Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia

Programe de studiu

Admitere UAB


Ofertă de studiu Sesiunea Admitere Iulie 2025


Specializare - Master Locuri disponibile
12 locuri / IF (buget), 47 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Durată studii

4 semestre

Scurtă prezentare a programului

Misiunea învăţământului pentru specializarea „Sisteme informaționale cadastrale și management imobiliar”, în direcţia formării și perfecționării specialiştilor din acest domeniu, are ca principal obiectiv reducerea şi înlăturarea dezechilibrului în ceea ce privesc modalităţile de abordare şi tehnologiile privitoare la întocmirea cadastrului, refacerea şi reglementarea problemelor legate de proprietatea asupra terenurilor, stoparea procesului de degradare a unor suprafeţe de teren, utilizarea tehnologiilor moderne de întocmire şi de actualizare a evidenţelor cadastrale, posibilitatea aplicării metodelor moderne de cadastru pentru lucrările agricole, silvice, hidrologice, a căilor de comunicaţii, arheologie etc., având în vedere că pe plan mondial şi european problematica evidenţei cadastrale este mult mai avansată. Organizarea procesului de instruire la nivel de masterat se bazează pe aprofundarea cunoştinţelor şi obţinerea de competenţe suplimentare în domeniul Ingineria Geodezice şi a atestării oficiale necesare pentru ocuparea posturilor de pe piaţa muncii Prin intermediul programului de studiu „Sisteme informaționale cadastrale și management imobiliar” se urmărește atingerea următoarelor obiective generale: - asigurarea unei pregătiri psihologice şi pedagogice, didactice şi practice de calitate, în acord cu direcţiile actuale şi de perspectivă din domeniul Ştiinţelor Inginereşti, al teoriei şi practicii curriculum-ului, al tehnologiei informaţiei şi comunicării, al proiectării şi evaluării în condiţii de calitate şi eficienţă a procesului de învăţământ; - realizarea unui învăţământ formativ, modern, centrat pe studenţi şi orientat pragmatic spre nevoile reale ale şcolii româneşti, în contextul integrării europene; - organizarea de programe de studii în sfera formării continue şi perfecţionării personalului tehnic din domeniu, potrivit cerinţelor unui învăţământ modern şi eficient; - conectarea învăţământului cu cercetarea ştiinţifică, antrenarea studenţilor în elaborarea de studii pe temele actuale din domeniu, şi ale celorlalte ştiinţe implicate în procesul educaţional; - realizarea de programe de cercetare în Ştiinţele Inginereşti orientate spre temele fundamentale şi spre priorităţile actuale ale dezvoltării proceselor şi sistemelor şi a integrării europene a programelor de formare. Relevanţa Programului de masterat în Sisteme Informaţionale Cadastrale si Management Imobiliar este asigurată prin conexiunea directă cu cerinţele actuale şi de perspectivă ale activităţii în domeniul Ingineriei Geodezice, prin abordări teoretice şi metodologice aduse la zi, cu accent pe cercetarea ştiinţifică şi managementul proiectelor. Ca și obiective specifice sunt urmărite următoarele aspecte: - să opereze cu conceptele şi metodologia din domeniul ingineriei geodezice; - să-şi dezvolte aptitudini de relaţionare şi comunicare cu mediul social şi cu cel profesional; - să desfăşoare activităţi de operare pe calculator şi de acces la reţelele informatice de comunicaţii; - să analizeze critic, calitativ şi cantitativ, informaţiile din diferite surse şi să elaboreze argumentaţii solide ce pot sta la baza deciziilor; - să proiecteze, implementeze şi exploateze sistemele informatice geografice şi să realizeze colectarea, stocarea, analiza şi vizualizarea datelor în cadrul acestor sisteme; - să realizeze lucrări specifice de cadastru; - să elaboreze rapoarte şi articole ştiinţifice folosind un limbaj tehnico-ştiinţific adecvat într-o formă corectă şi clară; - să conceapă şi să conducă procese specifice domeniului tehnico-ştiinţific ales. În urma parcurgerii programului de studiu vor fi asigurate următoarele Competenţe generale: - capacitatea de a învăţa, sintetiza şi aprofunda; - capacitatea de a opera cu conceptele şi metodologia din domeniul inginerie geodezice; - capacităţi şi aptitudini de relaţionare şi comunicare cu mediul social şi cu cel profesional; - abilităţi de operare pe calculator şi de acces la reţelele informatice de comunicaţii; - competenţă lingvistică în cel puţin o limbă de largă circulaţie internaţională. Competenţele profesionale ce vor fi asigurate prin intermediul programului de studiu sunt reprezentate de: - cunoaşterea ştiinţifică, înţelegerea conceptelor, teoriilor şi metodelor de bază ale domeniului şi ale ariei de specializare; - coordonarea, în cadrul administrațiilor locale și centrale, a proiectelor și programelor care vizează managementul imobilelor; - lucrul în echipe pluridisciplinare pentru identificarea, analizarea și propunerea soluțiilor de rezolvare a disfuncționalităților apărute la nivel național, regional, județean și local; - managementul și urmărirea execuției lucrărilor inginerești; - aplicarea și asigurarea cadrului legislativ în activitatea geodezică; - proiectarea asistată de calculator și utilizarea de software dedicat . Competenţele transversale asigurate sunt transpuse prin: - soluţionarea eficientă a situaţiilor problemă cu grad mediu de dificultate, cu respectarea principiilor şi a normelor de etică profesională şi promovarea unei atitudini responsabile faţă de domeniul ingineriei geodezice; - definirea şi respectarea competențelor echipei, distribuirea responsabilităţilor către membrii echipei şi solidaritatea în asumarea responsabilităţilor; - autoevaluarea nevoii de formare profesională, de evoluţie în profesie, de dezvoltare a competențelor dobândite şi de adaptare la cerinţele unei societăţi dinamice; - utilizarea eficientă a resurselor informaționale și a resurselor de comunicare și formare profesională asistată (portaluri, Internet, aplicații software de specialitate, baze de date, cursuri online etc.) atât în limba română, cât și într-o limbă de circulație internațională.

Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Proiectant inginer geodez - 216506 Geomatician – 216509 Corespondenta ISCO 08 - 216 - Architects, planners, surveyors and designers

Principalele discipline studiate

Geomatică, Cadastru digital şi Carte funciară, Geomorfologie şi elemente de risc în managementul terenurilor, Cadastrul zonelor urbane, Norme şi normative în managementul imobiliar, GIS în cadastru imobiliar, Evidenţa cadastrală a patrimoniului natural şi antropic, Lucrări topografice speciale, Bănci de date urbane, Politici şi strategii de dezvoltare urbană şi regională, Management imobiliar, Managementul infrastructurilor teritoriale, Monitorizarea construcţiilor, Geomatică, Cadastru digital şi Carte funciară, Geomorfologie şi elemente de risc în managementul terenurilor, Cadastrul zonelor urbane, Norme şi normative în managementul imobiliar, GIS în cadastru imobiliar, Evidenţa cadastrală a patrimoniului natural şi antropic, Lucrări topografice speciale, Bănci de date urbane, Politici şi strategii de dezvoltare urbană şi regională, Management imobiliar, Managementul infrastructurilor teritoriale, Monitorizarea construcţiilor .

Aspecte privind practica profesională

Pe parcursul celor doi ani, masteranzii vor efectua practică în cadrul unor firme de profil din ţară sau din străinătate: Consiliul Judeţean Alba; Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Alba; Primăria Alba Iulia; S.C. Apa C.T.T.A. Alba; Birou Cadastru Maxim; S.C. Larry&Cory Vermessungen S.R.L.; A.P.I.A.; DN Agrar Group; S.C. Florea Grup S.R.L.; S.C. TOP-CAD S.R.L.; S.C. Apulum GEO-GIS S.R.L.; S.C. Tobimar Construct S.R.L.; S.C. Elis Pavaje S.R.L.; Biroul de Proiectare Lancranjan Franchini Gheorghe; S.C. Tobimar Construct S.R.L.

Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Absolvenții programului de masterat Sisteme informaționale si management imobiliar au posibilitatea de a-și continua studiile, urmând cursurile uneia dintre școlile doctorale existente în țară.

Oportunități de angajare pe piața muncii

Absolvenţii au posibilitatea angajării ca specialişti în domeniul geodeziei/topografiei/cadastrului în instituţii şi firme din sectorul public şi privat precum şi în cadrul altor instituţii, organizaţii şi societăţi comerciale, publice şi private, a căror activitate implică utilizarea datelor şi informaţiilor geografice şi/sau spaţiale.

20 locuri / IF (buget), 31 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Durată studii

4 semestre

Scurtă prezentare a programului

1.1. Cunoaşterea, înţelegerea şi utilizarea limbajului specific domeniului de studii în scopul comunicării adecvate: 1.1.1. Cerinţe privind cunoaşterea, înţelegerea şi utilizarea conceptelor, abordărilor, teoriilor, modelelor şi metodelor de bază: • Aprofundarea cunoaşterii fundamentelor teoretice în informatică • Cunoaşterea principiilor programării avansate a calculatoarelor • Cunoaşterea paradigmelor de programare şi aplicarea acestora în probleme concrete • Cunoaşterea conceptelor informatice utilizate în analiza si proiectarea aplicaţiilor software • Cunoaşterea principiilor legate de sisteme informatice şi tehnologii software avansate • Cunoaşterea etapelor de proiectare, implementare, testare şi întreţinere a sistemelor informatice complexe • Cunoaşterea conceptelor avansate cu privire la sisteme de gestiune a bazelor de date • Cunoaşterea conceptelor avansate privind ingineria software • Cunoaşterea conceptelor avansate privind securitatea datelor, testarea şi validarea produselor software. • Cunoaşterea conceptelor avansate cu privire la reţele de calculatoare • Aplicarea cunoştinţelor de matematică în proiectarea software • Înţelegerea principiilor de lucru în echipă şi a tehnologiilor software specifice de elaborarea a sistemelor informatice complexe • Aplicarea cunoştinţelor dobândite în activitatea de analiză, proiectare, implementare şi întreţinere a produselor software • Abilităţi de comunicare în cel puţin o limbă străină • Capacitatea de abordare ştiinţifică a domeniului de specialitate - capacitatea de analiză, sintetizare şi interpretare a unui set de informaţii de specialitate; • Abilitatea de a lucra într-o echipă; abilitatea de a colabora cu specialişti din alte domenii; • Abilitatea de continuare a studiilor prin studii universitare de doctorat. • Cunoaşterea şi utilizarea eficientă a tehnologiilor informaţionale avansate • Cunoaşterea metodelor şi tehnicilor de programare folosind medii virtuale şi biblioteci specifice de prelucrare a componentelor virtuale. • Cunoaşterea, înţelegerea şi utilizarea conceptelor, modelelor şi metodelor avansate din domeniul Informaticii. 1.2. Capacitatea de a explica şi interpreta procese, fenomene, stări, teorii/idei şi tendinţe circumscrise domeniului de studii 1.2.1. Cerinţe privind explicarea şi interpretarea conceptelor, abordărilor, teoriilor, modelelor şi metodelor avansate sub forma unor raţionamente argumentate • Culegerea, analiza şi interpretarea de date şi informaţii din punct de vedere cantitativ şi calitativ, din diverse surse alternative, respectiv din contexte profesionale reale şi din literatura de specialitate în domeniu, pentru formularea de argumente, decizii şi demersuri concrete • Cunoaşterea şi interpretarea corectă a fenomenelor specifice procesului de informatizare • Capacitatea de identificare, colectare şi prelucrare de informaţii cu privire la activităţile, fenomenele şi procesele specifice informatizării • Capacitatea de explicare şi interpretare a fenomenelor, proceselor şi stărilor specifice sistemelor informatice

Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Programator Analist – programator Specialist in informatica Proiectant sisteme informatice Administrator de reţea de calculatoare Administrator baze de date Programator de sistem informatic Inginer de sistem software Manager proiect informatic Specialist în domeniul proiectării asistate pe calculator Specialist în proceduri si instrumente de securitate a sistemelor informatice Administrator de reţea de telefonie VOIP Consultant in Informatica Profesor Grupa majora 2 - Specialişti cu ocupaţii intelectuale si ştiinţifice Subgrupa majora 21 - Fizicieni, matematicieni si ingineri

Principalele discipline studiate

Capacitatea absolventului de a practica, la nivel de înaltă competenţă, activităţi specifice domeniului de studii, prin utilizarea cunoştinţelor, experienţei în profesie, calităţilor psihologice şi trăsăturilor de personalitate implicate în realizarea sarcinilor încredinţate. Aptitudinile de execuţie manifestate prin: - capacitatea de a înţelege conţinutul sarcinii - concretizarea şi particularizarea a ceea ce este abstract şi general - pregătire şi experienţă Aptitudinile organizatorice pentru propria activitate, care presupun: - acurateţe în gândire - spirit de ordine şi disciplină - promptitudine, consecvenţă şi fermitate în exercitarea profesiei 3.1.3. Alte aptitudini specifice domeniului de specializare: - negocierea, contractarea şi derularea de afaceri, potrivit mandatelor încredinţate - capacitatea de lucru în echipă şi de asumare a riscurilor - capacitatea de a utiliza cunoştinţele acumulate în situaţii noi, nepredictibile şi complexe - spirit de iniţiativă în rezolvarea problemelor practice - aptitudini organizatorice - creativitate - spirit inovator şi inventivitate. - curaj în abordarea unor teme care depăşesc nivelul actual de cunoştinţe în informatică .

