Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia

Programe de studiu

Admitere UAB


Ofertă de studiu Sesiunea Admitere Iulie 2025


Specializare - Licență Locuri disponibile
39 buget, 22 domenii prioritare, 2 liceu mediu rural, 1 etnie romă, 61 taxă
Scurtă prezentare a programului

Program Acreditat, durata studiilor 3 ani/180 credite

Programul de studiu Informatică din cadrul Facultății de Științe Exacte și Inginerești oferă absolvenților capacitatea de a specifica, proiecta și dezvolta programe, de a opera, utiliza și întreține produse program. Un accent important se pune pe capacitatea absolvenților de a opera, utiliza și administra sisteme de calcul, rețele de calculatoare, sisteme de gestiune a bazelor de date. Prin intermediul modulului pedagogic se oferă absolvenților competențele de instruire în tehnologia informației la nivelul învățământului primar și gimnazial. Absolvenții cursurilor de licență au posibilitatea de însușire a tehnicilor de bază necesare pentru autoperfecționare în Programare avansată și Baze de date, oferite de studii masterale.

 

Vezi mai mult ...

17 buget, 1 cazuri sociale, 32 taxă
Scurtă prezentare a programului

Accredited Program, duration of studies 3 years / 180 credits

The Bachelor's Degree program in Computer Science has the main mission to develop high-level skills in the field of Computer Science, aiming to train the necessary specialists in the labor market. According to a recent study by the recruitment company Brainspotting, in Romania about 110,000 people are employed in the IT field and annually the number of graduates in this field is about 12,000 graduates. The Romanian universities provide a number of approx. 8500 computer scientists, which does not sufficiently cover the labor market needs. Thus, the proposal of some degree studies in the field of Informatics represents a consequence of the requests from the economic environment, respectively, an adaptation of the university environment to the demands on the labor market.

19 buget, 1 cazuri sociale, 10 domenii prioritare, 27 taxă
Scurtă prezentare a programului

Program Acreditat, durata studiilor 4 ani/240 credite

Specializarea "Electronică Aplicată" oferă studenţilor o pregătire generală în domeniul electronicii, dar şi aprofundarea cunoştinţelor şi a deprinderilor practice în direcţii precum electronica industrială, electronica medicală şi telecomunicaţiile. Strategia de pregătire a absolvenților specializării "Electronică Aplicată" urmărește integrarea rapidă şi eficientă în domeniile specifice de pe piaţa muncii. În acest sens, competențele dobândite de absolvenți, structura planului de învățământ și conținutul programelor analitice au fost stabilite în concordanță cu cerințele angajatorilor, cu prevederile Cadrului National al Calificărilor din învățământul superior, ţinând cont de specificul general al domeniilor de inserție pe piața muncii dar și de specificul regional al acesteia. Totodată competențele absolvenților sunt armonizate cu necesitățile mobilității pe piața economică, regională și europeană. Prin structura sa, planul de învățământ al specializării asigură absolvenților continuarea studiilor printr-un program de studii de masterat, dar și accesul la programele masterale ale domeniilor conexe.

 

Vezi mai mult ...

11 buget, 1 cazuri sociale, 2 liceu mediu rural, 43 taxă
Scurtă prezentare a programului

Program Acreditat, durata studiilor 4 ani/240 credite

Specializarea Ingineria Mediului din cadrul Universităţii “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia pregăteşte ingineri în conformitate cu principiul de participare-implicare directă la alegerea traiectoriei formative, printr-un proces flexibil de învăţare, asigurându-le şanse reale în competiţia de pe piaţa liberă a forţei de muncă. În domeniul pregătirii profesionale se evidențiază acumularea de cunoştinţe cu caracter aplicativ. Toate disciplinele sunt alcătuite astfel încât să îndeplinească cerințele de instruire impuse de standardele actuale din Uniunea Europeană. Programul de licenţă Ingineria Mediului, specializarea Ingineria Mediului are acces, în funcţie de nevoi, la toate spaţiile Universităţii. În mod particular, acest program dispune în două corpuri de clădire modernizate (Corpurile C şi D), de săli de curs şi de seminar, cabinete, sală de lectură, sală de sport. În plus, studenții beneficiază de laboratoare dotate cu echipamente de ultimă generație în cadrul cărora dobândesc abilitățile practice necesare la integrarea pe piața muncii. Studenții pasionați de anumite teme de studiu pot desfășura activități individuale de cercetare în laboratoare, pot activa în cadrul Cercului Științific Studențesc de Ingineria Mediului şi își pot prezenta lucrările în cadrul Sesiunilor Științifice Studențești organizate de Universitate.

 

Vezi mai mult ...

23 buget, 1 cazuri sociale, 2 liceu mediu rural, 1 etnie romă, 30 taxă
Scurtă prezentare a programului

Program Acreditat, durata studiilor 4 ani/240 credite

Dezvoltarea învăţământului în sfera măsurătorilor terestre s-a impus atât la nivel naţional, cât şi pe plan local, din necesităţi economice şi ştiinţifice, ţinându-se cont că numărul specialiştilor în domeniul măsurătorilor terestre este sub cerinţele acestui domeniu de activitate. Schimbările structurale survenite în ţara noastră, după anul 1989, prin trecerea la economia de piaţă şi dezvoltarea proprietăţii private, au produs schimbări fundamentale şi în domeniul cadastrului, atât în ceea ce priveşte evidenţa bunurilor imobile cât şi a reprezentărilor grafice ale acestora. Actualizarea şi modernizarea cadastrului, pentru a-l face multifuncţional, necesită un număr mare de specialişti, cu o distribuţie pe cât posibil uniformă la nivel naţional. Completarea necesarului de specialişti în domeniul Cadastrului reprezintă o prioritate absolută pentru economia şi societatea românească, având în vedere necesitatea introducerii şi întreţinerii Cadastrului general pe întreg teritoriul României și înregistrarea tuturor imobilelor în Cartea Funciară.

 

Vezi mai mult ...

20 buget, 1 cazuri sociale, 1 liceu mediu rural, 5 taxă
Scurtă prezentare a programului

Program Acreditat, durata studiilor 4 ani/240 credite

Misiunea programului de studii „Inginerie urbană şi dezvoltare regională” constă în formarea de ingineri constructori, pregătiţi să activeze atât în administraţia publică cât şi în cadrul firmelor de proiectare şi de execuţie acreditate în domeniul ingineriei civile. Aceştia vor trebui să fie apţi să îşi desfăşoare activitatea în cadrul unor echipe mixte alături de arhitecţi, urbanişti, topografi, economişti şi jurişti în cadrul soluţionării problemelor de dezvoltare urbană, regională şi implementării proiectelor de infrastructură din acest domeniu. Pe baza competenţelor obţinute în urma parcurgerii programului de licenţă „Inginerie urbană şi dezvoltare regională”, absolvenţii vor putea fi inserati pe piata muncii, asigurând legătura între parteneriatul public şi privat, prin activarea în toate etapele unui proiect, de la fundamentare, până la operarea şi monitorizarea activităţilor implementate.

Vezi mai mult ...

