
Se aprobă Statele de funcții ale Departamentelor didactice și ale Școlilor Doctorale, pentru anul universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 21.
Se aprobă listele nominale cuprinzând cadrele didactice care vor desfășura activități didactice în regim plata cu ora, în anul universitar 2025-2026, cuprinse în posturile vacante din statele de funcții.
HOTĂRÂREA NR. 22.
Se aprobă cererile cadrelor didactice din cadrul IOSUD – UAB, care se regăsesc în statele de funcții ale Școlilor Doctorale, privind susținerea de activități didactice, în regim plata cu ora, în anul universitar 2025-2026, respectiv cererile conducătorilor de doctorat asociați (pensionari și titulari în alte instituții) de continuare a activității la IOSUD UAB în anul universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 23.
Se aprobă componența comisiilor de îndrumare și integritate academică ale studenților doctoranzi în anul universitar 2025-2026, conform documentelor anexate.
HOTĂRÂREA NR. 24.
Se aprobă planul de învățământ pentru Nivelul II (aprofundare) de certificare pentru profesia didactică, aferent programului de formare psihopedagogică pentru domeniul Educație fizică și sport, în vederea înscrierii și înmatriculării la programul de formare psihopedagogică a studenților care s-au înmatriculat la specializarea de masterat Educație fizică școlară și activități extracurriculare (Domeniul Educație fizică și sport) în sesiunea septembrie 2025.
HOTĂRÂREA NR. 25.
Se aprobă demararea procedurilor de inițiere a programului de studii universitare de masterat Securitate și Intelligence Organizațional, domeniul Sociologie, precum și componența comisiei de lucru, după cum urmează:
Președinte: | conf.univ.dr. Marina Lucian (Persoană de contact) |
Membri: | prof.univ.dr. Metz Daniel lect.univ.dr. Mucea Bogdan lect.univ.dr. Bara Monica Angela |
Secretar tehnic: | Iancu Paula |
HOTĂRÂREA NR. 26.
Se aprobă demararea procedurii de autorizare provizorie a programului de studii universitare de licență Psihologie, forma de învățământ IF, precum și componența comisiei de lucru, după cum urmează:
Președinte: | conf.univ.dr. Todor Ioana Cristina |
Membri: | conf.univ.dr. Igna Victor Cornel lect.univ.dr. Nanu Eugenia Cristina lect.univ.dr. Herman Iulia Ramona |
Secretar tehnic: | Ilea Maria Andreea Dîrman Mihaela |
HOTĂRÂREA NR. 27.
Se aprobă solicitarea Facultății de Istorie, Litere și Științe ale Educației privind încetarea definitivă a organizării programului de studii universitare de licență Arheologie.
HOTĂRÂREA NR. 28.
Se aprobă taxele administrative și tarifele aplicate în Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, în anul universitar 2025-2026, conform anexei.
HOTĂRÂREA NR. 29.
Se aprobă numirea/delegarea cu caracter temporar, pe o perioadă de 12 luni, începând cu data de 28 septembrie 2025, a dlui lect.univ.dr. Bogdan Mucea, ca director al Centrului de imagine și marketing.
HOTĂRÂREA NR. 30.
Se aprobă solicitarea dlui prof.univ.dr. Metz Daniel privind efectuarea de activități didactice, în regim plata cu ora, în cadrul Academiei Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu, în anul universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 31.
Se aprobă solicitarea dlui prof.univ.dr. Metz Daniel privind efectuarea de activități didactice, în regim plata cu ora, în cadrul Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, în anul universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 32.
Se aprobă solicitarea dnei lect.univ.dr. Costea Liana Maria privind desfășurarea activității de cadru didactic asociat în cadrul Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu-Mureș, în anul universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 33.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Comisiei pentru Evaluarea și Asigurarea Calității din Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia și a Comisiilor Interne de Calitate (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 34.
Se aprobă Metodologia de organizare și desfășurare a alegerilor academice în Universitatea ,,1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, pentru mandatul 2024-2029 (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 35.
Se aprobă Metodologia privind activitatea de susținere a inspecțiilor speciale și a lucrărilor metodico-științifice pentru obținerea/echivalarea gradului didactic I (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 36.
Se aprobă Metodologia privind acordarea burselor pentru studenți - Ciclurile de studii licență, master şi doctorat, forma de învățământ cu frecvență (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 37.
Se aprobă Procedura Operațională PO – Serviciul Social – 04 privind operarea burselor în statele de plată (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 38.
Se aprobă Metodologia privind regimul actelor de studii în Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 39.
Se aprobă Procedura operațională PO – SG – 02 privind regimul actelor de studii și a documentelor universitare în cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 40.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Direcției General Administrative (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 41.
Se aprobă Procedura operațională PO – DGA – 01 privind atribuțiile şi responsabilitățile Directorului General Administrativ.
HOTĂRÂREA NR. 42.
Se aprobă Procedura operațională PO – DGA – 02 privind activitatea Secretariatului Direcției General Administrative.