Aspecte privind practica profesională

• Capacitatea de a crea modele şi a elabora teorii pe baza studiilor proprii efectuate. • Valorificarea ideilor şi conceptelor proprii la nivelul unor studii practice şi demonstrative. Capacitatea de sintetizare şi interpretare a unui set de informaţii, de rezolvare a unor probleme de bază şi de evaluare a concluziilor posibile • Capacitatea de sinteza a informaţiilor privind selectarea aspectelor importante pentru elaborarea studiilor informatice. • Capacitatea de sintetizare a informaţiilor prin sumarizarea lor la nivelul unor articole publicate în presa ştiinţifică. . Analiza independentă a unor probleme şi capacitatea de a comunica şi a demonstra soluţiile alese • Capacitatea de a susţine propriile proiecte prin demonstraţii practice şi soluţii concrete. Iniţiativa în analiza şi rezolvarea de probleme • Capacitatea de identificare şi structurare a informaţiilor • Capacitatea de utilizare interdisciplinară a teoriilor şi modelelor specifice

11 locuri / IF (buget), 39 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Durată studii

4 semestre

Scurtă prezentare a programului

Programul de masterat Evaluarea, monitorizarea și auditul mediului a fost propus și structurat pornind de la premisa că în contextul dezvoltării durabile a societăţii moderne, educaţia în domeniul mediului a devenit o prioritate și se constituie ca o activitate complexă. Organizarea procesului de instruire la nivel de masterat se bazează pe aprofundarea cunoştinţelor şi obţinerea de competenţe suplimentare în domeniul Ingineria Mediului, pregătind absolvenţii de la ciclul de licenţă. Programul de masterat Evaluarea, monitorizarea și auditul mediului urmăreşte completarea pregătirii absolvenților prin crearea de repere realiste pentru aplicarea şi interpretarea informaţiilor tehnice, tehnologice şi economice dobândite în studiile de licenţă în domeniul ingineriei mediului, la specializările din cadrul facultăţii, dar şi la specializări înrudite pentru absolvenţii altor facultăţi. Menirea acestui program de învăţământ de masterat este să formeze competenţe profesionale pentru o gamă variată de solicitări pe care instituţiile de mediu, cercetarea în domeniu, învăţământul şi mediul economic le pretind viitorilor specialişti. Concret, misiunea specializării Evaluarea, monitorizarea și auditul mediului are următoarele obiective: a) asigurarea pregătiri de specialişti cu competențe superioare, în acord cu direcţiile actuale şi de perspectivă în domeniul ingineriei mediului, asigurarea nivelului înalt de pregătire a studenţilor, în acord cu standardele naţionale şi internaţionale, înzestrarea lor cu cunoştinţele şi capacităţile necesare integrării active şi eficiente în profesiune şi în viaţa socială, prin realizarea unui învăţământ formativ, modern, centrat pe studenţi şi orientat pragmatic c nevoile reale ale şcolii româneşti și cerințele pieției muncii. b) perfecţionarea şi modernizarea continuă a procesului de învăţământ, prin adaptarea planurilor de învăţământ, a programelor analitice şi a metodologiei de predare la cerinţele de schimbare ale societăţii româneşti şi ținînd cont de exigențele învățământului de profil din Uniunea Europenă; c) lărgirea relaţiilor de cooperare interuniversitară cu instituţii de învăţământ superior şi cercetare din ţară şi străinătate şi integrarea activă în programele europene de cooperare academică, permanentizarea cooperării cu instituţiile de învăţământ şi cultură din Alba Iulia şi din zonă, prin participarea masteranzilor la programe didactice comune, schimburi ERASMUS PLUS etc. d) asigurarea dezvoltării și perfecţionării personalului tehnic din domeniu în funcție de necesitățile pieței muncii; e) conectarea învăţământului cu cercetarea ştiinţifică, antrenarea masteranzilor în elaborarea de proiecte și studii pe temele actuale din domeniu, realizarea de programe de cercetare în domeniul Științe inginerești orientate spre temele fundamentale şi spre priorităţile actuale ale dezvoltării proceselor şi sistemelor şi a integrării europene a programelor de formare. Prin curricula programului de master Evaluarea, monitorizarea și auditul mediului sunt asigurate competeneţe generale şi transversale ce permit o flexibilitate ridicată în alegerea parcursului profesional post-masterat. Dintre acestea menționăm: - Elaborarea de studii pentru protecţia mediului (raport de mediu, raport privind impactul asupra mediului, bilanţ de mediu, raport de amplasament, studiu de evaluare adecvată, audit si certificare de mediu, expertize studii de caz, studii de fezabilitate, de impact, de oportunitate aferente unor lucrari de investitii/dezvoltare/modernizare. - Colectarea, prelucrarea, analiza, validarea şi interpretarea datelor de mediu, obţinute prin diferite metode şi tehnici (observaţii de teren, sondaje, măsurători ale parametrilor de mediu, metode statistice, modelare matematica, tehnici GIS etc.). - Participarea la procesul de implementare a sistemelor de management de mediu în unităţi economice şi administrative. - Coordonarea de studii pentru protecţia mediului, în acord cu cerinţele dezvoltării durabile, care să evidenţieze soluţiile şi alternativele viabile ecologic, economic şi social. - Dezvoltarea de strategii, politici şi planuri de reconstrucţie ecologică, dezvoltare durabilă, protecţie şi conservare a mediului ori peisajului (planuri de management, planuri de acţiune pentru mediu, strategii de dezvoltare durabilă, studii de evaluare a stării peisajului, analiza și evaluarea mediului pentru diferite documentaţii de urbanism şi amenajare a teritoriului). - Executarea responsabilă a sarcinilor profesionale, în condiţii de autonomie restrânsă şi asistenţă calificată, aplicând strategii de muncă eficientă şi responsabilă. - Familiarizarea cu rolurile şi activităţile specifice muncii în echipă şi distribuirea de sarcini pentru nivelurile subordonate. -Utilizarea eficientă a resurselor şi tehnicilor de învăţare pentru dezvoltarea personală şi profesională si cunoasterea la nivel mediu a cel putin unei limbi straine de circulatie internationala. Planul de învățământ propus este similar cu cele ale unor programe de masterat din Europa, precum “Environmental Monitoring and Analysis” - Aberystwyth University (Anglia), “Environmental Impact Assessment & Management” – University of Manchester (Anglia), „Environmental Pollution and Monitoring” - Brunel University London (Anglia), „Environmental Monitoring and Pollution Assessment”- University of Trier (Germania).

Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Expert ecolog - 213301 Ecolog - 213305 Consilier ecolog – 213308 Corespondenta ISCO 08 - 2133 - Environmental protection professionals

Principalele discipline studiate

Bilanțul și evaluarea de mediu pentru planuri și programe, Monitorizarea integrata a mediului, Dezvoltarea durabilă și managementul costurilor de mediu, Analiza și evaluarea ciclului de viață al produselor, Prevenirea și controlul integrat al poluării industrial, Politici, institutii si strategii de mediu, Managementul integrat al deșeurilor, Analiză spațială şi cartografie environmentală, Evaluarea potențialului surselor de energie nepoluante, Modelarea și simularea poluării mediului, Audit și certificare de mediu, Evaluarea adecvată și managementul ariilor protejate, Audit și certificare energetică a construcțiilor, Concepția clădirilor cu impact redus asupra mediului, Evaluarea si managementul riscurilor substanțelor periculoase, Sisteme inteligente distribuite pentru evaluarea și managementul mediului, Managemenul proiectelor de mediu

Aspecte privind practica profesională

În cadrul programului de practica, ce se desfasoara pe parcursul semestrului 2 (6ore/ saptamana), masteranzii au posibilitatea de a efectua practica profesionala la institutii publice si private în baza acordurilor de practica semnate între universitates si înstitutiile de profil: Agenţia de Protecţia Mediului Alba, Garda de Mediu Alba, Administrații publice locale, Regii de apă şi canal, Companii multinaționale (REXROTH BOSCH, WCST, STAR TRANSMISSION, TRANSAVIA, SUPREMIA, IPEC, APULUM, SEWS etc.), Compania „Apele Române”, Staţii de tratarea apelor și stații de epurare a apelor reziduale.

Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Absolventii programului de master isi pot continua studiile la nivel de doctorat in domeniul INGINERIA MEDIULUI la universitatile din tara.

Oportunități de angajare pe piața muncii

Agenţii de Protecţia Mediului Garda de Mediu Administrații publice locale Regii de apă şi canal Companii multinaționale (REXROTH BOSCH, WCST, STAR TRANSMISSION, TRANSAVIA, SUPREMIA, IPEC, APULUM, SEWS etc.). Compania „Apele Române” Staţii de tratarea apelor și stații de epurare a apelor reziduale Laboratoare de cercetare în domeniul protecţiei mediului Laboratoare de analize de mediu .

12 locuri / IF (buget), 17 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Durată studii

4 semestre

Scurtă prezentare a programului

Competente Transversale T1. Colectarea şi interpretarea datelor relevante din domeniul electronicii sistemelor inteligente pentru identificarea şi aplicarea eficienta a acestora în procesul de proiectare. T2. Selectarea, sintetizarea si evaluarea comparativă a teoriilor, modelelor, tehnicilor si metodelor din domenii diverse ale electronicii. T3. Rezolvarea problemelor prin integrarea surselor de informaţii complexe din domeniul aprofundat si domeniile conexe. T4. Dezvoltarea rapidă de programe optime, orientate pe aplicaţie, utilizând diverse pachete software T5. Demonstrarea de abilităţi de comunicare interdisciplinară, organizare şi management al lucrului în echipă. T6. Abilităţi critice, inovatoare si de cercetare, coroborate cu identificarea propriilor necesităţi de învăţare si formare.

Aspecte privind practica profesională

Competente specifice A.Proiectare SA1. Proiectarea si testarea circuitelor integrate analogice, digitale si hibride SA2. Proiectarea sistemelor micro-electromecanice SA3. Proiectarea convertoarelor de date SA4. Proiectarea aplicaţiilor folosind microcontrolere plc, fpga SA5. Proiectarea sistemelor tip mixed signal si soc SA6. Proiectarea de aplicaţii software pentru comunicaţii şi electronica industrială folosind tehnologii inteligente B.Realizare/ dezvoltare SB1. Programarea sistemelor electronice inteligente SB2. Dezvoltarea de aplicatii software- instrumente specifice dezvoltarii aplicatiilor din domeniul electronicii aplicate SB3. Prelucrarea semnalelor complexe (voce, date, text, imagini), cu criptare, compresie C.Testare SC1. Modelarea, implementarea, testarea, utilizarea şi întreţinerea: sistemelor de comunicaţii (radio, microunde, fibră optică), reţelelor de radiodifuziune şi comunicaţii mobile,reţelelor locale şi de arie largă pentru acces la internet SC2. Dezvoltarea de aplicaţii software pentru comunicaţii, folosind tehnologii web si multimedia specifice activitatii de testare D.Management proiect SD1. Planificarea şi managementul proiectelor de electronica aplicata SD2. Instrumente si metode asigurarea calitatii SD3. Ingineria traficului de comunicatii

Specializare - Master Locuri disponibile
8 locuri / IF (buget), 46 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Durată studii

4 semestre

Scurtă prezentare a programului

Misiunea programului de master este instruirea masteranzilor în domeniul auditului şi controlului specific agenţilor economici şi dezvoltarea cercetării ştiinţifice economice, centrată pe aceste domenii. Prin programul de master cursanţii au posibilitatea de a se perfecţiona şi specializa în domeniile menţionate ale auditului şi controlului agenţilor economici. În condiţiile dezvoltării sectorului privat în ţara noastră, programul de master îşi propune formarea şi dezvoltarea de abilităţi specifice masteranzilor în utilizarea instrumentarului teoretic şi practic al auditului şi controlului agenţilor economici. Programul de master vizează, pe de o parte, familiarizarea masteranzilor cu domeniul complex al auditului, în condiţiile în care auditul a evoluat progresiv de la o cercetare specifică a fraudelor în documentele contabile până la o apreciere globală şi o analiză critică a procedurilor şi structurilor unei entităţi. Pe de altă parte, prin programul de master se intenţionează familiarizarea masteranzilor cu aspectele activităţilor de control, imperios necesare pentru agenţii economici la toate nivelele ierarhice.

Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

COR ACAE: 241105 Auditor intern / 241102 Expert contabil – verificator / 241107 Auditor financiar.

Aspecte privind practica profesională

Transmiterea către masteranzi a cunoştinţelor de specialitate, specifice domeniilor abordate, fundarea şi completarea cunoştinţelor dobândite anterior, necesare obţinerii unui grad ridicat de calificare, aşa încât absolvenţii să fie capabili să acţioneze şi în funcţii decizionale; Formarea de deprinderi şi abilităţi, care să permită absolvenţilor aplicarea cunoştinţelor şi realizarea de activităţi profesionale în domeniul dezvoltării regionale, identificarea surselor de finanţare cele mai potrivite, elaborarea unei cereri de finanţare, gestionarea fondurilor, implementarea proiectului, efectuarea de raportări periodice, monitorizarea proiectelor; Formarea la nivel individual, de competenţe generale (de cunoaştere, funcţionalacţionale) şi de specialitate conform programului de masterat, dobândirea cunoştinţelor de specialitate într-un sistem operaţional să asigure masteranzilor competenţa profesională; Formarea masteranzilor pentru lucrul în echipă.

Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Masteranzii absolvenți ai acestor programe de masterat de cercetare sunt informați asupra faptului că Universitatea organizează Școala Doctorală din domeniul Contabilitate și eliberează diplomele de doctor în domeniile de specializare pentru care are calitatea de I.O.S.U.D. Diploma de doctor se eliberează cu condiţia validării de către Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, prin ordin al ministrului educaţiei.

Oportunități de angajare pe piața muncii

De asemenea, prin parcurgerea programului de master, absolvenţii îşi vor putea desfăşura activitatea în cadrul societăţilor comerciale care au ca obiect de activitate revizia contabilă, contabilitatea, expertiza, auditul financiar şi evaluarea (societăţi comerciale autorizate să funcţioneze conform normelor CECCAR – Corpul Experţilor Contabili şi a Contabililor Autorizaţi din România, CAFR – Camera Auditorilor Financiari şi România sau ANEVAR – Asociaţia Naţională a Evaluatorilor din România

8 locuri / IF (buget), 45 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Durată studii

4 semestre

Scurtă prezentare a programului

Misiunea programului de master este instruirea, perfecţionarea şi specializarea masteranzilor în domeniul contabilitate, pe segmentul utilizării sistemului informaţional contabil ca instrument principal în asistarea deciziilor manageriale la nivelul entităţilor, precum şi dezvoltarea cercetării ştiinţifice economice în această direcţie. Programul de master îşi propune formarea şi dezvoltarea de abilităţi specifice masteranzilor în utilizarea instrumentarului teoretic şi practic al sistemului informaţional contabil.

Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

COR SICADM: 241105 Auditor intern / 241102 Expert contabil – verificator / 241107 Auditor financiar

Aspecte privind practica profesională

Obiectivele generale pe care le vizează acest program de studiu sunt următoarele: - implicarea instituţiei de învăţământ superior în formarea de specialişti în domeniul contabil şi în special al utilizării informaţiilor contabile în susţinerea deciziilor manageriale; - adaptarea continuă a acestei forme de educaţie la necesităţile reale ale pieţei muncii la nivel naţional şi internaţional şi compatibilizarea programelor de studii cu cele din centre universitare din ţară şi străinătate; - crearea de legături informaţionale permanente între instituţia de învăţământ şi mediul organizaţional la nivelul căruia se adoptă decizii; - dezvoltarea activităţilor de cercetare ştiinţifică economică, centrată pe domeniul contabil şi în special al deciziilor manageriale şi implicit, instruirea iniţială a viitorilor doctoranzi în acest domeniu de studiu. Competenţe profesionale: - capacitatea de interpretare critic-constructivă a fenomenelor contabilităţii şi rolului acesteia la nivelul managementului unei entităţi; - capacitatea de organizare şi exercitare a sarcinilor specifice contabilităţii; - capacitatea de analiză a rapoartelor financiare pentru diferite tipuri de entităţi; - formularea de demersuri profesionale bazate pe caracterul aplicativ al contabilităţii şi fiscalităţii, pe deprinderile formate din asimilarea tehnicii contabile şi pe abilităţile de utilizare a produselor software specifice; - capacitatea de comunicare profesională a informaţiilor specifice contabilităţii informatizate în vederea evaluării deciziilor strategice şi operaţionale ale entităţii; - capacitatea de investigare a fenomenelor economice înregistrate în contabilitate, evaluarea riscurilor în vederea formulării unei opinii privind raportările financiare; - dezvoltarea capacităţii de analiză, sinteză şi interpretare independentă a informaţiilor contabile în vederea evaluării problemelor economice; - capacitatea de a elabora strategii privind politica contabilă şi managerială a entităţilor; - capacitatea de înţelegere a funcţiei manageriale pe diferite trepte ierarhice; - dezvoltarea capacităţii de a elabora studii financiare, studii de fezabilitate, planuri de afaceri, asigurarea capacităţii de aplicare a tehnicilor de analiză a informaţiilor contabile; - capacitatea de a conduce şi executa activităţi de cercetare interdisciplinară; - investigarea de stări şi situaţii economice complexe pentru a comunica şi a demonstra cu argumente rezultatele propriei evaluări; Competenţe transversale - capacitatea de a lucra independent şi/sau în echipă, de a identifica soluţii pentru rezolvarea de probleme economice specifice în furnizarea de informaţii contabile necesare managementului entităţilor; - capacitatea de a identifica oportunităţile de formare continuă, inclusiv în limbi de circulaţie internaţională; - capacitatea de a valorifica eficient resursele şi tehnicile de învăţare pentru propria dezvoltare; - posibilitatea înscrierii în organisme profesionale din domeniul contabilităţii (programul este recunoscut de către Corpul Experţilor Contabili şi contabililor Autorizaţi din România în ce priveşte accesul absolvenţilor la profesia de expert contabil

Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Masteranzii absolvenți ai acestor programe de masterat de cercetare sunt informați asupra faptului că Universitatea organizează Școala Doctorală din domeniul Contabilitate și eliberează diplomele de doctor în domeniile de specializare pentru care are calitatea de I.O.S.U.D. Diploma de doctor se eliberează cu condiţia validării de către Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, prin ordin al ministrului educaţiei

Oportunități de angajare pe piața muncii

Absolvenţii acestei specializări au oportunitatea exercitării independente a profesiei, ca expert contabil, auditor financiar, evaluator, consultant fiscal în cadrul structurilor organizatorice autorizate să funcţioneze conform normelor emise de organismele profesionale de profil, respectiv C.E.C.C.A.R. – Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, C.A.F.R. - Camera Auditorilor Financiari din România, A.S.P.A.A.S. – Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar, C.C.F. - Camera Consultanţilor Fiscali, A.N.E.V.A.R. – Asociaţia Naţională a Evaluatorilor din România.

8 locuri / IF (buget), 28 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Durată studii

4 semestre

Scurtă prezentare a programului

Misiunea programului de masterat Administrarea Dezvoltării Regionale Durabile este specializarea absolvenților de învățământ superior în domeniul dezvoltării regionale, prin insușirea unor cunoștințe teoretice solide și dezvoltarea de abilități practice și de cercetare care să le asigure accesul ca profesioniști pe piața muncii, în mediul european concurențial actual. Motivația formării în acest domeniu este generată de nevoia implementării unor politici de dezvoltare regională care să vizeze reducerea disparităților dintre diferitele regiuni atât la nivel național, cât ți european. Acest lucru presupune atât formarea de specialiști în domeniul implementării de politici regionale, cât și o formare deosebită în managementul fondurilor europene, implementarea de proiecte de dezvoltare și analiza impactului acestora asupra dezvoltării socio-economice a regiunilor.

Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

La finalizarea studiilor, absolvenții au posibilitatea de a desfăşura activităţi conforme cu specializarea administrarea dezvoltării regionale durabile, consultanţă în afaceri, incubatoare de afaceri, centre de consultanţă şi intermediere în afaceri, instituţii de credit şi financiar bancare, unde pot ocupa cu succes funcţii în cadrul unei echipe de proiect cum ar fi: manager proiect, responsabil/manager financiar, responsabil juridic, responsabil cu achiziţiile, expert monitorizare activităţi specifice proiectului, expert constituire grup ţintă şi selectarea grupului ţintă, asistent manager proiect etc.

Principalele discipline studiate

Principalele discipline studiate sunt: Inițierea și dezvoltarea afacerilor; Strategii şi politici de dezvoltare economică; Cooperare economică internațională; Managementul afacerilor; Controlling și bugetare; Convergenţă structurală; Achiziţii publice; Strategii de marketing; Project Cycle Management; Instrumente de finanţare europeană.

Aspecte privind practica profesională

Transmiterea către masteranzi a cunoştinţelor de specialitate, specifice domeniilor abordate, fundamentarea şi completarea cunoştinţelor dobândite anterior, necesare obţinerii unui grad ridicat de calificare, aşa încât absolvenţii să fie capabili să acţioneze şi în funcţii decizionale; Formarea de deprinderi şi abilităţi, care să permită absolvenţilor aplicarea cunoştinţelor şi realizarea de activităţi profesionale în domeniul dezvoltării regionale, identificarea surselor de finanţare cele mai potrivite, elaborarea unei cereri de finanţare, gestionarea fondurilor, implementarea proiectului, efectuarea de raportări periodice, monitorizarea proiectelor; Formarea la nivel individual, de competenţe generale (de cunoaştere, funcţional-reacţionale) şi de specialitate conform programului de masterat, dobândirea cunoştinţelor de specialitate într-un sistem operaţional să asigure masteranzilor competenţa profesională; Formarea masteranzilor pentru lucrul în echipă.

Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Masteranzii absolvenți ai acestor programe de masterat de cercetare sunt informați asupra faptului că Universitatea organizează Școala Doctorală din domeniul Contabilitate și eliberează diplomele de doctor în domeniile de specializare pentru care are calitatea de I.O.S.U.D. Diploma de doctor se eliberează cu condiţia validării de către Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, prin ordin al ministrului educaţiei

Oportunități de angajare pe piața muncii

Prin parcurgerea programului de masterat, absolvenţii îşi vor putea desfăşura activitatea în cadrul instituţiilor publice şi/sau private care au sau care sunt interesate în dezvoltarea unui departament de managementul proiectelor, scrierea de proiecte, implementarea şi monitorizarea acestora în toate domeniile de activitate. Competenţe dobândite: abilitatea de a identifica o sursă de finanţare în funcţie de nevoile specifice ale organizaţiei, elaborarea şi implementarea cu succes a unei/unui cereri de finanţare/plan de afaceri, capacitatea de a evalua problemele complexe legate de managementul de proiect, analiza independentă a unor situaţii specifice implementării şi raportării către finanţatori. Absolvenții acestei specializări pot ocupa posturi precum: Expert accesare fonduri structurale şi de coeziune europene, Analist informaţii de firmă, Expert dezvoltare durabilă, Consultant în afaceri, Consultant fonduri europene etc.

15 locuri / IF (buget), 5 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Have you considered working in business, running or developing businesses? If so, this unique MBA will provide the high quality training and education you need. You will develop the professional skills required to develop and run businesses in the 21st century. Your studies will build up a foundation of knowledge of current professional principles and practice on which to base your career.

"1 Decembrie 1918" University of Alba Iulia, Romania, gives you the unique opportunity to develop your expertise in the field of business, management and administration in accordance with the current and future trends in the field of economics, curriculum theory and practice, information technology and communication, design and assessment, providing quality and efficient conditions for education.

What will I be studying

The MBA provides the opportunity to choose between professional training for a future career in business administration and a more specialist research path for those with a strong interest in Business Studies who wish to undertake research or work in the business administration sector.