Specializare - Licență Locuri disponibile
23 buget, 1 cazuri sociale, 40 taxă
Scurtă prezentare a programului Durată studii

3 ani

Număr credite

180

Statut acreditare

Acreditat

Taxe de studiu

4000 RON / an


Program Acreditat, durata studiilor 3 ani/180 credite

Specializarea Economia Comerţului, Turismului şi Serviciilor îşi propune să pregătească, în plan ştiinţific şi practic, specialişti în comerţ, turism şi servicii, atât pentru companiile cu scop lucrativ, cât şi pentru cele din sectorul non-profit. Absolvenţii acestui program vor fi în măsură să culeagă, să prelucreze şi să analizeze informaţiile economice şi financiare, să elaboreze un plan de afaceri, să formuleze şi implementeze strategii şi politici de marketing pentru companii din domeniile comerţ, turism şi servicii. Prin includerea în programul de licenţă a unei varietăţi suficiente de cursuri opţionale, studenţii au posibilitatea de a-şi construi traiectoria ştiinţifico-profesională adecvată dezvoltării lor profesionale şi pregătirii pragmatice pentru a face faţă solicitărilor viitorului lor profesional.

 

Vezi mai mult ...

75 locuri / ID (taxă)
Scurtă prezentare a programului Durată studii

3 ani

Număr credite

180

Statut acreditare

Acreditat

Taxe de studiu

4000 RON / an


Program Acreditat, durata studiilor 3 ani/180 credite

Specializarea Economia Comerţului, Turismului şi Serviciilor îşi propune să pregătească, în plan ştiinţific şi practic, specialişti în comerţ, turism şi servicii, atât pentru companiile cu scop lucrativ, cât şi pentru cele din sectorul non-profit. Absolvenţii acestui program vor fi în măsură să culeagă, să prelucreze şi să analizeze informaţiile economice şi financiare, să elaboreze un plan de afaceri, să formuleze şi implementeze strategii şi politici de marketing pentru companii din domeniile comerţ, turism şi servicii. Prin includerea în programul de licenţă a unei varietăţi suficiente de cursuri opţionale, studenţii au posibilitatea de a-şi construi traiectoria ştiinţifico-profesională adecvată dezvoltării lor profesionale şi pregătirii pragmatice pentru a face faţă solicitărilor viitorului lor profesional.

Vezi mai mult ...

23 buget, 1 cazuri sociale, 2 etnie romă, 38 taxă
Scurtă prezentare a programului Durată studii

3 ani

Număr credite

180

Statut acreditare

Acreditat

Taxe de studiu

4000 RON / an


Program Acreditat, durata studiilor 3 ani/180 credite

Programul de licență Administrarea Afacerilor se adresează absolvenților ciclului liceal și își propune să pregătească în plan științific și practic specialiști în administrarea afacerilor, atât pentru companiile cu scop lucrativ, cât și pentru cele din sectorul non-profit. Absolvenții acestui program vor fi în măsură să culeagă, să prelucreze și să analizeze informațiile economice și financiare, să elaboreze un plan de afaceri, să formuleze și să implementeze strategii și politici de marketing pentru companii din diverse domenii.

 

Vezi mai mult ...

75 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului Durată studii

3 ani

Număr credite

180

Statut acreditare

Acreditat

Taxe de studiu

4000 RON / an


Program Acreditat, durata studiilor 3 ani/180 credite

Programul de licență Administrarea Afacerilor se adresează absolvenților ciclului liceal și își propune să pregătească în plan științific și practic specialiști în administrarea afacerilor, atât pentru companiile cu scop lucrativ, cât și pentru cele din sectorul non-profit. Absolvenții acestui program vor fi în măsură să culeagă, să prelucreze și să analizeze informațiile economice și financiare, să elaboreze un plan de afaceri, să formuleze și să implementeze strategii și politici de marketing pentru companii din diverse domenii.

Vezi mai mult ...

14 buget, 1 cazuri sociale, 35 taxă
Scurtă prezentare a programului Durată studii

3 ani

Număr credite

180

Statut acreditare

Acreditat

Taxe de studiu

4800 RON / an


Brief presentation

                The Business Administration bachelor's degree program is addressed to graduates of the upper cycle of pre-university high school education and aims to scientifically and practically prepare specialists in business administration both for profit-making companies and for those in the non-profit sector. Graduates of this program will be able to collect, process and analyze economic and financial information, develop a business plan, formulate and implement strategies and policies for companies in various fields.

Qualifications and professions upon graduation

                Among the professions in which graduates can practice, can be mentioned: Economist, Process improvement specialist, Process manager, Specialist in planning, control and reporting of economic performance, General manager, Human resources manager, Commercial manager, Financial manager, Assistant manager, Economic director, Director sales etc.

Main subjects studied

General objectives of the study program are covered thruogh the main subject studied:

a) to ensure training for specialists in the field of business initiation, management and administration in accordance with the current and future directions in the field of economics, curriculum theory and practice, information technology and communication, design and assessment, providing quality and efficient conditions for education: Microeconomics, Macroeconomics, Management, Marketing, Business Communication and Public Relation

b) to attain a formative, modern, student and pragmatically oriented education system in accordance with the real needs of the Romanian school within the extended context of the European Union: Human Resources Management, Business Negociation Techniques, Psychology, Foregign languages: Franch, German, European Economy

c) to carry out study programmes in the field of continuous training and career perfecting for the field of business initiation, management and administration in accordance with the requirements of a modern and efficient education system: Strategic Management, European Business Environment, Quality Management, International Marketing

d) to connect the education system with the scientific research, to involve the students in the drawing up of studies on current topics in the field of business initiation, management and administration: Practical training stages, Methodology for batchelor thesis, Business Simulations

e) to carry out research programmes in the field of business initiation, management and administration oriented towards the fundamental themes and current priorities of  the economic system and process development, and the European integration of the professional training and career oriented programs: optional subjects such as Correspondence in Foreign Language and Sustainable Development and Social Economy

Aspects regarding professional practice

Business Administration – Batchelor Study Program offers individual training, professional and transversal skills specific to the field of business administration, acquiring fundamental specialized knowledge in an operational system that will provide the students with professional competence; partnerships with local companies that gives the opportunity to learn in a real working environment, practical projects lead at departement level, also different extracurricula activities that can improve students skills; training students for teamwork; research activities supported thruogh academic students clubs for cetrian themetic activities.

Possibilities for further studies (master's degree, doctorate)

Business Administration – Batchelor Study Program provides an optimal framework for study and research for students by offering high-quality academic courses and papers, as well as a rich material and documentation base; attracting students to research programs specific to business administration, including master programs and opportunities to continue these initiatives in PhD studies in different universities.

Employment opportunities

Companies and institutions from local and county business environemnt, as well as companies at national level, depending on the option of students to continue and develop their carriers. Many of the prgram graduates are hired in these compnies as: Economist, Process improvement specialist, Process manager, Specialist in planning, control and reporting of economic performance, General manager, Human resources manager, Commercial manager, Financial manager, Assistant manager, Economic director, Director sales etc.

 

23 buget, 1 cazuri sociale, 28 taxă
Scurtă prezentare a programului Durată studii

3 ani

Număr credite

180

Statut acreditare

Acreditat

Taxe de studiu

4000 RON / an


Program Acreditat, durata studiilor 3 ani/180 credite

Programul de studii Finanţe şi bănci se adresează absolvenţilor ciclului liceal care doresc să-şi continue studiile în domeniul economic. Această specializare le oferă absolvenţilor săi obţinerea de competenţe generale şi de specialitate în domeniul financiar şi posibilitatea ca aceştia să îşi desfăşoare activitatea în cadrul entităţilor specifice sectorului financiar-bancar (bănci, societăţi de asigurări, brokeri de asigurări, brokeri pe piaţa de capital), în cadrul societăţilor comerciale sau prin exercitarea independentă a profesiei (evaluatori, contabili autorizaţi, auditori, agenţi fiscali, agenţi de asigurări), dar şi în cadrul liceelor economice sau la liceele unde se predau discipline din domeniul economic, ca profesori.