HOTĂRÂREA NR. 43.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Bibliotecii Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 44.
Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcționare a Centrului pentru Managementul Proiectelor (CMP) (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 45.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Serviciului Administrație Patrimoniu (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 46.
Se aprobă Procedura operațională PO – SERU – CE – 01 privind întocmirea ordinelor de plată către Trezorerie și bănci comerciale, respectiv abrogarea Procedurii operaționale PO – SFC – 01 privind întocmirea ordinelor de plată către trezorerie și bănci comerciale.
HOTĂRÂREA NR. 47.
Se aprobă Procedura operațională PO – SERU – CE – 02 privind Controlul Financiar Preventiv propriu, respectiv abrogarea Procedurii operaționale PO – SFC – 02 privind Controlul Financiar Preventiv propriu.
HOTĂRÂREA NR. 48.
Se aprobă Procedura operațională PO – SERU – CE – 03 privind decontarea cheltuielilor de deplasare/delegație în altă localitate, în interesul serviciului, respectiv abrogarea Procedurii operaționale PO – SFC – 03 privind decontarea cheltuielilor de deplasare/delegație în altă localitate, în interesul serviciului.
HOTĂRÂREA NR. 49.
Se aprobă Procedura operațională PO – SERU – CE – 04 operațiunile de angajare, lichidare, ordonanțare și plată a cheltuielilor, respectiv abrogarea Procedurii operaționale PO – SFC – 04 privind operațiunile de angajare, lichidare, ordonanțare și plată a cheltuielilor.
HOTĂRÂREA NR. 50.
Se aprobă Procedura operațională PO – SERU - CE – 06 privind încasările și plățile efectuate prin casieriile unității respectiv abrogarea Procedurii operaționale PO – SFC – 06 privind încasările efectuate prin casieria Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.
HOTĂRÂREA NR. 51.
Se aprobă Procedura operațională PO – SERU – CE – 07 privind evidența contabilă a imobilizărilor corporale și necorporale, respectiv abrogarea Procedurii operaționale PO – SFC – 07 privind evidența contabilă a imobilizărilor corporale și necorporale.
HOTĂRÂREA NR. 52.
Se aprobă Procedura operațională PO – SFC – 08 privind Regimul intern de numerotare a documentelor financiar – contabile, respectiv abrogarea Procedurii operaționale PO – SFC – 08 privind regimul intern de numerotare a documentelor financiar contabile.
HOTĂRÂREA NR. 53.
Se aprobă Procedura operațională PO – SERU – CE – 10 privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de activ și pasiv, respectiv abrogarea Procedurii operaționale PO – SFC – 10 privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de activ și pasiv.
HOTĂRÂREA NR. 54.
Se aprobă Procedura operațională PO – SERU – CE – 12 privind decontarea și evidența deplasărilor externe, respectiv abrogarea Procedurii operaționale PO – SFC – 12 privind decontarea și evidența deplasărilor externe.
HOTĂRÂREA NR. 55.
Se aprobă Procedura operațională PO – SERU – CRU – 06 privind acordarea concediului de odihnă personalului didactic și personalului de cercetare.
HOTĂRÂREA NR. 56.
Se aprobă Procedura operațională PO – SERU – CRU – 08 privind organizarea și desfășurarea concursurilor pentru ocuparea în regim plata cu ora a posturilor didactice și de cercetare vacante în cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.
HOTĂRÂREA NR. 57.
Se aprobă Planul de măsuri pentru îmbunătățirea situației financiare la nivelul Direcției General Administrative.
HOTĂRÂREA NR. 58.
Se aprobă organizarea unei sesiuni suplimentare de admitere în luna septembrie 2025 în cadrul IOSUD-UAB, calendarul desfășurării concursului de admitere, precum și componența comisiilor, după cum urmează:
Comisia (1) – 3 locuri cu taxă
Președinte: | Prof. univ. dr. Lucian Colda |
Membri: | Prof. Dumitru Adrian Vanca Prof. univ. dr. Jan Nicolae |
Membru supleant: | Prof. univ. dr. Ovidiu-Florin Panaite |
Secretar: | Mihail Kalid Qaramah |
Comisia (2) – 1 loc cu taxă
Președinte: | Prof. univ. dr. Marian Vîlciu |
Membri: | Prof. univ. dr. Dumitru Adrian Vanca Prof. univ. dr. Lucian Colda |
Membru supleant: | Prof. univ. dr. Mihai Himcinschi |
Secretar: | Mihail Kalid Qaramah |
Calendarul concursului de admitere:
29.09.2025 | înscrierea la doctorat |
29.09.2025, ora 16.00 | afişarea listei de candidaţi |
30.09.2025, ora 09,00 | examen de competenţă lingvistică pentru o limbă de circulaţie internaţională (pentru toţi candidaţii) |
30.09.2025, ora 10,00 | examen Teologie Dogmatică (pentru candidații din domeniul Teologie) |
30.09.2025, ora 11.00 | afişarea rezultatelor la examenul de competenţă lingvistică și la examenul de Teologie Dogmatică |
30.09.2025, ora 12,00 | examenul oral la disciplina de specialitate şi susţinerea proiectului de cercetare ştiinţifică |
30.09. 2025, ora 16.00 | afişarea rezultatelor finale |
30.09. 2025 | confirmarea locului; la doctoranzii cu taxă, confirmarea locului implică și achitarea primei tranșe |
HOTĂRÂREA NR. 59.