 

Curriculum includes courses that provide training in the theory and practice of business administration, e.g.: Business Strategies and Models, Business Communication and Negociation, Accounting and Business Consultancy, Financial Performance Analysis, E-Business, Business Ethics and CSR, Taxation, Investments and Aquisitions, Project Cycle Management, Contemporary Issues in Business Management, Business Law and Mediation, On-line Marketing Research, International Affairs and Globalization, Practice in Business Consultancy, Entrepreneurial Culture and Business Development, Organizational Change and Innovation Management, Global Affairs Management, Economic Scientific Research, Conflict Management, Research for Final Thesis

Career prospects

Business life is one of the driving forces in contemporary society. It"s also the most important employer on the labour market. Fortunately, your Business Administration Master degree gives you excellent options for a successful business career.

After you successfully complete the Master of Business Administration you will have the opportunity to advance in your career in mid-to-upper level management professions at organizations of all sizes and types both in the private and public sector, such as:

  • multinational companies, banks, pension funds and insurance companies (e.g. as a financial analyst)

  • companies of all sizes in all industries (e.g. as a manager)

  • government ministries (e.g. as an advisor)

  • academic institutions (e.g. as a lecturer)

  • consulting companies (e.g. as a management or business consultant)

 • start-up companies (e.g. as an entrepreneur: starting your own business)

Why study in Alba Iulia?

The Master of Business Administration offers a unique opportunity to undertake a postgraduate degree in a vibrant research-led environment that prides itself on its national and international status. The opportunity for experiential and hands-on learning through interships and practical courses combined with the unparalleled opportunity to work with outstanding and dedicated academics offer students the chance to graduate after acquiring a unique set of skills and knowledge.

The Master of Business Administration has been developed by the members of the Department of Economics and Business Administration. The Department is highly rated in Romania with active research groups in business administration.

The beautiful and historic city of Alba Iulia provides a stimulating and picturesque backdrop to your master experience.

How to apply

Academic requirements

The applicants must present study papers issued by accredited / recognized educational institutions, have good results in education, respectively an average of the study years of at least 7 (seven) corresponding to the scoring system in Romania or the "Good" score, as the case.

English language requirements

For acknowledged study programs that are carried out in foreign languages, the receiving high education institution will organize a foreign language test. The persons that come from countries where the official language is the language in which the courses are run and the persons who have an internationally acknowledged language certificate will be exempt from this test.

Registration requirements

International students from outside the EU who wish to attend a degree programme must comply with the national legislation and "1 Decembrie 1918" University of Alba Iulia Charter.

8 locuri / IF (buget), 26 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Durată studii

4 semestre

Scurtă prezentare a programului

Programul de master Administrarea Afacerilor în comerţ, turism, servicii abordează probleme de detaliu conexe specializării de licenţă Economia comerţului, turismului şi serviciilor, respectiv Administrarea afacerilor, fiind o prelungire la un nivel superior de calificare a programului de studiu de licenţă. Misiunea programului de master este instruirea masteranzilor în domeniul Administrarea afacerilor şi dezvoltarea cercetării ştiinţifice economice, centrată pe comerţ, turism și servicii. Prin programul de master cursanţii au posibilitatea de a se perfecţiona în specializările din domeniul menţionat anterior. În condiţiile dezvoltării sectorului privat în ţara noastră, programul de master îşi propune formarea de competențe şi dezvoltarea de abilităţi specifice masteranzilor în utilizarea instrumentarului teoretic şi practic al administrării afacerilor din domeniul comerțului, turismului și serviciilor.

Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Posibilitatea de a desfăşura activităţi conforme cu specializarea administrarea afacerilor în firme de producţie, de prestări servicii, consultanţă în afaceri, incubatoare de afaceri, centre de consultanţă şi intermediere în afaceri, centre de afaceri imobiliare, instituţii de credit şi financiar bancare, societăţi de asigurări etc. La finalizarea studiilor, absolvenții pot ocupa posturi precum: Manager în turism, Manager îmbunătățire procese, Manager inovare, Manager al sistemelor de management al calității.

Principalele discipline studiate

Printre disciplinele studiate se numără: Marketingul destinațiilor turistice; Planificarea și organizarea turismului de evenimente; Managementul afacerilor; Analiză cost-beneficiu; Producţia şi comercializarea serviciilor turistice; Managementul operaţiunilor de comerţ internaţional; Marketingul târgurilor și expozițiilor; Managementul operaţiunilor de turism; Comunicare, negociere şi parteneriat în afaceri; Cercetarea pieţei interne şi internaţionale.

Aspecte privind practica profesională

Transmiterea către masteranzi a cunoştinţelor de specialitate, specifice domeniilor abordate, fundarea şi completarea cunoştinţelor dobândite anterior, necesare obţinerii unui grad ridicat de calificare, aşa încât absolvenţii să fie capabili să acţioneze şi în funcţii decizionale; Formarea de deprinderi şi abilităţi, care să permită absolvenţilor aplicarea cunoştinţelor şi realizarea de activităţi profesionale în domeniul administrării afacerilor; Formarea la nivel individual, de competenţe generale (de cunoaştere, funcţional-reacţionale) şi de specialitate conform programului de masterat, dobândirea cunoştinţelor de specialitate într-un sistem operaţional să asigure masteranzilor competenţa profesională; - formarea masteranzilor pentru lucrul în echipă.

Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Masteranzii absolvenți ai acestor programe de masterat de cercetare sunt informați asupra faptului că Universitatea organizează Școala Doctorală din domeniul Contabilitate și eliberează diplomele de doctor în domeniile de specializare pentru care are calitatea de I.O.S.U.D. Diploma de doctor se eliberează cu condiţia validării de către Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, prin ordin al ministrului educaţiei.

Oportunități de angajare pe piața muncii

Prin parcurgerea programului de masterat, absolvenţii îşi vor putea desfăşura activitatea cadrul societăţilor comerciale care au ca obiect de activitate comerţul, turismul, respectiv serviciile. Competenţe dobândite: abilitatea de a iniţia o afacere, elaborarea şi implementarea cu succes a unui plan de afaceri, capacitatea de a evalua problemele complexe legate de domeniul afacerilor în comerţ, turism, servicii, analiza independentă a unor situaţii specifice domeniului administrării afacerilor.

10 locuri / IF (buget), 38 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

 

Durată studii

4 semestre

Scurtă prezentare a programului

Misiunea programului de master Fiscalitate și management financiar constă în a furniza cunoștințele, aptitudinile și atitudinile pentru crearea competențelor necesare formării specialiștilor în domeniul fiscalității și managementului financiar. Structurat în conformitate cu cerințele procesului de la Bologna, programul de studii de master Fiscalitate și management financiar, ca parte a portofoliului educațional al Facultății de Științe Economice, își propune ca obiectiv strategic dezvoltarea unui profil de competențe în concordanță cu nevoile identificate pe piața muncii și cu cadrul național al calificărilor, care să ofere absolvenților posibilitatea de a deveni specialiști în domeniul fiscalității și al managementului financiar.

Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Expert fiscal - Cod COR 241221 Administrator de risc - Cod COR 241240 Consultant de investitii - Cod COR 241269

Aspecte privind practica profesională

Competențe profesionale vizate de programul de masterat Fiscalitate și management financiar constau în: C1. Capacitatea de utilizare adecvată în situaţii economice concrete a instrumentarului teoretic, a conceptelor şi metodelor specifice fiscalităţii; C2. Capacitatea de utilizare adecvată în situaţii economice concrete a instrumentarului teoretic, a conceptelor şi metodelor specifice managementului financiar în organizaţiile private şi publice; C3. Capacitatea de culegere, analiză şi interpretare de date şi informaţii referitoare la fiscalitate; C4. Capacitatea de culegere, analiză şi interpretare de date şi informaţii referitoare la aspecte specifice managementului financiar; C5. Capacitatea de a realiza lucrări cu caracter fiscal la nivelul entităţilor / organizațiilor private și publice; C6. Capacitatea de a realiza lucrări specifice managementului financiar la nivelul entităţilor / organizațiilor private și publice; C7. Execuţia de operaţiuni şi tranzacţii cu implicaţii fiscale specifice entităţilor / organizaţiilor private și publice; C8. Execuţia de operaţiuni şi tranzacţii specifice managementului financiar în cadrul entităților / organizațiilor private și publice; C9. Implementarea instrumentelor specifice managementului financiar, inclusiv a planurilor și bugetelor la nivelul entităților / organizațiilor private și publice; C10. Capacitatea de a lua și de a aplica decizii financiare în cadrul entităților/organizațiilor private și publice; C11. Utilizarea metodelor și tehnicilor de fundamentare econometrică a problemelor complexe specifice domeniului financiar; C12. Identificarea, analiza si soluţionarea problemelor specifice managementului financiar și fiscalității, pe baza tehnologiei informaţiilor, folosind instrumente specifice; C13. Utilizarea resurselor informatice în gestiunea financiară şi fiscală; C14. Prelucrarea informaţiilor în vederea întocmirii de rapoarte în domeniul gestiunii financiare şi fiscalităţii; C15. Prelucrarea informaţiilor în vederea întocmirii de rapoarte în domeniul finanţării şi investiţional; C16. Utilizarea adecvată a conceptelor, teoriilor, paradigmelor şi metodologiilor din domeniul juridic; C17. Aplicarea tehnicilor şi instrumentelor specifice domeniului juridic; C18. Aplicarea legislaţiei româneşti, a legislaţiei europene şi a celorlalte instrumente juridice internaţionale; C19. Interpretarea critic-constructivă a impozitelor directe la nivelul contribuabililor şi elaborarea de judecăţi de valoare argumentate; C20. Interpretarea critic-constructivă a impozitării internaționale la nivelul companiilor și persoanelor fizice nerezidente şi elaborarea de judecăţi de valoare argumentate; C21. Capacitatea de organizare şi exercitare de sarcini specifice impozitelor directe; C22. Capacitatea de organizare şi exercitare de sarcini specifice impozitării internaționale; C23. Operarea cu ipoteze şi tehnici specifice managementului fiscal; C24. Operarea cu ipoteze şi tehnici specifice managementului investiţional; C25. Conceperea diverselor variante decizionale necesare strategiilor fiscale; C26. Conceperea diverselor variante decizionale necesare strategiilor de finanţare; C27. Conceperea diverselor variante decizionale necesare strategiilor fiscale internaționale; C28. Diversificarea şi completarea cunoştinţelor fiscale şi contabile, abordarea interdisciplinară a operaţiunilor economice în vederea asigurării posibilităţii de a oferi servicii de consultanţă în domeniul fiscalității; C29. Abordarea interdisciplinară a operaţiunilor economice în vederea asigurării posibilităţii de a oferi servicii de consultanţă în domeniul investiţiilor; C30. Diversificarea şi completarea cunoștințelor fiscale şi contabile, abordarea interdisciplinară a operațiunilor economice în vederea asigurării posibilității de a oferi servicii de consultanță în domeniul fiscalității internaționale; C31. Capacitatea de a identifica riscuri ale activității organizației si a le trata corespunzător, pentru rezultate financiare optime. Competențele transversale urmărite de programul de masterat Fiscalitate și management financiar constau în: CT1. Dezvoltarea mecanismelor logice și de analiză cognitivă necesare managementului financiar și fiscalității; CT2. Integrarea contextuală a aspectelor fiscalității și managementului financiar în cadrul dinamicii actuale a economiei; CT3. Aplicarea principiilor, normelor și valorilor eticii profesionale în cadrul propriei strategii de muncă riguroasă, eficientă și responsabilă; CT4. Identificarea rolurilor și responsabilităților într-o echipă plurispecializată, inclusiv în cadrul rețelelor de cercetare științifică economică și aplicarea de tehnici de relaționare și muncă eficientă în cadrul echipei; CT5. Identificarea oportunităților de formare continuă și valorificarea eficientă a resurselor și tehnicilor de învățare pentru propria dezvoltare. CT6. Capacitatea de a lucra independent şi/sau în echipă, de a identifica soluţii pentru rezolvarea de probleme și spețe specifice impozitelor directe; CT7. Capacitatea de a lucra independent şi/sau în echipă, de a identifica soluţii pentru rezolvarea de probleme și spețe specifice impozitării internaționale; CT8. Capacitatea de a valorifica eficient resursele și tehnicile de învățare pentru propria dezvoltare; CT9. Posibilitatea înscrierii în organisme profesionale din domeniul consultanței fiscale; CT10. Cooperarea eficientă în echipe de lucru profesionale, interdisciplinare, specifice desfășurării proiectelor şi programelor din domeniul științelor educației; CT11. Promovarea valorilor asociate realizării unui învăţământ de calitate, în conformitate cu politicile educaţionale interne şi în acord cu cele elaborate şi popularizate la nivel european, pe baza cunoaşterii specificității domeniului educaţional european şi a interculturalităţii; CT12. Capacitatea de a identifica oportunitățile de formare continuă; CT13. Dezvoltarea mecanismelor logice și de analiză cognitivă necesare managementului investiţiilor şi finanţării; CT14. Capacitatea de a lucra independent şi/sau în echipă, de a identifica soluţii pentru rezolvarea de probleme și spețe specifice domeniului investiţiilor

Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Masteranzii absolvenți ai acestor programe de masterat de cercetare sunt informați asupra faptului că Universitatea organizează Școala Doctorală din domeniul Contabilitate și eliberează diplomele de doctor în domeniile de specializare pentru care are calitatea de I.O.S.U.D. Diploma de doctor se eliberează cu condiţia validării de către Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, prin ordin al ministrului educaţiei.