 

Vezi mai mult ...

38 buget, 1 cazuri sociale, 1 liceu mediu rural, 52 taxă
Scurtă prezentare a programului Durată studii

3 ani

Număr credite

180

Statut acreditare

Acreditat

Taxe de studiu

4000 RON / an


Program Acreditat, durata studiilor 3 ani/180 credite

Programul de studii Contabilitate și Informatică de Gestiune (acreditat de cea mai prestigioasă asociație internațională de profil contabil - A.C.C.A.) își propune formarea de specialiști care să activeze în domeniul financiar contabil. Realitățile economice actuale subliniază necesitatea pregătirii de specialiști care să aibă competențe superioare în obținerea și utilizarea informației contabile, gestionarea eficientă a resurselor entității, evaluarea structurilor patrimoniale, realizarea de analize economico-financiare, rezolvarea problemelor la nivelul unei entități și luarea unor decizii eficiente pentru desfășurarea activității acesteia. În ceea ce privește domeniul contabilității, se remarcă atestarea valorii și recunoașterea socială a specialistului în acest domeniu în urma realizării reformei contabilității, concretizată prin liberalizarea profesiei de contabil. De asemenea, utilizarea computerului a devenit un instrument indispensabil pentru culegerea și prelucrarea datelor, aspect ce impune o pregătire corespunzătoare în domeniul informaticii de gestiune.

 

Vezi mai mult ...

75 locuri / ID (taxă)
Scurtă prezentare a programului Durată studii

3 ani

Număr credite

180

Statut acreditare

Acreditat

Taxe de studiu

4000 RON / an


Program Acreditat, durata studiilor 3 ani/180 credite

Programul de studii Contabilitate și Informatică de Gestiune (acreditat de cea mai prestigioasă asociație internațională de profil contabil - A.C.C.A.) își propune formarea de specialiști care să activeze în domeniul financiar contabil. Realitățile economice actuale subliniază necesitatea pregătirii de specialiști care să aibă competențe superioare în obținerea și utilizarea informației contabile, gestionarea eficientă a resurselor entității, evaluarea structurilor patrimoniale, realizarea de analize economico-financiare, rezolvarea problemelor la nivelul unei entități și luarea unor decizii eficiente pentru desfășurarea activității acesteia. În ceea ce privește domeniul contabilității, se remarcă atestarea valorii și recunoașterea socială a specialistului în acest domeniu în urma realizării reformei contabilității, concretizată prin liberalizarea profesiei de contabil. De asemenea, utilizarea computerului a devenit un instrument indispensabil pentru culegerea și prelucrarea datelor, aspect ce impune o pregătire corespunzătoare în domeniul informaticii de gestiune.

Vezi mai mult ...

23 buget, 1 cazuri sociale, 13 taxă
Scurtă prezentare a programului Durată studii

3 ani

Număr credite

180

Statut acreditare

Acreditat

Taxe de studiu

4000 RON / an


Program Acreditat, durata studiilor 3 ani/180 credite

Programul de licenţă Marketing se adresează absolvenţilor ciclului superior al învăţământului preuniversitar liceal şi îşi propune să pregătească în plan ştiinţific şi practic specialişti în marketing atât pentru companiile cu scop lucrativ, cât şi pentru cele din sectorul non-profit. Absolvenţii acestui program vor fi în măsură să culeagă, prelucreze şi analizeze informaţiile de marketing, să elaboreze un plan de marketing să formuleze şi implementeze strategii şi politici de marketing pentru companii din diverse domenii.

 

Vezi mai mult ...

Specializare - Licență Locuri disponibile
10 buget, 1 cazuri sociale, 1 etnie romă, 6 formare cadre didactice, 30 taxă
Scurtă prezentare a programului Durată studii

3 ani

Număr credite

180

Statut acreditare

Acreditat

Limbi predare

Acreditat

Taxe de studiu

3500 RON / an


Program Acreditat, durata studiilor 3 ani/180 credite

Studierea istoriei se încadrează în domeniul fundamental științe umaniste. Cunoașterea, înțelegerea conceptelor, teoriilor și metodelor de bază ale domeniului Istorie și ale ariei de specializare vor fi accesibile celor care vor opta pentru această specializare la licență. În cadrul Facultății de Istorie și Filologie, cercetarea științifică în domeniul istoric se realizează prin colective care reunesc personalul didactic al departamentelor din cadrul Facultății, masteranzi şi doctoranzi, cum ar fi: Institutul de Arheologie Sistemică „Iuliu Paul" (structură de cercetare acreditată) și Centrul de Excelență pentru Cercetări Istorice şi Politologice „Iuliu Maniu" (structură de cercetare acreditată).

În cadrul studiilor de licență (cursuri de zi, cu o durată de 3 ani (6 semestre), pe lângă disciplinele de specialitate, studenții noștri frecventează modulul 1 de pregătire psiho-pedagogică, astfel că, la finalizarea studiilor, pe lângă Diploma de licență primesc şi un Certificat de intrare în profesia de dascăl. În felul acesta, studenții au asigurat un loc de muncă în sistemul de învățământ preuniversitar.

 

Vezi mai mult ...

5 buget, 1 cazuri sociale, 20 taxă
Scurtă prezentare a programului Durată studii

3 ani

Număr credite

180

Statut acreditare

Acreditat

Taxe de studiu

3500 RON / an


Scurtă prezentare a programului

Programul de licență în Arheologie de la Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia este oferit de Facultatea de Istorie, Litere și Științe ale Educației. Acest program are o durată de 3 ani (6 semestre) și se desfășoară în regim de învățământ cu frecvență. Misiunea sa este de a forma specialiști în domeniul arheologiei, capabili să desfășoare activități de cercetare și conservare a patrimoniului arheologic.

 

Calificări și profesii la absolvire

Absolvenții programului obțin titlul de licențiat în Arheologie, ceea ce le permite accesul la diverse profesii conform Clasificării ocupațiilor din România (COR), precum:

  • Arheolog (COR 263206)
  • Istoric (COR 263302)
  • Promotor local (COR 263220)

Curriculumul include discipline fundamentale și de specialitate, precum:

  • Introducere în istoria antică universală
  • Introducere în istoria antică a României
  • Preistorie
  • Introducere în arheologie
  • Curs practic de arheologie (I și II)
  • Arheologie socială și funerară
  • Arheologie provincială romană
  • Arheologia epocii migrațiilor și a Evului Mediu
  • Paleobotanică
  • Arheologia surselor de materii prime în pre- și protoistorie
  • Arheologia arhitecturii
  • Arheologia alimentației
  • Metode și tehnici moderne de documenare digitală în arheologie
  • Topografie arheologică
  • Practică de specialitate

Aspecte privind practica profesională

Programul pune un accent deosebit pe formarea practică a studenților. Aceștia participă la practici de specialitate în cadrul șantierelor arheologice, colaborând cu instituții precum muzee și institute de cercetare. De asemenea, studenții au acces la laboratoare dotate cu echipamente moderne pentru analiza artefactelor.

 

Posibilități de continuare a studiilor

După finalizarea studiilor de licență, absolvenții pot opta pentru programe de masterat în domenii conexe, precum:

  • Cercetarea, conservarea și valorificarea patrimoniului istoric
  • Cercetare arheologică interdisciplinară
  • Arheologie și studii clasice

Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia oferă programe de masterat în domeniul arheologiei, permițând astfel continuarea studiilor la aceeași instituție.