Se aprobă lista coordonatorilor de disciplină și a tutorilor care susțin activități didactice la ID, în anul universitar 2025-2026 din: Departamentul de Administrarea Afacerilor și Marketing, Departamentul de Finanțe-Contabilitate și Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic.
HOTĂRÂREA NR. 60.
Se aprobă tariful unitar pentru plata activităților didactice normate în posturile vacante / temporar vacante / rezervate, din statele de funcții aferente anului universitar 2025-2026, la ciclul de studii I și ciclul de studii II, forma de învățământ zi, indiferent de funcția postului, în sumă de 29,302 lei/oră.
HOTĂRÂREA NR. 61.
Se aprobă solicitarea dnei prof.univ.dr. Socol Adela privind susținerea de activități de îndrumare în cadrul comisiilor de doctorat la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – Școala Doctorală de Științe Inginerești și Matematică, în anul universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 62.
Se aprobă solicitarea dnei prof.univ.dr. Muntean Andreea Cipriana privind susținerea de activități de îndrumare în cadrul comisiilor de doctorat, în anul universitar 2025-2026, la Universitatea Transilvania din Brașov – Școala Doctorală Interdisciplinară.
HOTĂRÂREA NR. 63.
Se aprobă solicitarea dnei prof.univ.dr. Muntean Andreea Cipriana privind susținerea de activități de îndrumare în cadrul comisiilor de doctorat, în anul universitar 2025-2026, la Academia de Studii Economice, București – Școala Doctorală – domeniul Marketing.
HOTĂRÂREA NR. 64.
Se aprobă solicitarea dnei conf.univ.dr. Todor Ioana Cristina privind susținerea de activități în comisiile de îndrumare a doctoranzilor la Școala Doctorală de Teologie și Științe Religioase din cadrul Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, în anul universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 65.
Se aprobă solicitarea dnei lect.univ.dr. Roșu Camelia Augusta privind susținerea de activități în comisiile de îndrumare a doctoranzilor la Școala Doctorală de Teologie și Științe Religioase din cadrul Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, în anul universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 66.
Se aprobă solicitarea dlui prof.univ.dr. habil. Himcinschi Mihai privind desfășurarea de activități didactice în calitate de cadru didactic asociat la Universitatea Tehnică din Cluj Napoca, Departamentul de Teologie Ortodoxă Baia-Mare, la programul de master Teologie Creștină și Spiritualitate Europeană, în semestrul I al anului universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 67.
Se aprobă solicitarea dlui prof.univ.dr. habil. Himcinschi Mihai privind desfășurarea de activități didactice în calitate de cadru didactic asociat la Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad, în cadrul programului de studii universitare de master Teologie penticostală, în semestrul II al anului universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 68.
Se aprobă propunerea Departamentului de Finanțe-Contabilitate privind angajarea dlui dr.ec. Mihon Simion Iosif în calitate de cadru didactic asociat invitat – specialist cu valoare științifică recunoscută în domeniu din țară.
HOTĂRÂREA NR. 69.
Se aprobă propunerea Departamentului de Administrarea Afacerilor și Marketing privind angajarea dlui Fleșer Nelu în calitate de cadru didactic asociat invitat – specialist cu valoare științifică recunoscută în domeniu din țară.
HOTĂRÂREA NR. 70.
Se aprobă propunerea Departamentului de Educație Fizică și Sport privind necesitatea ocupării temporare a unui post vacant de către dl Muntean Raul Ioan în calitate de cadru didactic asociat invitat, pentru anul universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 71.
Se aprobă solicitarea IOSUD-UAB privind înmatricularea doctoranzilor care se află sub incidența adresei nr. 150/GP/20.09.2025 - fără plata taxei de școlarizare pentru anul universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 72.
Se aprobă solicitarea dlui arhiepiscop prof.univ.dr. Irineu Ionel Pop privind modificarea componenței comisiei de îndrumare și integritate academică a unui doctorand din cadrul Școlii Doctorale de Teologie.
HOTĂRÂREA NR. 73.
Se aprobă cererile studenților doctoranzi privind prelungirea studiilor universitare de doctorat, conform documentelor anexate.
HOTĂRÂREA NR. 74.
Se aprobă cererea nr. 24807/25.09.2025 a unui student din cadrul Facultății de Informatică și Inginerie, programul de studii universitare de licență Măsurători terestre și cadastru privind înmatricularea în anul I de studiu.