Oportunități de angajare pe piața muncii

Masteranzii au posibilitatea să se angajeze în cadrul entităţilor specifice sectorului financiar-bancar (bănci, instituţii publice, societăţi de asigurări, brokeri de asigurări, brokeri pe piaţa de capital), în cadrul societăţilor comerciale sau prin exercitarea independentă a profesiei.

10 locuri / IF (buget), 34 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Durată studii

4 semestre

Scurtă prezentare a programului

Programul de master Marketing şi promovarea vânzărilor abordează probleme de detaliu conexe specializării de licenţă Marketing, fiind o prelungire la un nivel superior de calificare a programului de studiu de licenţă. Misiunea programului Marketing și Promovarea Vănzărilor constă în a furniza cunoştinţele, aptitudinile şi atitudinile pentru crearea competenţelor necesare formării profesioniştilor în domeniul marketingului, publicităţii şi promovării vânzărilor, astfel încât aceştia să fie capabili să dezvolte şi implementeze strategii de marketing eficiente pentru companii din diverse domenii de activitate şi să planifice şi coordoneze campanii promoţionale de succes.

Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

După absolvire, cei care finalizează această specializare vor avea posibilitatea de a desfăşura activităţi conforme cu specializarea Marketing şi promovarea vânzărilor, respectiv în departamentele de Marketing, Vânzări, Relaţii Publice sau Agenţii de publicitate. Absolvenții acestei specializări pot ocupa posturi precum: Brand manager, Organizator târguri și expoziții, Analist servicii client, Specialist marketing etc.

Principalele discipline studiate

Principalele discipline studiate sunt: Psihologia consumatorului; Content Marketing; Marketing online; Publicitate şi planificare media; Managementul relației cu clienții; Metode şi modele în marketing; Cercetări calitative; Managementul portofoliului de brand; Organizarea campaniilor promoţionale; Marketing strategic.

Aspecte privind practica profesională

Obiective: transmiterea către masteranzi a cunoştinţelor de specialitate, specifice domeniilor abordate, fundarea şi completarea cunoştinţelor dobândite anterior, necesare obţinerii unui grad ridicat de calificare; formarea de deprinderi şi abilităţi, care să permită absolvenţilor aplicarea cunoştinţelor şi realizarea de activităţi profesionale în domeniul marketingului şi vânzărilor; formarea la nivel individual, de competenţe generale (de cunoaştere, funcţional-reacţionale) şi de specialitate conform programului de masterat, dobândirea cunoştinţelor de specialitate într-un sistem operaţional; formarea masteranzilor pentru lucrul în echipă. Competenţe generale: cunoaşterea, înţelegerea şi utilizarea conceptelor, teoriilor, principiilor şi metodelor fundamentale de investigare şi prospectare specifice economiei; explicarea şi interpretarea ideilor, proceselor, fenomenelor, stărilor şi tendinţelor specifice activităţii la nivel micro şi macroeconomic în contexte specifice societăţii bazate pe cunoaştere; culegerea, analiza şi interpretarea de date şi informaţii cantitative şi calitative referitoare la o problemă definită; analiza de stări şi situaţii şi asumarea de responsabilităţi pentru a rezolva probleme, a comunica şi a demonstra rezultatele propriei activităţi; capacitatea de a lucra independent sau în echipă pentru rezolvarea de probleme în contexte profesionale definite; utilizarea tehnologiei informatice moderne pentru tehnoredactarea de lucrări, procesarea de informaţii şi accesarea de baze de date specifice activităţii din diferitele structuri organizaţionale; comunicarea verbală şi scrisă în scop profesional în cel puţin o limbă de circulaţie internaţională. Competenţe de specialitate: capacitatea de a organiza evenimente şi alte activităţi promoţionale din categoria relaţiilor publice; proiectarea fazelor şi etapelor unei cercetări de marketing cantitative şi calitative; design web;organizarea de campanii publicitare on-line; realizarea unui media plan; organizarea manifestărilor promoţionale (târguri şi expoziţii); moderarea Focus Grupurilor şi a interviurilor în profunzime; management de brand

Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Masteranzii absolvenți ai acestor programe de masterat de cercetare sunt informați asupra faptului că Universitatea organizează Școala Doctorală din domeniul Contabilitate și eliberează diplomele de doctor în domeniile de specializare pentru care are calitatea de I.O.S.U.D. Diploma de doctor se eliberează cu condiţia validării de către Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, prin ordin al ministrului educaţiei.

Oportunități de angajare pe piața muncii

Prin parcurgerea programului de masterat, absolvenţii îşi vor putea desfăşura activitatea în cadrul oricărui tip de entități, fie ele instituții publice (în departamentele de Relații publice sau Marketing), fie agenți economici care au ca obiect de activitate producția, comerţul, turismul, sau serviciile. Deoarece competenţe dobândite le oferă și abilitatea de a iniţia o afacere, elaborarea şi implementarea cu succes a unui plan de afaceri, capacitatea de a evalua problemele complexe legate de domeniul afacerilor, absolvenții vor avea capaciateta și de a-și dezvolta propriile afaceri, în special în domeniul de marketing: agenții de publicitate, firme de organizare de evenimente etc.

Specializare - Master Locuri disponibile
9 locuri / IF (buget), 25 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Durată studii

4 semestre

Scurtă prezentare a programului

Programul de studiu este un masterat de cercetare care se adresează absolvenților ciclului de licență care vor să aprofundeze studiile în domeniul Istoriei. Se dorește asigurarea unei pregătiri eficiente și pragmatice a masteranzilor, care să permită integrarea lor ulterioară din punct de vedere profesional, punându-se accent pe asimilarea elementelor cercetării științifice, atât prin obiective generale (cunoașterea aprofundată a unor domenii ale istoriei; capacitate de comunicare interpersonală și publică de nivel superior; o exprimare în scris și oral eficientă și corectă ș.a.), cât și prin obiective specifice (capacitatea de interpretare critică a surselor și a scrierilor istoriografice; abilitatea de construire a unui discurs istoriografic coerent, prin utilizarea corectă a surselor, încadrarea evenimentelor în contextul istoric și propunerea unor interpretări noi, deschise spre dialogul cu alte științe socio-umane, care să aducă un progres al cunoașterii; însușirea normelor privind metodologia și etica cercetării ș.a.).

Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Istoric (COR 263302), politolog (COR 263304); istoriograf (COR 263303).

Principalele discipline studiate

Identități regionale în Evul Mediu; Identitate regională – identitate națională în Transilvania iluministă; Paleografie româno-chirilică; Diversitate confesională şi modernizare socială în Europa modernă timpurie; Transilvania și arta Europei Centrale; Proiecte de reformă federalistă în Imperiul Austro-Ungar; Naționalismul în Europa Central-Răsăriteană (secolul XX); Minorități etnice în Transilvania; Identități nonreligioase.

Aspecte privind practica profesională

Practica de specialitate deține un rol important, aceasta fiind menită să prevină ca studenții să nu acumuleze doar cunoștințe privind dimensiunile teoretice ale domeniului, iar în momentul intrării în sfera profesională să întâmpine greutăți în aplicarea acestora în practică. Astfel, în Planul de învățământ elaborat, practica de specialitate reprezintă unul dintre constituenții săi principali. Aceasta poate fi efectuată atât în țară (Direcția Județeană pentru Cultură și Patrimoniu Național Alba, Muzeul Național al Unirii din Alba Iulia; SC Gigapixel Art SRL Cugir), cât și în străinătate, la universitățile partenere din Germania, Polonia, Malta, Italia, prin intermediul programelor Erasmus+.

Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Absolvenții pot continua studiile la Școala Doctorală de Istorie, din cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, acolo unde pot alege o temă de cercetare pe următoarele direcții: Istorie modernă, Istorie contemporană, Istoria culturii și Antropologie istorică.

Oportunități de angajare pe piața muncii

Absolvenții își pot desfășura activitatea în instituțiile muzeale, arhivistice, de cercetare (muzee, arhive, institute de cercetare, etc.), dar și în sfera învățământului liceal (cu condiția absolvirii modulului psihopedagogic), precum și în agenții și departamente de comunicare.

7 locuri / IF (buget), 30 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Durată studii

4 semestre

Scurtă prezentare a programului

Programul de studiu este un masterat profesional, prin care se dorește transmiterea de cunoștințe și formarea de abilități practice în vederea valorificării patrimoniului istoric în corelație cu necesitățile de pe piața muncii. Printre obiectivele principale se numără elaborarea de proiecte profesionale și/sau de cercetare, utilizând inovativ un spectru variat de metode cantitative și calitative; stăpânirea limbajului de specialitate și capacitatea de a comunica audienței de specialiști și nespecialiști rezultatele proiectelor; cunoașterea, până la detaliu, a problemelor cu care se confruntă patrimoniul istoric și capacitatea de aplicare practică a cunoștințelor dobândite prin studiu în vederea formării profesionale.

Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Conservator opere de artă și monumente istorice (studii superioare) (COR 262102), muzeograf (COR 262103), restaurator bunuri culturale (studii superioare) (COR 262107).

Principalele discipline studiate

Bazele conservării patrimoniului; Conservarea și restaurarea componentelor structurale și decorative din lemn ale monumentelor; Evidența și legislația patrimoniului cultural; Cercetarea și documentarea monumentelor istorice; Arhitectură și urbanism în Transilvania; Conservarea și restaurarea componentelor structurale și decorative din piatră ale monumentelor; Sisteme de fortificații în Evul Mediu și epoca modernă; Patologia degradărilor fizico-chimice ale bunurilor culturale.

Aspecte privind practica profesională

Practica de specialitate deține un rol important în programul de studiu oferit masteranzilor. Astfel, componenta instruirii practice are o mare pondere, fiind unul dintre constituenții principali. În acest scop, în cadrul activităților practice se urmărește utilizarea cunoștințelor de specialitate, precum și executarea unor sarcini profesionale complexe, în condiții de autonomie și de independență profesională. Practica poate fi efectuată în cadrul universității, atât în cadrul Laboratorului de Restaurare-Conservare, cât și pe șantierele arheologice organizate de cadrele universitare. De asemenea, au fost încheiate parteneriate cu diverse instituții, cum ar fi Direcția Județeană pentru Cultură și Patrimoniu Național Alba, Institutul de Arheologie și Istoria Artei Cluj-Napoca, Muzeul de Arheologie, Istorie și Etnografie Hunedoara. În plus, prin intermediul programelor Erasmus+, se poate efectua practica și în străinătate, la universități din străinătate cu care instituția noastră a încheiat acorduri de parteneriat.

Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

După absolvire, candidații pot continua cercetarea la Școala Doctorală de Istorie, din cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, aceștia putând alege o temă de cercetare în Preistorie, Arheologie, Arheometrie și Antropologie istorică.

Oportunități de angajare pe piața muncii

Absolvenții pot fi angajați ca muzeografi, restauratori de bunuri culturale, restauratori de monumente istorice în cadrul unor firme private, precum și ca profesori de Istorie, în cadrul învățământului liceal.