 

Oportunități de angajare pe piața muncii

Absolvenții programului de Arheologie au oportunități de angajare în diverse instituții și organizații, precum:

  • Muzee și colecții publice sau private
  • Instituții de cercetare arheologică
  • Organizații de protejare și conservare a patrimoniului
  • Administrații publice locale și centrale, în departamente de cultură și patrimoniu
  • Companii private implicate în proiecte de construcții și dezvoltare, care necesită studii de impact arheologic

De asemenea, competențele dobândite permit absolvenților să participe la proiecte internaționale de cercetare sau să urmeze cariere academice prin continuarea studiilor la nivel de doctorat.

12 buget, 1 cazuri sociale, 1 etnie romă, 6 formare cadre didactice, 35 taxă
Scurtă prezentare a programului Durată studii

3 ani

Număr credite

180

Statut acreditare

Acreditat

Taxe de studiu

3500 RON / an


Program Acreditat, durata studiilor 3 ani/180 credite

Autorizat să funcţioneze  provizoriu prin Hotărârea Guvernului României nr. 294, din 16.06.1997, acreditat prin Hotărârea Guvernului României nr. 676, din 28.06.2007 şi evaluată instituţional în martie 2015 (instituţia a obţinut în urma acestei vizite calificativul GRAD DE ÎNCREDERE RIDICAT), programul de studii de licenţă Limba şi literatura română – Limba şi literatura engleză  funcţionează, în momentul de faţă, în conformitate cu Hotărârea Guvernului României nr. 580, din 09.07.2014, privind aprobarea Nomenclatorului domeniilor, a structurilor instituţiilor de învăţământ superior şi a specializărilor/programelor de studii universitare de licenţă acreditate sau autorizate să funcţioneze.

În cadrul studiilor de LICENŢĂ (cursuri de zi, cu o durata de 3 ani (6 semestre), pe lângă disciplinele de specialitate, studenţii noştri frecventează modulul 1 de pregătire psiho-pedagogică, astfel că, la finalizarea studiilor, pe lângă Diploma de licenţă primesc şi un Certificat de intrare în profesia de dascăl. În felul acesta, ei au asigurat un loc de muncă în sistemul de învăţământ preuniversitar.

Misiunea programului de studii LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNĂ – LIMBA ŞI LITERATURA ENGLEZĂ este aceea de a forma specialişti în domeniul filologiei ale căror competențe profesionale, atitudini şi valori să răspundă cerinţelor mediului socio-economic şi cultural actual. Pentru îndeplinirea acestei misiuni, programul aplică prin disciplinele pe care le propune, aspecte ale cercetării teoretice din aria studiilor de limbă/comunicare şi a celor culturale la problematica şi realităţile actuale.  

 

Vezi mai mult ...

 

5 buget, 1 cazuri sociale, 3 formare cadre didactice, 25 taxă
Scurtă prezentare a programului Durată studii

3 ani

Număr credite

180

Statut acreditare

Acreditat

Taxe de studiu

3500 RON / an


Program Acreditat, durata studiilor 3 ani/180 credite

Programul a fost demarat din dorința de a aborda și domeniul limbilor moderne aplicate. Astfel, Facultatea de Istorie și Filologie oferă oportunitatea de afirmare în domeniul filologiei a acelor studenți pasionați de limbile străine și care nu doresc neapărat să urmeze o carieră didactică. Programul are un caracter aplicativ și propune foarte multe cursuri practice de limbă engleză și franceză. La absolvire studenții dețin competențe lingvistice și de comunicare (nivel B2/C1) pentru limbile engleză și franceză, potrivit nivelurilor de referință lingvistice precizate în Cadrul Comun European. Mai mult, studenții au posibilitatea de a studia și limba germană ca disciplină opțională (pe perioada a trei ani de zile) și de a dobândi competențe lingvistice (nivel A2/B1) pentru această limbă.

 

Vezi mai mult ...

8 buget, 1 cazuri sociale, 3 formare cadre didactice, 25 taxă
Scurtă prezentare a programului Durată studii

3 ani

Număr credite

180

Statut acreditare

Acreditat

Taxe de studiu

3500 RON / an


Noul program de studii TRADUCERE ŞI INTERPRETARE (GERMANĂ-ENGLEZĂ) este organizat ca răspuns la solicitările de pe piața muncii și are ca misiune formarea de specialişti în domeniul Limbi Moderne Aplicate (traducători cu studii superioare, interpreți și translatori), ale căror competențe profesionale, atitudini şi valori să răspundă cerinţelor mediului socio-economic şi cultural actual. Se are în vedere pregătirea de specialişti în comunicare şi relaţii interculturale, răspunzându-se, astfel, nevoii de personal calificat atât în firmele internaţionale din zonă, cât şi în instituţiile publice aflate în proces de globalizare. Implicit, programul vizează câteva obiective profesionale specifice domeniului: comunicare efectivă, în cel puţin două limbi moderne de circulaţie, într-un cadru larg de contexte profesionale şi culturale, prin utilizarea registrelor şi variantelor lingvistice specifice în vorbire şi scriere (Nivel de competenţă B2-C1 în ambele limbi - conform Cadrului European de referinţă); aplicarea adecvată a tehnicilor de traducere şi mediere scrisă şi orală, în domenii de interes larg şi semi-specializate; aplicarea adecvată a TIC (programe informatice, dicţionare electronice, baze de date, tehnici de arhivare a documentelor etc.) pentru documentare, identificare şi stocare a informaţiei, tehnoredactare şi corectură de texte; negociere şi mediere lingvistică şi culturală, comunicare profesională şi instituţională, analiză şi evaluare a comunicării eficiente. 

Organizarea noului program de studii Traducere şi Interpretare (Germană-Engleză) se înscrie în strategia globală a Universităţii, vizând consolidarea programelor de studii din structura actuală, în paralel cu continua adaptare a acestora la nevoile angajatorilor, orientate interdisciplinar şi conectate la cererea actuală şi la transformările previzibile pe piaţa muncii. 

17 buget, 1 cazuri sociale, 1 liceu mediu rural, 2 etnie romă, 15 formare cadre didactice, 63 taxă
Scurtă prezentare a programului Durată studii

3 ani

Număr credite

180

Statut acreditare

Acreditat

Taxe de studiu

4000 RON / an


Program Acreditat, durata studiilor 3 ani/180 credite

Calificări:

  1. Profesor în învățământul primar
  2. Profesor în învățământul preșcolar

Competențe profesionale:

  • Proiectarea unor programe de instruire sau educaționale pentru învățământul primar și preșcolar;
  • Realizarea activităților specifice procesului instructiv-educativ din învățământul primar și preșcolar;
  • Evaluarea proceselor de învățare, a rezultatelor și a progresului înregistrat de preșcolari/școlarii mici;
  • Abordarea managerială a grupului de preșcolari/școlari mici, a procesului de învățământ și a activităților de învățare/integrare socială specifice vârstei grupului țintă;
  • Consilierea, orientarea și asistarea psiho-pedagogică a diverselor categorii de persoane/grupuri educaționale (preșcolari/ școlari mici/elevi, familii, profesori, angajați etc.);
  • Autoevaluarea și ameliorarea continuă a practicilor profesionale și a evoluției în carieră;
  • Utilizarea metodelor de cercetare științifică și prelucrare a datelor în domeniul educației;
  • Aplicarea caracteristicilor învățământului centrat pe elev în proiectarea, implementarea și evaluarea curriculum-ului școlar;

Competențe transversale:

  • Aplicarea principiilor și a normelor fundamentate pe opțiuni valorice explicite;
  • Cooperarea eficientă în echipe de lucru profesionale, interdisciplinare, specifice desfășurării proiectelor și programelor din domeniul științelor educației;
  • Utilizarea metodelor și tehnicilor eficiente de învățare pe tot parcursul vieții, în vederea formării și dezvoltării profesionale continue;
  • Promovarea valorilor asociate realizării unui învățământ de calitate, în conformitate cu politicile educaționale interne și în acord cu cele elaborate și popularizate la nivel european, pe baza cunoașterii specificității domeniului educațional european și a interculturalității;

Vezi mai mult ...

50 locuri / ID (taxă)
Scurtă prezentare a programului Durată studii

3 ani

Număr credite

180

Statut acreditare

Acreditat

Taxe de studiu

4000 RON / an


Program Acreditat, durata studiilor 3 ani/180 credite

Calificări:

  1. Profesor în învățământul primar
  2. Profesor în învățământul preșcolar

Competențe profesionale:

  • Proiectarea unor programe de instruire sau educaționale pentru învățământul primar și preșcolar;
  • Realizarea activităților specifice procesului instructiv-educativ din învățământul primar și preșcolar;
  • Evaluarea proceselor de învățare, a rezultatelor și a progresului înregistrat de preșcolari/școlarii mici;
  • Abordarea managerială a grupului de preșcolari/școlari mici, a procesului de învățământ și a activităților de învățare/integrare socială specifice vârstei grupului țintă;
  • Consilierea, orientarea și asistarea psiho-pedagogică a diverselor categorii de persoane/grupuri educaționale (preșcolari/ școlari mici/elevi, familii, profesori, angajați etc.);
  • Autoevaluarea și ameliorarea continuă a practicilor profesionale și a evoluției în carieră;
  • Utilizarea metodelor de cercetare științifică și prelucrare a datelor în domeniul educației;
  • Aplicarea caracteristicilor învățământului centrat pe elev în proiectarea, implementarea și evaluarea curriculum-ului școlar;

Competențe transversale:

  • Aplicarea principiilor și a normelor fundamentate pe opțiuni valorice explicite;
  • Cooperarea eficientă în echipe de lucru profesionale, interdisciplinare, specifice desfășurării proiectelor și programelor din domeniul științelor educației;
  • Utilizarea metodelor și tehnicilor eficiente de învățare pe tot parcursul vieții, în vederea formării și dezvoltării profesionale continue;
  • Promovarea valorilor asociate realizării unui învățământ de calitate, în conformitate cu politicile educaționale interne și în acord cu cele elaborate și popularizate la nivel european, pe baza cunoașterii specificității domeniului educațional european și a interculturalității;

Vezi mai mult ...

50 locuri / ID (taxă)
Scurtă prezentare a programului Durată studii

3 ani

Număr credite

180

Statut acreditare

Acreditat

Taxe de studiu

4000 RON / an


Program Acreditat, durata studiilor 3 ani/180 credite

Calificări:

  1. Profesor în învățământul primar
  2. Profesor în învățământul preșcolar

Competențe profesionale:

  • Proiectarea unor programe de instruire sau educaționale pentru învățământul primar și preșcolar;
  • Realizarea activităților specifice procesului instructiv-educativ din învățământul primar și preșcolar;
  • Evaluarea proceselor de învățare, a rezultatelor și a progresului înregistrat de preșcolari/școlarii mici;
  • Abordarea managerială a grupului de preșcolari/școlari mici, a procesului de învățământ și a activităților de învățare/integrare socială specifice vârstei grupului țintă;
  • Consilierea, orientarea și asistarea psiho-pedagogică a diverselor categorii de persoane/grupuri educaționale (preșcolari/ școlari mici/elevi, familii, profesori, angajați etc.);
  • Autoevaluarea și ameliorarea continuă a practicilor profesionale și a evoluției în carieră;
  • Utilizarea metodelor de cercetare științifică și prelucrare a datelor în domeniul educației;
  • Aplicarea caracteristicilor învățământului centrat pe elev în proiectarea, implementarea și evaluarea curriculum-ului școlar;

Competențe transversale:

  • Aplicarea principiilor și a normelor fundamentate pe opțiuni valorice explicite;
  • Cooperarea eficientă în echipe de lucru profesionale, interdisciplinare, specifice desfășurării proiectelor și programelor din domeniul științelor educației;
  • Utilizarea metodelor și tehnicilor eficiente de învățare pe tot parcursul vieții, în vederea formării și dezvoltării profesionale continue;
  • Promovarea valorilor asociate realizării unui învățământ de calitate, în conformitate cu politicile educaționale interne și în acord cu cele elaborate și popularizate la nivel european, pe baza cunoașterii specificității domeniului educațional european și a interculturalității;

Vezi mai mult ...

-
Scurtă prezentare a programului

Preparatory Year Romanian Language

Aims and scope

The one-year, full-time academic programme in Romanian as a Foreign Language is addressed to foreign citizens who wish to gain entry onto a Romanian degree programme (at bachelor, master, Ph.D. level), as well as post-graduate and advanced training programmes in various fields. The programme also meets the needs of expatriates who work in Romania and who want to acquire a formal language certification.

The course aims at developing international students" skills in reading, writing, listening and speaking in Romanian for academic purposes. By the end of the course, students will have reached level B2 of the Common European Framework.

Besides the 22 contact hours per week, the programme also includes extracurricular activities to ensure that international students understand Romanian academic life and culture. Various social events, excursions, outings and documentary visits to other cities and tourist attractions are organised regularly to ensure social, linguistic and cultural integration.

Teaching and assessment

This course is taught by a team of experienced scholars and uses varied teaching methods, including lectures, seminars, workshops, and one-to-one tutorials. Students normally have twenty hours of scheduled contact time per week. In addition, staff are available each week for one-to-one tutorials.

Assessment consists of a combination of methods, ranging from assessed coursework, including essays, assignments, creative writing and other tasks; progress tests; oral examinations, including viva voce, individual and group presentations and seminars; individual research assignments, including library projects.

Certification

Students who successfully complete the course and pass the final examination will be awarded a CERTIFICATE OF PROFICIENCY IN ROMANIAN LANGUAGE - B2 LEVEL. The programme is approved by the Romanian Ministry of Education and Scientific Research; therefore certificates are valid across the European Union.

Specializare - Licență Locuri disponibile
39 buget, 1 etnie romă, 110 taxă
Scurtă prezentare a programului

Program Acreditat, durata studiilor 4 ani/240 credite

Absolvenţii specializării Drept pot ocupa posturi de:

  1. Magistraţi;
  2. Avocaţi;
  3. Notari;
  4. Consilieri juridici;
  5. Jurisconsulţi;
  6. Cadre didactice în învăţământul preuniversitar şi univesitar;
  7. Funcţionari superiori publici în administraţia de stat, centrală şi locală, în aparatul administrativ al justiţiei, poliţiei, în sistemul financiar-fiscal.

Competențe profesionale:

  • Utilizarea adecvată a conceptelor, teoriilor, paradigmelor și metodologiilor din domeniul juridic;
  • Aplicarea tehnicilor și instrumentelor specifice domeniului juridic;
  • Aplicarea legislației românești, a legislației europene și a celorlante instrumente juridice internaționale;
  • Interpretarea, corelarea și compararea instituțiilor juridice din dreptul național, dreptul european și dreptul altor state;
  • Aplicarea cunoștințelor necesare în culegerea datelor și informațiilor referitoare la o problemă de drept concretă;
  • Utilizarea legislației în vigoare în analiza situațiilor juridice, în aplicarea lor corectă din punct de vedere juridic și în soluționarea lor;

Competențe transversale:

  • Executarea responsabilă a sarcinilor profesionale, în condiții de autonomie restrânsă și asistență calificată;
  • Familarizarea cu rolurile și activitățile specifice muncii în echipă și distribuirea de sarcini pentru nivelurile subordonate;
  • Conștientizarea nevoii de formare continuă. Utilizarea eficientă a resurselor și tehnicilor de învățare pentru dezvoltarea personală și profesională. 