8 locuri / IF (buget), 30 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Durată studii

4 semestre

Scurtă prezentare a programului

Programul de Masterat Literatură și cultură românească în context european oferă absolvenților următoarele competențe profesionale: 1. Comunicarea eficientă, scrisă şi orală; 2. Descrierea complexă a domeniului literaturii române; utilizarea adecvată a aparatului conceptual al ştiinţelor umaniste pentru investigarea interdisciplinară a faptelor culturale complexe; 3. Interpretarea complexă, diacronică şi sincronică, a metodelor de studiu privind literatura română; utilizarea adecvată a aparatului metodologic al ştiinţelor umaniste pentru investigarea interdisciplinară a faptelor culturale complexe; 4. Definirea complexă a fenomenului literar şi cultural românesc în contextul istoric, social, filosofic al epocii; 5. Conceperea şi prezentarea unor modele de studiu a literaturii şi culturii române; 6. Alcătuirea şi derularea unor proiecte şi programe de cercetare avansată. Acestora li se asociază competenţe transversale:1. Colectarea, gestionarea şi dirijarea informaţiilor specifice rezolvării sarcinilor complexe în context (conceperea, receptarea, transmiterea, prelucrarea, stocarea informaţiilor în documente de profil), în condiţiile cunoaşterii la nivel avansat a literaturii române în diacronie şi sincronie; 2. Coordonarea tehnicilor de muncă eficientă în echipă multidisciplinară, corespunzatoare diverselor paliere ierahice; 3. Autoevaluarea obiectivă a nevoii de formare profesională continuă şi alegerea raţională a modalităţilor acestei formări, în scopul inserţiei şi adaptabilităţii la cerinţele pieţei muncii. Misiunea programului de studiu Literatură şi cultură românească în context european este reprezentată de dobândirea de cunoștințe și competențe multiple, vizate de chiar obiectivele programului: cunoaşterea aprofundată a ariei de specializare şi, în cadrul acesteia, a dezvoltărilor teoretice, metodologice şi practice specifice programului, utilizarea adecvată a limbajului specific în comunicarea cu medii profesionale diferite; utilizarea cunoştinţelor de specialitate pentru explicarea şi interpretarea unor situaţii noi, în contexte mai largi asociate domeniului; utilizarea integrată a aparatului conceptual şi metodologic, în condiţii de informare incompletă, pentru a rezolva probleme teoretice şi practice noi; utilizarea nuanţată şi pertinentă de criterii şi metode de evaluare, pentru a formula judecăţi de valoare şi a fundamenta decizii constructive; interpretarea integrată în contexte variate, naţionale şi europene, a literaturii române, cu explicarea în context multidisciplinar a unor fenomene culturale complexe; formularea şi motivarea, în cadrul unor proiecte profesionale, a unui punct de vedere personal în relaţie cu fenomenele şi textele literare şi culturale; elaborarea unui proiect de cercetare asupra operei unui scriitor/ unei epoci literare/unei şcoli literare/ unui grup de texte înrudite tematic sau ideologic, folosind adecvat conceptele şi metodele ştiinţei literaturii şi comparatisticii; executarea unor sarcini profesionale complexe, în condiții de autonomie și de independență profesională; autocontrolul procesului de învățare, diagnoza nevoilor de formare, analiza reflexivă a propriei activități profesionale.

Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Referent Literar – 264304; Interpret relații diplomatice- 264303; Asistent de cercetare în filologie – 264315 Cod calificare conform ESCO (European Skills/Competences, Qualifications and Occuptions) https://ec.europa.eu/esco/portal/occupation – ISCO-08 code 264 – http://data.europa.eu/esco/isco/C2641 Authors and related writers; http://data.europa.eu/esco/isco/C2643 Translators, interpreters and other linguists / Acces în ciclul de doctorat (Filologie)

Principalele discipline studiate

Printre disciplinele studiate se numără și: Literatură comparată. Proza secolului XX, Critică literară. Textul critic – principii, metode, Identitate culturală şi discurs literar, Curente şi orientări culturale şi literare româneşti în context european, Atitudini culturale interbelice româneşti în context european, Modele comunicaţionale. Tehnici şi strategii argumentative şi retorice, Teoria imaginarului, Literatura exilului românesc, Cultură tradiţională românească din perspectiva globalizării, Poezia secolului XX. Teorie literară şi comparatism, Mituri europene în prelucrări literare şi interpretări eseistice ș.a. Studiile se desfășoară pe o perioadă de 2 ani (4 semestre, 14 săptămâni / semestru), învățământ de zi, cu acumularea unui număr de 120 de credite. Finalizarea constă în susținerea unei disertații și permite accesul la ciclul de doctorat în domeniul Filologie.

Aspecte privind practica profesională

Masteranzii dobândesc cunoștințe și competențe multiple, vizate de chiar obiectivele programului: cunoaşterea aprofundată a ariei de specializare şi, în cadrul acesteia, a dezvoltărilor teoretice, metodologice şi practice specifice programului; utilizarea adecvată a limbajului specific în comunicarea cu medii profesionale diferite; utilizarea cunoştinţelor de specialitate pentru explicarea şi interpretarea unor situaţii noi, în contexte mai largi asociate domeniului; utilizarea integrată a aparatului conceptual şi metodologic, în condiţii de informare incompletă, pentru a rezolva probleme teoretice şi practice noi; utilizarea nuanţată şi pertinentă de criterii şi metode de evaluare, pentru a formula judecăţi de valoare şi a fundamenta decizii constructive; interpretarea integrată în contexte variate, naţionale şi europene, a literaturii române, cu explicarea în context multidisciplinar a unor fenomene culturale complexe; formularea şi motivarea, în cadrul unor proiecte profesionale, a unui punct de vedere personal în relaţie cu fenomenele şi textele literare şi culturale; elaborarea unui proiect de cercetare asupra operei unui scriitor/ unei epoci literare/unei şcoli literare/ unui grup de texte înrudite tematic sau ideologic, folosind adecvat conceptele şi metodele ştiinţei literaturii şi comparatisticii; executarea unor sarcini profesionale complexe, în condiții de autonomie și de independență profesională; autocontrolul procesului de învățare, diagnoza nevoilor de formare, analiza reflexivă a propriei activități profesionale.

Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Universitatea organizează examenele de finalizare a studiilor universitare de masterat (disertaţie) şi eliberează diplomele de master corespunzătoare acestora pentru specializările aprobate de Ministerul Educaţiei şi pentru specializările acreditate de ARACIS, potrivit legii. Masteranzii absolvenți ai acestui program sunt informați asupra faptului că Universitatea organizează Școala Doctorală din domeniul Filologie și eliberează diplomele de doctor în domeniile de specializare pentru care are calitatea de I.O.S.U.D. Diploma de doctor se eliberează cu condiţia validării de către Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, prin ordin al ministrului educaţiei.

Oportunități de angajare pe piața muncii

Misiunea fundamentală a programului este aceea de a le oferi absolvenților un pachet complex de cunoștințe, competențe și aptitudini, precum și suportul vocațional care să le permită absorbția rapidă pe piața muncii, ca specialiști: profesor în învăţământul gimnazial și liceal (condiţionat de modulul psiho-pedagogic), documentarist, traducător, interpret, consilier învăţământ, referent literar în redacții, edituri și biblioteci, referent difuzare carte, consilier cultural, consilier instituţii publice, corespondent presă ș.a.

9 locuri / IF (buget), 30 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Durată studii

4 semestre

Scurtă prezentare a programului

Misiunea programului de master este de a forma specialiști în domeniul filologiei ale căror competențe profesionale, atitudini și valori corespund cerințelor mediului socio-economic și cultural actual. Pentru îndeplinirea acestei misiuni, programul de master aplică, prin disciplinele pe care le propune, cercetări teoretice în domeniul studiilor culturale, adaptate la problemele și realitățile actuale, precum și aspectele cercetării și activităților profesionale ale domeniului lingvistic/teoretic din domeniul lingvistic/teoretic. În special, subliniem faptul că programele de masterat în domeniul filologiei și-au formulat obiectivele pe baza nevoilor identificate în urma analizei atente a contextului socio-academic: necesitatea promovării mai puternice a limbii, literaturii și culturii române la nivel regional, național și european; necesitatea aprofundării studiului limbii, literaturii și culturii engleze; necesitatea asigurării posibilității de a continua studiile de licență ca pas indispensabil către studiile de licență. studii de doctorat.

Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Programul de master Limbă, literatură și cultură engleză în context european oferă absolvenților următoarele competențe profesionale: 1. Comunicare eficientă, scrisă și orală, în limba engleză, la nivel C2. 2. Descrierea sistemului fonetic, lexical și gramatical al limbii engleze în evoluția sa diacronică și în varietățile sale sincrone. 3. Prezentarea fenomenelor literare, sociale, istorice și regionale în contextul epocii lor istorice, filozofice și regionale. diferențe 4. Utilizarea adecvată a aparatului conceptual și metodologic al științelor umaniste pentru investigarea interdisciplinară a faptelor culturale complexe 5. Dezvoltarea și implementarea proiectelor și politicilor culturale la diferite niveluri (local, regional, național, european).

Principalele discipline studiate

Principalele discipline studiate: Identitate culturală și discurs literar; Transfer intercultural; Migrația conceptelor culturale europene. Identități centrale și periferice; Pragmatică interculturală; engleză în contextul globalizării; Limbajul metaforic în discursul jurnalistic contemporan; Analiză conversațională, lingvistică corpus, comunicare interculturală în afaceri.

Oportunități de angajare pe piața muncii

Misiunea fundamentală a programului este de a oferi absolvenților un pachet complex de cunoștințe, abilități și competențe, precum și sprijin vocațional care să le permită să fie absorbiți rapid de piața muncii, în calitate de specialiști: - Profesor în învățământul secundar (condiționat de modulul psihopedagogic), - Documentarist, - Traducător, - Interpret, - Consilier educațional, - Literare, revistă, edituri, biblioteci, edituri revisor, - consilier cultural, - consilier instituție publică, - corespondent de presă etc. Programul pregătește și specialiști în comunicare și relații interculturale, răspunzând astfel nevoii de personal calificat atât în ​​companiile internaționale, cât și în instituțiile publice aflate în proces de globalizare.

10 locuri / IF (buget), 51 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Program Acreditat, durata studiilor 4 semestre/120 credite

Calificări:

  1. Consilier învățământ;
  2. Expert învățământ;
  3. Inspector școlar

Competențe specifice:

  • cunoașterea aprofundată a conceptelor, strategiilor, metodelor și tehnicilor din sfera managementului educațional; capacități de punere în practică a funcțiilor managerului și managementului educațional: previziune, organizare, decizie, anfrenare, coordonare, control și evaluare; stăpânirea limbajului de specialitate și capacitatea de a comunica audienței de specialiști și nespecialiști rezultatele proiectelor, motivația deciziilor, concluziile evaluărilor, direcțiile acțiunilor viitoare; capacități de proiectare, evaluare și dezvoltare a procesului educațional, de elaborare de programe curriculare și de proiecte de dezvoltare instituțională;
  • cunoștințe și capacități de aplicare a tehnicilor de analiză și proiectare în managementul educațional strategic (analiza resurse-nevoi, analiza SWOT, analiza de context, analiza cost-calitate ș.a.); cunoașterea și utilizarea metodologiei cercetării științifice în investigarea și soluționarea problemelor școlii și în elaborarea proiectelor de acțiune/dezvoltare;
  • cunoștințe și capacități de analiză economico-financiară, de proiecție și confrol privind bugetul instituției școlare; capacitatea de a preveni, de a media și de a soluționa situațiile de criză educatională; capacitatea de a evalua și de a îmbunătăți performanța sfrategică a echipelor; cunoștințe, capacități și atitudini necesare activităților de consiliere a elevilor și familiilor; abilități de operare pe calculator, de acces la rețelele informatice de comunicații, de utilizare a sistemelor si tehnologiilor informatice aplicate în managementul educațional;

Competențe transversale:

  • capacitatea a mobiliza, a combina și utiliza în mod autonom cunoștințele și competențele generale și cele profesionale în acord cu diversele cerințe specifice unui anumit context, situații sau probleme;
  • asumarea de roluri și functii de conducere a gupurilor profesionale, a organizațiilor și instituțiilor de educatie sau a compartimentelor de formare/dezvoltare a resurselor umane din alte institutii; capacitatea de a opera cu modele de gândire dinamice, creatoare și sfrategice;
  • disponibilitate de analiză și interpretare a valorilor ce descriu o situație, un eveniment sau un comportament; capacitatea de a face față schimbării, situațiilor complexe și neprevăzute;
  • integritate morală, echilibru caracterial, atitudine critică și forță de convingere în promovarea valorilor pozitive autentice ale comunității sociale;

9 locuri / IF (buget), 51 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Program Acreditat, durata studiilor 4 semestre/120 credite

Calificări:

  1. Cercetător în pedagogie;
  2. Expert învățământ;
  3. Referent de  specialitate în învățământ;

Competențe specifice:

  • capacități de analiză și interpretare asupra sistemului conceptual și al modelelor teoretice care fundamentează domeniul educației timpurii și al școlarității mici; capacități legate de managementul implementării curriculumului capacități de reflecție, argumentare privind fincționarea sistemului de învătământ, și a reformei curriculare în domeniul educației timpurii și al școlarității mici; capacități de proiectare adecvată a intervențiilor în domeniul educației timpurii și a școlarității mici;
  • cunoștințe și capacități de abordare diferențiată și individualizată a copilului și școlarului; capacitatea de a formula sarcini de evaluare adecvate nivelului de vârstă și nivelului de dezvoltare a competențelor cogrłitive cunoașterea și utilizarea metodologiei cercetării științifice în investigarea și soluționarea problemelor școlii și în elaborarea proiectelor de acțiune/dezvoltare; cunoștințe și capacități de consiliere, orientare și asistare psiho-pedagogică a diverselor categorii de persoane/ grupuri educaționale; capacitatea de a preveni, de a media și de a soluționa situațiile de criză educațională; capacitatea de a proiectare, derula și valorifica proiectelor de cercetare in domeniul educației timpurii și a școlarității mici.performanța strategică a echipelor; cunoștințe, capacități și atitudini necesare managementul carierei și al dezvoltării personale;

Competențe transversale:

  • capacitatea a realizare un management adecvat a relațiilor cu partenerii educaționali; capacitatea de a comunica în situații specifice educației timpurii și școlarității mici, în momente diferite și în contexte diferite
  • capacități cognitive cu funcționare flexibilă, fransferabile și eficiente disponibilitate de analiză și interpretare a valorilor ce descriu o situație, un eveniment sau un comportament
  • capacitatea de a valorifica setul atitudinal necesar evaluării și autoevaluării cât mai aproape de obiectivitate capacitatea de a face față schimbării, situațiilor complexe și neprevăzute
  • integritate morală, echilibru caracterial, atitudine critică și forță de convingere în promovarea valorilor pozitive autentice ale comunității sociale

Specializare - Master Locuri disponibile
10 locuri / IF (buget), 49 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Program Acreditat, durata studiilor 2 semestre/60 credite

Calificări:

  1. Expert jurist;
  2. Consilier de probațiune;
  3. Cercetător în domeniul științelor juridice;

Competențe specifice:

  1. Competențe exprimate în cunoștințe
    • Descrierea și aprofundarea conceptelor, metodologiilor și procedurilor specifice instituțiilor de drept privat;
    • Stabilirea de acțiuni, sarcini și responsabilități pentru rezolvarea problemelor specifice principalelor instituții de drept privat;
  2. Competențe exprimate în abilități
    • Dobândirea abilității de identificare și descriere a conceptelor, metodologiilor și procedurilor specifice activității specifice instituțiilor de drept privat  Stabilirea și ierarhizarea obiectivelor, identificarea riscurilor și determinarea resurselor pentru implementarea politicilor, programelor și proiectelor în domeniul instituțiilor dreptului privat;
    • Proiectarea de sarcini, responsabilități și ierarhii specifice politicilor, programelor și proiectelor la nivelul instituțiilor de drept privat;
    • Elaborarea și aplicarea de intervenții specifice dezvoltării și organizării activității aferente instituțiilor de drept privat;
  3. Competențe atitudinale
    • Respect pentru diversitatea socio-culturală a mediului public și privat  Interes și sensibilitate pentru problemele specifice dezvoltării activităților specifice instituțiilor de drept privat;
    • Motivația intrinsecă pentru rezolvarea problemelor care apar în activitatea specifică instituțiilor dreptului privat;

Competențe transversale:

  • Îndeplinirea la termen, în mod riguros, eficient și responsabil, a sarcinilor profesionale, cu respectarea principiilor etice și a deontologiei profesionale;
  • Aplicarea tehnicilor de relaționare în grup, deprinderea și exercitarea rolurilor specifice în munca de echipă, prin dezvoltarea abilităților de comunicare interpersonală;
  • Autoevaluarea nevoii de formare profesională și identificarea resurselor si modalităților de formare și dezvoltare personală și profesională, în scopul inserției și adaptării la cerințele pieței muncii;

10 locuri / IF (buget), 49 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Program Acreditat, durata studiilor 2 semestre/60 credite

Calificări:

  1. expert criminalist;
  2. expert jurist;
  3. expert prevenire și combatere a corupției;

Competențe specifice:

  • Competențe exprimate în cunoștințe
    • Descrierea și aprofundarea conceptelor, metodologiilor și procedurilor specifice științelor penale și criminalisticii;
    • Stabilirea de acțiuni, sarcini și responsabilități pentru rezolvarea problemelor specifice științelor penale și criminalisticii;
  • Competențe exprimate în abilități
    • Dobândirea abilității de identificare și descriere a conceptelor, metodologiilor și procedurilor specifice activității științelor penale și criminalisticii;
    • Stabilirea și ierarhizarea obiectivelor, identificarea riscurilor și determinarea resurselor pentru implementarea politicilor, programelor și proiectelor în domeniul științelor penale și criminalisticii;
    • Proiectarea de sarcini, responsabilități și ierarhii specifice politicilor, programelor și proiectelor la nivelul științelor penale și criminalisticii;
    • Elaborarea și aplicarea de intervenții specifice dezvoltării și organizării activității aferente științelor penale și criminalisticii;
  • Competențe atitudinale ​​​​​​​
    • Respect pentru diversitatea socio-culturală a mediului public și privat;
    • Interes și sensibilitate pentru problemele specifice dezvoltării activităților specifice științelor penale și criminalisticii;
    • Motivația intrinsecă pentru rezolvarea problemelor care apar în activitatea specifică științelor penale și criminalisticii;

Competențe transversale:

  • Îndeplinirea la termen, în mod riguros, eficient și responsabil, a sarcinilor profesionale, cu respectarea principiilor etice și a deontologiei profesionale;
  • Aplicarea tehnicilor de relaționare în grup, deprinderea și exercitarea rolurilor specifice în munca de echipă, prin dezvoltarea abilităților de comunicare interpersonală​​​​​​​

10 locuri / IF (buget), 39 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Program Acreditat, durata studiilor 4 semestre/120 credite

Calificări:

  1. Asistent director/responsabil de funcție;
  2. Purtător de cuvânt;
  3. Specialist protocol și ceremonial;

Competențe specifice:

  1. Competențe exprimate în cunoștințe
    • Descrierea și aprofundarea conceptelor, metodologiilor și procedurilor specifice asistenței manageriale în sectoarele public și privat;
    • Stabilirea de acțiuni, sarcini și responsabilități pentru rezolvarea problemelor specifice asistenței manageriale în sectoarele public și privat;
  2. Competențe exprimate în abilități
    • Dobândirea abilității de identificare și descriere a conceptelor, metodologiilor și procedurilor specifice activității de asistență managerială în sectoarele public și privat;
    • Stabilirea și ierarhizarea obiectivelor, identificarea riscurilor și determinarea resurselor pentru implementarea politicilor, programelor și proiectelor;
    • Proiectarea de sarcini, responsabilități și ierarhii specifice politicilor, programelor și proiectelor la nivelul asistenței manageriale în sectoarele public și privat;
    • Elaborarea și aplicarea de intervenții specifice dezvoltării și organizării activității de asistență managerială și secretariat;
  3. Competențe atitudinale
    • Respect pentru diversitatea socio-culturală a mediului public și privat;
    • Interes și sensibilitate pentru problemele specifice dezvoltării activităților specifice asistenței manageriale și secretariatului;
    • Motivația intrinsecă pentru rezolvarea problemelor care apar în activitatea de asistență managerială în sectoarele public și privat;

Competențe transversale:

  • Îndeplinirea la termen, în mod riguros, eficient și responsabil, a sarcinilor profesionale, cu respectarea principiilor etice și a deontologiei profesionale;
  • Aplicarea tehnicilor de relaționare în grup, deprinderea și exercitarea rolurilor specifice în munca de echipă, prin dezvoltarea abilităților de comunicare interpersonală;
  • Autoevaluarea nevoii de formare profesională și identificarea resurselor și modalităților de formare si dezvoltare personală și profesională, în scopul inserției și adaptării la cerințele pieței muncii;

10 locuri / IF (buget), 64 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Program Acreditat, durata studiilor 4 semestre/120 credite

Calificări:

  1. Manager de proiect;
  2. Manager îmbunătățire procese;
  3. Manager de inovare;

Competențe specifice:

  • Definirea și aprofundarea conceptelor, metodologiilor și procedurilor specifice planificării, organizării, coordonării și controlului
  • Explicarea și interpretarea cadrului conceptual și metodologic al planificării, organizării, coordonării și controluluj
  • Stabilirea de acțiuni, sarcini și responsabilități pentru rezolvarea problemelor specifice managementului serviciilor sociale și de sănătate
  • Elaborarea și aplicarea de criterii și metode de evaluare a actjvitătilor și personalului din serviciile sociale și de sănătate
  • Elaborarea proiectelor de dezvoltare a serviciilor sociale și de sănătate

Competențe transversale:

  • Dezvoltarea strategiilor de muncă organizațională și managerială pe baza principiilor, normelor și a valorilor codului de etică profesională
  • Dezvoltarea capacităților empatice de comunicare interpersonală și de asumare de roluri specifice în cadrul muncii în echipă
  • Utilizarea eficientă a surselor informaționale și a resurselor de comunicare și formare profesională asistată atât în limba română cât și într-o limbă de circulație internatională

10 locuri / IF (buget), 64 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Program Acreditat, durata studiilor 4 semestre/120 credite

Calificări:

  1. Specialist resurse umane
  2. Analist recrutare/integrare salariați
  3. Inspector de specialitate forță de muncă și șomaj

Competențe specifice:

  • Cunoașterea și aprofundarea principalelor teorii și practici privind dezvoltarea și managementul resurselor umane
  • Fundamentarea și optimizarea deciziilor la nivel organizațional privitor la dezvoltarea și managementul resurselor umane
  • Elaborarea și implementarea de strategii, programe și planuri de dezvoltare și management a resurselor umane
  • Analiza și optimizarea comunicării în mediul organizațional
  • Proiectarea de cercetări sociologice pentru soluționarea/ameliorarea problemelor de resurse umane
  • Dobândirea de abilități de elaborare și implementare de intervenții specifice problematicii resurselor umane

Competențe transversale:

  • Dezvoltarea strategiilor de muncă organizațională și managerială pe baza principiilor, normelor și a valorilor codului de etică profesională
  • Dezvoltarea capacităților empatice de comunicare interpersonală și de asumare de roluri specifice în cadrul muncii în echipă
  • Utilizarea eficientă a surselor informaționale și a resurselor de comunicare și formare profesională asistată atât în limba română cât și într-o limbă de circulație internațională

60 locuri / IF (buget) și IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Programul de master "Educație Fizică Școlară și Activități Extracurriculare" este un program de studii care își propune să pregătească profesioniști în domeniul educației fizice și al activităților extracurriculare, adaptate pentru diverse categorii de elevi și școli. Programul îmbină aspecte teoretice și practice, oferind competențe și abilități necesare pentru a desfășura activități educaționale și sportive eficiente în cadrul școlilor, precum și pentru a organiza și coordona programe extracurriculare.

Obiective:

  • Dezvoltarea cunoștințelor avansate în educația fizică, sport și sănătate.
  • Formarea capacităților de organizare și coordonare a activităților extracurriculare în școli și comunități.
  • Promovarea unui stil de viață sănătos prin activități fizice și sportive.
  • Crearea unor programe educaționale personalizate pentru dezvoltarea aptitudinilor fizice ale elevilor, ținând cont de nevoile și nivelul acestora. 

Competențe dobândite:

  • La finalizarea programului, absolvenții vor fi capabili să:
  • Aplice metode moderne de predare a educației fizice și să personalizeze activitățile în funcție de nevoile elevilor.
  • Organizeze competiții sportive școlare și alte activități extracurriculare care promovează mișcarea și cooperarea între elevi.
  • Colaboreze cu profesori, părinți și comunitatea pentru implementarea unor programe de educație fizică și sănătate eficiente.
  • Utilizeze cunoștințele în domeniul sănătății, nutriției și recuperării fizice pentru a contribui la dezvoltarea armonioasă a elevilor.

Perspective de carieră:

  • Absolvenții acestui program pot ocupa poziții precum:
  • Profesori de educație fizică în școli.
  • Coordonatori de activități extracurriculare și sport în cadrul instituțiilor de învățământ.
  • Specialiști în programe de sănătate și mișcare pentru copii și adolescenți.
  • Manageri de evenimente sportive sau alte activități educaționale extracurriculare.

Programul de master "Educație Fizică Școlară și Activități Extracurriculare" este ideal pentru cei care doresc să contribuie la dezvoltarea fizică și mentală a elevilor, precum și la implementarea unui stil de viață sănătos în comunitatea școlară.