 

Vezi mai mult ...

16 buget, 1 cazuri sociale, 1 liceu mediu rural, 28 taxă
Scurtă prezentare a programului

Program Acreditat, durata studiilor 3 ani/180 credite

Absolvenţii specializării Sociologie pot ocupa posturi de:

  1. sociolog;
  2. asistent cercetare în sociologie;
  3. specialist planificare teritorială;

Competențe profesionale:

  • Proiectarea și realizarea de cercetări sociologice în organizații, comunități, cercetări culturale și studii de piață;
  • Gestionarea sistemelor de informații bazate pe indicatori sociali;
  • Diagnoza problemelor sociale/sociologice și aplicarea în designul de politici publice și  sociale;

Competențe transversale:

  • Aplicarea strategiilor de muncă riguroasă, eficientă și responsabilă, de punctualitate și răspundere personală față de rezultat în conformitate cu codurile de conduită profesională;
  • Asimilarea tehnicilor de relaționare în grup. Dezvoltarea capacităților empatice de comunicare interpersonală și de asumare de roluri specifice în cadrul muncii în echipă;

Vezi mai mult ...

17 buget, 1 cazuri sociale, 1 liceu mediu rural, 1 etnie romă, 51 taxă
Scurtă prezentare a programului

Program Acreditat, durata studiilor 3 ani/180 credite

Absolvenţii specializării Asistență Socială pot ocupa posturi de:

  1. Asistent social;
  2. Asistent pentru îngrijirea persoanelor vârstnice;
  3. Asistent de cercetare în asistență socială;

Competențe profesionale:

  • Identificare, culegere de informații, documentare, evaluarea și înregistrarea informațiilor, analiză, evaluare și intervenție specifică pentru reducerea riscurilor sociale de la nivel individual, familial, de grup, comunitar și societal;
  • Elaborarea, implementarea și evaluarea proiectelor, programelor și politicilor de asistență socială pentru diferite categorii vulnerabile;
  • Dezvoltarea serviciilor și activităților de prevenire precum și a celor de suport acordate beneficiarilor sistemului de asistență socială;
  • Consultanță în accesarea resurselor comunitare pentru persoane și grupuri sociale excluse sau aflate în risc de excludere socială (instituții, servicii, prestații);
  • Consiliere și alte metode de intervenție specializate acordate în mediul familial sau instituțional cu respectarea valorilor și  principiilor specifice asistenșei sociale;
  • Comunicare și relaționare profesională. Beneficiari și alți factori sociali implicați;

Competențe transversale:

  • Abordarea obiectivă și argumentată, teoretic și practic a unor situații problemă în vederea soluționării eficiente a acestora cu respectarea valorilor și principiilor specifice asistenței sociale;
  • Aplicarea tehnicilor de muncă eficientă în echipă transdisciplinară pe diverse paliere ierarhice la nivel intra si interorganizațional;
  • Autoevaaluarea obiectivă a nevoii de formare și identificarea resurselor și modalităților de dezvoltare personală și profesională în scopul inserției și adaptării la cerințele pieței muncii;

Vezi mai mult ...

19 buget, 1 liceu mediu rural, 24 taxă
Scurtă prezentare a programului

Program Acreditat, durata studiilor 3 ani/180 credite

Calificări:

  1. consilier administrația publică;
  2. secretari de primării;
  3. funcţionari de stare civilă şi alţi funcţionari;

Competențe profesionale:

  • Utilizarea conceptelor și principiilor fundamentale de organizare și funcționare a structurilor administrative pentru inserția profesională în instituții publice și/sau private;
  • Identificarea și aplicarea dispozițiilor legale cu privire la sistemul administrativ, inclusiv inițierea și formularea de propuneri de acte normative și/sau administrative;
  • Comunicarea orală și scrisă, în limba programului de studii și într-o limbă de circulație internațională, a unor mesaje structurate referitoare la o problemă dată din specialitate;
  • Aplicarea instrumentelor strategice pentru dezvoltarea instituțională;
  • Administrarea activităților specifice din domeniu, cu respectarea eticii și deontologiei profesionale instituțională;
  • Identificarea, analizarea și rezolvarea problemelor din administrația publică, în mod cooperant, flexibil și eficient;

Competențe transversale:

  • Îndeplinirea la termen, în mod riguros, eficient și responsabil, a sarcinilor profesionale, cu respectarea principiilor etice și a deontologiei profesionale;
  • Aplicarea tehnicilor de relaționare în grup, deprinderea și exercitarea rolurilor specifice în munca de echipă, prin dezvoltarea abilităților de comunicare interpersonală;
  • Autoevaluarea nevoii de formare profesională, identificarea resurselor, modalităților de formare,  dezvoltare personală, profesională, în scopul inserției și adaptării la cerințele pieței muncii;

Vezi mai mult ...

42 buget, 18 taxă, 2 mediul rural
Scurtă prezentare a programului

Program Acreditat, durata studiilor 3 ani/180 credite

Calificări:

  1. Profesor în învățământul liceal și postliceal;
  2. Profesor în învățământul gimnazial;

Competențe profesionale:

  • Proiectarea modulară (Educație fizică și sportivă, Sport și performanță motrică, Kinetoterapie și motricitate specială) și planificarea conținuturilor de bază ale domeniului cu orientare interdisciplinară;
  • Organizarea curriculumului integrat și a mediului de instruire și învățare, cu accent interdisciplinar (Educație fizică și sportivă, Sport și performanță motrică, Kinetoterapie și motricitate specială);
  • Evaluarea creșterii și dezvoltării fizice și a calității motricității potrivit cerințelor/ obiectivelor specifice educației fizice si sportive, a atitudinii față de practicarea independentă a exercițiului fizic;
  • Descrierea și demonstrarea sistemelor operaționale specifice Educației fizice și sportive, pe grupe de vârstă;
  • Evaluarea nivelului de pregătire a practicanților activităților de educație fizică și sport;
  • Utilizarea elementelor de management și marketing specifice domeniului;

Competențe transversale:

  • Organizarea de activități de educație fizică și sportive pentru persoane de diferite vârste și niveluri de pregătire în condiții de asistentă calificată, cu respectarea normelor de etică și deontologie profesională;
  • Îndeplinirea În condiții de eficiență și eficacitate a sarcinilor de lucru pentru organizarea și desfășurarea activităților sportive;
  • Operarea cu programe digitale, documentarea și comunicarea într-o limbă de circulație internațională;

Vezi mai mult ...