Specializare - Master Locuri disponibile
8 locuri / IF (buget), 42 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Durată studii
4 semestre

Scurtă prezentare a programului
•    Formarea de personal clerical și neclerical specializat în înțelegerea, analiza și interpretarea științifică a fenomenului religios;
•    Obiectivele programului:
•    formarea deprinderilor de investigare științifică a diferitelor forme de manifestare socio-religioase a principalelor tradiții confesionale creștine, în contextul istoriei și tradiției lor sociale, culturale și artistice;   angajarea unui dialog interreligios și interrconfesional public, fundamentat pe principii și valori comune pentru cultivarea înțelegerii, respectului și diversității religioase într-o societate pluralistă;   promovarea valorilor evanghelice într-o angajare pozitivă, comparativă și euristică față de valorile celorlalte confesiuni creștine, într-o analiză critică și reflexivă fată de propria credință, în special a celei Ortodoxe.

Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)
COR: 2636
•    Specialisti in religie, în special în domeniul cercetării teologiei ortodoxe în raport cu celelalte confesiuni creștine;
COR: 231 (condiționat de absolvirea modulului psihopedagogic, nivel 11 )
•    Pregătește specialiști în predarea Religiei și a Istoriei Religiilor; Profesori pentru învățământul secundar și universitar

Principalele discipline studiate
Geopolitica religioasă: Islam, Iudaism şi Creştinism în dialog; Mesajul doctrinar al icoanei pentru mileniul al treilea dintr-o perspectivă interconfesională; Religie si politica in Romania interbelica. Perspectiva comparata; Mistică și mistagogie în leitourghia Răsăritului creștin; Etica şi morala la profeţii mari: context istoric si contemporaneitate; Teme teologice în dialogul ecumenic contemporan. Evaluări și perspective; Catehismele moderne şi confesionalismul; Privire comparată asupra tradiţiilor ascetice, mistice şi liturgice din orientul creştin (bizantini, armeani, copţi, etiopieni, sirieni și latini.

Aspecte privind practica profesională
Practica se efectuează comasat după încheierea activităților didactice directe din semestrul al II-lea. Practica pentru studenţii înmatriculaţi la programe de master de cercetare se va desfășura, pe cât posibil, în unităţi de cercetare ştiinţifică, în centrele de cercetări şi în laboratoare de cercetare UAB. Colocviul de practică va avea loc în ultima săptămână a lunii septembrie.

Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)
Şcoala Doctorală de Teologie, prin cei 11 conducători de doctorat şi prin programele de studiu aferente, acoperă o vastă arie de cercetare, de la teologie sistematică şi bioetică (istoria şi filosofia religiilor, dogmatică, morală, etica vieţii), la teologia practică (liturgică, muzică, omiletică şi catehetică).

Oportunități de angajare pe piața muncii
Rata de angajare la finalul studiilor este ridicată. Acest lucru este posibil având în vedere puterea de absorbție în acest domeniu prin structurile de profil: Arhiepiscopii, Episcopii, Protopoiate, Parohii, Inspectorate Școlare, ONG-uri, unde s-a identificat o nevoie crescută de resursă umană.

8 locuri / IF (buget), 42 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Durată studii
4 semestre

Scurtă prezentare a programului
Formarea de specialiști în domeniul medierii și al dialogului interconfesional și interreligios; înțelegerea, analiza și luarea deciziilor juste pentru dialogul ecumenic > Obiectivele programului:
  Formarea deprinderilor de investigare științifică, sine ira et studio, a proceselor de interculturalitate și interreligiozitate ținând cont de codul privind deontologia și etica profesională   Angajarea dialogului interconfesional și interreligios pentru cultivarea înțelegerii, respectului și diversității religioase într-o societate multi-etnică/confesională/religioasă
  Promovarea valorilor universale, comune tuturor religiilor: lupta împotriva discriminării, egalitatea de șanse, promovarea vieții prin limitarea oricăror tipologii de violentă, construcția unei viziuni pozitive pacifist-integratoare a lumii.

Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)
Formarea de personal specializat în domeniul medierii și al dialogului interconfesional și interreligios; specialiști în rezolvarea conflictelor; consilier mediator; consilier școlar COR: 231
Pregătește specialiști în predarea Religiei și a istoriei Religiilor; Profesori2 pentru învățământul secundar și universitar.

Principalele discipline studiate
Etica vieţii în contextul societăţii de consum; Consilierea pastorală şi natura relaţiilor interumane: de la conflict la comuniune; Probleme actuale în procesul de mediere interculturală și interreligioasă și rădăcinile acestora; Muzica religioasă- arta de transformare a conflictului în comuniune; Biserica si statul bizantin - intre dialog, conflict si diplomatie; Direcţii şi curente în patristica comparată: Occident & Orient; Sociologia religiilor: obiectivări ale Sacrului în antropologia social; Cosmologia din perspectiva dialogului ecumenic; Teologia interculturala si ecumenismul; Religie şi violenţă la început de mileniu şi răspunsul unei teologii autentic agapice; Fundamentări culturale, istorice şi legislative ale medierii bisericeşti; Antropologia ortodoxă în dialogul misionar contemporan: holocaust, incinerare și ecoteologie.

Aspecte privind practica profesională
Practica se efectuează comasat după încheierea activităţilor didactice directe din semestrul al II-lea. Practica pentru studenţii înmatriculaţi la programe de master profesional se poate efectua în instituţiile şi organizaţiile în care sunt încadraţi în muncă masteranzii (dacă îşi desfăşoară activitatea în domeniul programului de masterat sau dacă organizaţia respectivă are departamente în domeniul programului de masterat) sau, în situaţia în care nu au un loc de muncă, în organizaţii din domeniu.

Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)
Şcoala Doctorală de Teologie, prin cei 11 conducători de doctorat şi prin programele de studiu aferente, acoperă o vastă arie de cercetare, de la teologie sistematică şi bioetică (istoria şi filosofia religiilor, dogmatică, morală, etica vieţii), la teologia practică (liturgică, muzică, omiletică şi catehetică).

Oportunități de angajare pe piața muncii
Rata de angajare la finalul studiilor este ridicată. Acest lucru este posibil având în vedere puterea de absorbție în acest domeniu prin structurile de profil: Arhiepiscopii, Episcopii, Protopoiate, Parohii, Inspectorate Școlare, ONG-uri, unde s-a identificat o nevoie crescută de resursă umană.

10 locuri / IF (buget), 20 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Programul MUZICĂ RELIGIOASĂ ȘI FOLCLOR MUZICAL (studii de masterat, domeniul Muzică), recent autorizat de către ARACIS, vine în completarea generoasei oferte educaționale din cadrul Facultății de Teologie Ortodoxă a universității albaiuliene. 

Studiile universitare în domeniul Muzică au pătruns în peisajul academic albaiulian în anul 2014, când a fost înființată în cadrul Facultății de Teologie Ortodoxă din Alba Iulia secția de Muzică Religioasă. În anul 2019, secția a fost acreditată, cu fiecare promoție de absolvenți simțindu-se tot mai acut nevoia deschiderii unui program de masterat care să le permită absolvenților să-și continue studiile. Mulți dintre absolvenții noștri au optat pentru o carieră didactică în învățământul preuniversitar, completarea studiilor la nivel masteral fiindu-le necesară pentru a se putea titulariza pe posturi didactice din învățământul liceal și post-liceal. De asemenea, creșterea prestigiului formațiilor muzicale autohtone presupune o perfecționare continuă a membrilor acestora, care să le permită atingerea unui cât mai înalt grad de profesionalim. Acestea sunt doar câteva dintre motivele care argumentează deschiderea programului de masterat MUZICĂ RELIGIOASĂ ȘI FOLCLOR MUZICAL. 

La absolvire, masteranzii vor avea următoarele calificări și profesii: Copiator note muzicale (COR 265217); Referent muzical (COR 265211); Profesor în învățământul liceal/postliceal (după absolvirea modului psiho-pedagogic, nivelul II). 

Programul de masterat abordează două mari paliere ale culturii muzicale, muzica religioasă și folclorul, disciplinele din planul de învățământ ilustrând aspecte diferite ale acestora. Din sfera muzicii religioase amintim următoarele discipline care vor fi studiate: Stilistica muzicii bizantine, Muzică eclezială și ritual, Muzica corală religioasă în sec. XX: orientări și tendințe, Cântare liturgică corală, Tehnici dirijorale în muzica bisericească, Citirea partiturilor corale religioase, Psalmodie și muzică ezoterică, Estetica muzicii religioase, Culturi muzicale bizantine, Principii de transcriere a notației neumatice în notație liniară, Variante ale muzicii bizantine în spațiul ortodox.  

Folclorul muzical este ilustrat în planul de învățământ al programului prin discipline precum: Armonia modală aplicată pe cântecul popular românesc, Ansamblu muzică tradițională, Organologie populară, Colinda – gen muzical și literar, Culegere de folclor – tehnici și metode, Etnomuzicologie, Tehnici vocale de cânt popular, Prelucrări folclorice în creația compozitorilor români, Principii de transcriere a folclorului muzical, Conducere grup folcloric.  

Pe lângă disciplinele menționate, există și discipline care oferă o perspectivă de ansamblu asupra limbajului muzical, precum Teoria superioară a muzicii. Totodată, Practica de specialitatele oferă masteranzilor posibilitatea de a aplica cunoștințele dobândite în formații vocale, instrumentale sau vocal-instrumentale. 

10 locuri / IF (buget), 19 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Scurtă prezentare a programului
Programul de master Arta mozaicului bizantin oferă absolvenților capacitatea de a utiliza mai multe modalităţi de exprimare artistică, aplicate la caracteristicile stilului bizantin, în special cele cu privire la tehnica mozaicului şi tehnica aplicării frescei. Prin astfel de metode se pot crea premisele „antrenării” vocaţiei artistice a studenţilor, în vederea exprimării creativităţii artistice în cadrele canonice ale iconografiei. Totodată, mulţumită tiparului de formare ales, pot apărea şi conexiuni între diferitele materialităţi artistice, pentru obţinerea unor viziuni plastice alternative, proprii exprimării vizuale a transcendentalităţii, cu aspecte culturale deosebite. Un alt obiectiv al acestui program de master este de a pregăti specialiști care să poată cerceta și analiza lucrări artistice, aspect relevant având în vedere potențialul istoric al zonei și multitudinea de situri istorice existente. Acest program se adresează în primul rând absolvenților specializării Artă Sacră, oferindu-le acestora oportunitatea de a-și completa pregătirea profesională. 
 
Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)
Artist plastic (COR 265102), Pictor (COR 265106), Artist conceptual (COR/ESCO: 2651.5)
 
Principalele discipline studiate
Principalele discipline studiate în cadrul acestui program sunt: Artă Sacră - Evoluție, tehnici   și stiluri, Paleotehnica artei murale- mozaic, Iconografia artei contemporane, Teologia icoanei bizantine, Explorări în arta  mozaicului, Etica conservării și  restaurării. 
 
Aspecte privind practica profesională
Practica se efectuează comasat după încheierea activităților didactice directe din fiecare semestru și se normează săptămânal. Practica pentru studenții înmatriculați la programe de master profesional se poate efectua în instituțiile și organizațiile în care sunt încadrați în muncă masteranzii (dacă își desfășoară activitatea în domeniul programului de masterat sau dacă organizația respectivă are departamente în domeniul programului de masterat) sau, în situația în care nu au loc de muncă, în organizații din domeniu.
 
Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)
În viitorul apropiat se intenționează crearea școlii doctorale în domeniul Arte vizuale pentru ca, în felul acesta, ciclul de formare să fie complet (licență, masterat, doctorat). Acest deziderat este necesar și pentru formarea de cadre didactice proprii necesare programului. 
 
Oportunități de angajare pe piața muncii
Analiza pieței muncii din zonă a certificat o cerință de perfecționare a anumitor categorii profesionale din domeniul Arte vizuale. S-a constatat nevoia de acoperire cu specialiști a trei calificări: artist plastic, artist conceptual și pictor. Dintre absolvenții domeniului de licență Arte vizuale mai mult de jumătate sunt încadrați în câmpul muncii în domeniul pentru care s-au pregătit sau intenționează să schimbe domeniul în care activează cu cel artistic în care s-au calificat. Angajatorii din zonă chestionați – directori de școli, reprezentanți ai Arhiepiscopiei Ortodoxe Alba Iulia, ai Primăriei Alba Iulia și ai Inspectoratului Școlar Județean Alba – au arătat faptul că au angajat absolvenți ai programului Artă Sacră din cadrul Facultății noastre și că este nevoie pe piața muncii de oameni bine pregătiți, deziderat care poate fi atins prin absolvirea unui program de masterat în domeniu.

 

Citeste politica de cookie pe aici


Preferințe