33 buget, 1 cazuri sociale, 1 liceu mediu rural, 15 taxă
Scurtă prezentare a programului

Program Acreditat, durata studiilor 3 ani/180 credite

Calificări:

  1. Kinetoterapeut;
  2. Profesor cultură fizică medicală;

Competențe profesionale:

  • Proiectarea modulară și planificarea conșinuturilor de bază ale domeniului cu orientare interdisciplinară;
  • Organizarea curriculumului integrat și a mediului de instruire și învățare, cu accent interdisciplinar;
  • Evaluarea clinică primară (funcțională) și diagnoza nevoilor de intervenție kinetoterapeutică;
  • Realizarea programelor de intervenție kinetoterapeutică, cu caracter profilactic curativ și de recuperare;
  • Utilizarea metodelor și tehnicilor de intervenție kinetoterapeutică;
  • Utilizarea elementelorde management și marketing specifice domeniului;

Competențe transversale:

  • Organizarea de programe kinetoterapeutice în condiții de asistență calificată, cu respectarea normelor de etică și deontologie profesională;
  • Îndeplinirea în condiții de eficiență și eficacitate a sarcinilor de lucru pentru organizarea și desfășurarea activităților specifice intervențililor kinetoterapeutice;
  • Autoevaluarea obiectică a nevoii de formare profesională în scopul inserției și adaptabilității la cerințele pieței muncii, potrivit propriului proiect de dezvoltare personală;

Vezi mai mult ...

15 buget, 1 cazuri sociale, 2 liceu mediu rural, 38 taxă
Scurtă prezentare a programului

Program Acreditat, durata studiilor 3 ani/180 credite

Calificări:

  1. Terapeut ocupațional;
  2. Specialist în evaluarea ocupațională a persoanelor cu dezabilități;

Competențe profesionale:

  • Operarea cu concepte fundamentale în domeniul psihologiei;
  • Proiectarea demersului de cercetare în domeniul psihologiei;
  • Identificarea și evaluarea nevoilor; ocupaționale ale clientului și a situațiilor problematice;
  • Managementul și promovarea terapiei ocupaționale;
  • Proiectarea și realizarea intervențiilor de terapie ocupațională;
  • Relaționarea și comunicarea interpersonală specifice terapiei ocupaționale;

Competențe transversale:

  • Executarea responsabilă a sarcinilor profesionale prin folosirea cunoștințelor și înțelegerea sensului si relației dintre funcție vs. dizabilitate, mediu și sănătate;
  • Aplicarea tehnicilor de muncă eficientă în echipa multidisciplinară pe diverse paliere ierarhice;
  • Autoevaluarea nevoilor de formare continuă în vederea adaptării competentelor profesionale Ia dinamica contextului social;

Vezi mai mult ...

19 buget, 1 liceu mediu rural, 36 taxă
Scurtă prezentare a programului

Program autorizat, durata studiilor 3 ani/180 credite

Absolvenții specializării Resurse umane ocupă posturi de:

  1. Consultant în resurse umane;
  2. Specialist în relații de muncă;
  3. Specialist în dezvoltare organizațională;

 

Competențe profesionale:

  • Proiectarea și realizarea de cercetări sociologice (culegere, prelucrare și analiza de date, în organizații, comunități, cercetări culturale și studii de piață;
  • Gestionarea și utilizarea datelor sociale;
  • Diagnoza mediului organizațional și administrarea personalului;
  • Utilizarea adecvată a perspectivei sociologice mediului organizațional:
  • Identificarea nevoilor de dezvoltare a resurselor umane din organizație prin aplicarea de metode specifice;
  • Analiza comunicării sociale și organizaționale.

 

Competențe transversale:

  • Aplicarea strategiilor de muncă riguroasă, eficientă și responsabilă, de punctualitate și răspundere personală față de rezultat în conformitate cu codurile de conduită profesională;
  • Asimilarea tehnicilor de relaționare în grup; dezvoltarea capacităților empatice de comunicare interpersonală și de asumare de roluri specifice în cadrul muncii în echipă;
  • Utilizarea eficientă a resurselor informaționale și a resurselor de comunicare și formare profesională asistată (portaluri Internet, aplicații software de specialitate, baze de date, cursuri on-line) atât în limba română cât și într-o limbă de circulație internațională.

47 buget, 1 cazuri sociale, 2 liceu mediu rural, 10 taxă
Scurtă prezentare a programului

ASISTENȚĂ MEDICALĂ GENERALĂ

Program autorizat, durata studiilor este de 4 ani/8 semestre/240 de credite

Absolvenții specializării ASISTENȚĂ MEDICALĂ GENERALĂ pot ocupa posturi de:

  1. Asistenți medicali generaliști;

Competențe profesionale (ESCO):

- Stabilește diagnostic pentru îngrijiri medicale - Stabilește diagnostic pentru îngrijiri medicale. Emite o decizie bazata pe o evaluare completa a asistentei medicale.

- Face față situațiilor de urgență medicală - Face fata situațiilor de urgență medicală. Evaluează semnele și este bine pregătit(a) pentru o situație care reprezintă o amenințare imediată pentru sănătatea, securitatea, proprietatea sau mediul unei persoane.

- Efectuează screeningul factorilor de risc de îmbolnăvire al pacienților Efectuează screeningul factorilor de risc de îmbolnăvire al pacienților. Examinează pacienți pentru a detecta semnele timpurii ale unor boli sau factori de risc.

- Gestionează dezvoltarea profesională personală Își asumă responsabilitatea pentru învățarea pe tot parcursul vieții și dezvoltarea profesională continuă. Se implica în activități de învățare pentru a sprijini și actualiza competențele profesionale. Identifică domeniile prioritare pentru dezvoltarea profesională pe baza unei reflecții cu privire la propria practică și prin contactul cu omologii și cu părțile interesate.

- Oferă îngrijiri profesioniste în domeniul îngrijirilor medicale Oferă îngrijiri profesionale adecvate nevoilor de sănătate și de îngrijire medicală ale persoanelor fizice, familiilor și grupurilor, ținând seama de progresele științifice, precum și de cerințele în materie de calitate și siguranță stabilite în conformitate cu reglementările în materie de conduită juridică/profesională.

- Abordează problemele în mod critic - Identifica punctele forte și punctele slabe ale unor concepte abstracte și raționale diferite, cum ar fi aspecte, opinii și abordări legate de o situație problematică specifică pentru a formula soluții și metode alternative de abordare a situației

- Implementează principiile fundamentale ale îngrijirii medicale - Implementează bazele și principiile

Competenţe transversale (ESCO):

- Utilizează limbi străine în cadrul îngrijirii pacienţilor - Comunică în limbi străine cu utilizatorii serviciilor medicale, cu îngrijitorii lor sau cu furnizorii de servicii. Utilizează limbi străine pentru a facilita îngrijirea pacienților în funcţie de nevoile pacientului.

- Demonstrează capacitate de a rezista la un nivel ridicat de stres fizic la locul de muncă sau în cadrul activităților sportive

Specializare - Licență Locuri disponibile
17 buget, 1 liceu mediu rural, 80 taxă
Scurtă prezentare a programului

Durată studii

4 ani

Scurtă prezentare a programului

Teologia Ortodoxă Pastorală funcţionează în cadrul Facultăţii de Teologie Ortodoxă. Programul de studiu este acreditat de Ministerul Educaţiei Naţionale, dezvoltând un învăţământ de calitate în domeniul teologiei şi al ştiinţelor umaniste. Obiectivul educaţional al programului Teologie Ortodoxă Pastorală este determinat de rigori de natură academică (parteneriate de învăţare şi cercetare interne şi internaţionale pentru studenţi şi cadre didactice; competitivitate; actualitate; interdisciplinaritate) şi de natură duhovnicească (contruirea profilului moral al studentului). Cadrele didactice care predau la acest program au beneficiat de formări profesionale în ţară şi străinătate, ceea ce conferă integrarea educaţiei teologice din Alba Iulia în fluxul internaţional de profil. Studenţii sunt integraţi activ în procesul de învăţare şi cercetare.

Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Finalitatea studiilor la programul de Teologie Ortodoxă Pastorală are în vedere integrării sacerdotale (specialişti în religie, diacon, preot, episcop, specialişti în domeniul social) sau în învăţământ, prin absolvirea modulului psihopedagogic (profesori în învăţământul primar, gimnazial, secundar şi universitar).

Principalele discipline studiate

Programul de Teologie Ortodoxă Pastorală oferă o paletă largă de discipline de studiu, având ca scop dezvoltarea intelectuală şi morală a studentului. Este, în fapt, un exerciţiu al cunoaşterii care angajează dialogul dintre discipline de natură teologică, filozofică, de istorie a religiilor în general şi a creştinismului în special, știinţe biblice, istorice, sistematice sau practice. Prin îmbinarea lor, programul de Teologie Pastorală oferă studentului o dezvoltare armonioasă, o cultură vastă, puternic articulată în realităţile cotidiene. Principalele discipline sunt: Studiul Vechiului Testament, al Noului Testament, Istoria Creştinismului, Istoria Bisericii Ortodoxe Române, Patrologie, Bizanţ, Misiologie, Istoria şi filosofia religiilor, Liturgică, Omiletică, Dogmatică, Morală, Pastorală, Limba Greacă, Limba Latină, Limba Engleză.

Aspecte privind practica profesională

Modulul disciplinelor practice este foarte dezvoltat. Există parteneriate încheiate cu factori direct interesaţi din ţară (Arhiepiscopia Ortodoxă din Alba Iulia; parohii urbane şi rurale, ONG-uri) şi, de asemenea, prin Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, în cadrul programelor Erasmus, cu instituţii similare din străinătate.

Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Facultatea de Teologie oferă posibilitatea de continuare a studiilor prin două programe de Masterat şi Studii Doctorale. Masteratul dezvoltă două direcţii: Teologie comparată şi Mediere interculturală și interreligioasă.

Oportunități de angajare pe piața muncii

Rata de angajare la finalul studiilor este ridicată. Acest lucru este posibil având în vedere puterea de absorbţie în acest domeniu prin structurile de profil: Arhiepiscopii, Episcopii, Protopopiate, Parohii şi ONG-uri, unde s-a identificat o nevoie crescută de resursă umană.

10 buget, 1 cazuri sociale, 1 liceu mediu rural, 18 taxă
Scurtă prezentare a programului

Durată studii
3 ani

Scurtă prezentare a programului
Specializarea Muzică religioasă din cadrul Facultății de Teologie Ortodoxă din Alba Iulia a fost înființată în anul 2014, cu binecuvântarea IPS Irineu, Arhiepiscop al Alba Iuliei. Inițiativa înființării acesteia a venit dintr-o necesitate, întrucât zona nu dispunea de programe de studii superioare care să permită formarea muzicienilor profesioniști. Pe de altă parte, cererea de specialiști în domeniul muzicii a devenit din ce în ce mai mare în ultimii ani, pe fondul intensificării activității artistice la nivelul județului prin apariția unor formații de profil (fanfară, orchestră) care au nevoie de personal calificat. Acest program are un statut aparte în conturarea peisajului cultural zonal şi naţional, întrucât, prin cele două paliere ale sale – teologic şi muzical – contribuie la revalorificarea unei experienţe istorice în care cântarea şi rugăciunea se completau armonios.

Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)
Calificările și profesiile dobândite după absolvirea acestei specializări sunt: Profesor în învățământul gimnazial; Profesor în învățământul liceal, postliceal; Referent muzical; Corist; Cântăreț bisericesc; Dirijor; Documentarist (studii superioare).

Principalele discipline studiate
Programul de licență își propune să ofere o perspectivă plurivalentă asupra muzicii, abordând atât elemente ale culturii muzicale universale, cât și aspecte care țin de cultura muzicală națională și locală. În acest sens, am putea împărți diciplinele studiate în 3 categorii. 1) discipline care vizează însușirea limbajului culturii muzicale universale. Dintre acestea amintim: Teorie, Solfegiu, Dicteu; Istoria muzicii; Armonie; Contrapunct; Forme și analize muzicale, Teoria instrumentelor, Citire de partituri. Cunoștințele dobândite la aceste discipline vor permite studentului să analizeze și să interpreteze corect o piesă muzicală dintr-o anumită perioadă stilistică. Aceste abilități  vor putea fi dezvoltate la cursurile de Ansamblu coral și Dirijat cor. 2) discipline care vizează însușirea limbajului muzicii de tradiție bizantină: Teoria muzicii bizantine; Paleografie muzicală bizantină; Istoria muzicii bizantine. Odată însușite, noțiunile specifice acestei culturi muzicale vor fi puse în practică la cursurile de Ansamblu psaltic, precum și prin participarea la slujbele desfășurate în capela Facultății. 3) discipline care tratează tradițiile muzicale naționale și locale. Folclorul este una dintre marile bogății ale țării noastre care trebuie cunoscută și pusă în valoare. După o prezentare a tradițiilor muzicale specifice fiecărei zone folclorice, studenții vor avea ocazia să analizeze specificul zonei din care provin. Cei interesați pot opta pentru cursurile de instrument popular (vioară, acordeon, contrabas etc), având ocazia să facă parte din formația folclorică a Facultății de Teologie.

Aspecte privind practica profesională
Practica profesională se realizează individual, în cadrul unor cursuri precum canto coral, pian, citire de partituri, sau în comun, în cadrul diferitelor tipuri de formații ale Facultății de Teologie; ansamblu coral, ansamblu psaltic, orchestră folclorică
Instituție parteneră: Arhiepiscopia Ortodoxă Română de Alba Iulia.

Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)
Se intenționează ca, în cel mai scurt timp, în cadrul secției de Muzică religioasă să fie deschisă și linia de Masterat.

Oportunități de angajare pe piața muncii
Oportunitățile sunt multiple: posibilitatea de a ocupa un post didactic pe specializarea Educație muzicală în cadrul învățământului primar și gimnazial; ocuparea unui post de dirijor de cor; ocuparea unui post de cântăreț bisericesc; membru în diferite tipuri de formații vocale (coruri, grupuri vocale) sau intrumentale (orchestre, fanfare); referent muzical.

18 buget, 1 cazuri sociale, 1 liceu mediu rural, 9 taxă
Scurtă prezentare a programului

Durată studii
3 ani

Scurtă prezentare a programului
În cadrul Facultăţii de Teologie Ortodoxă funcţionează cu începere din toamna anului 2018 programul de studii Artă Sacră, nivel – Licenţă. Obiectivul general al programului este acela de a forma specialişti în domeniul artelor sacre în general (cu obţinerea licenţei în domeniul Arte Vizuale), iar obiectivul specific este iniţierea şi formarea tinerilor ca specialişti în mozaic şi frescă, dar şi în vederea accederii la studiile masterale şi doctorale în acest domeniu. Aşa cum a fost alcătuit în vederea obţinerii autorizării, programul de studii este structurat pe trei ani de studiu, respectiv 180 ECTS. Finalizarea studiilor se încheie cu un examen format din două probe: un examen teoretic, sumativ al cunoştinţelor dobândite şi unul practic-aplicativ.

Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)
Deţinătorul diplomei de Licenţiat în Artă Sacră  poate fi angajat ca: Artist plastic bunuri sacre; Grafician; Pictor; Consultant artistic; Organizator târguri și expoziții; Profesor în învățământul gimnazial (după parcurgerea Modulului psihopedagogic); Referent de specialitate așezământ cultural. Lista nu este exhaustivă şi are caracter exemplificator; reglementările legale civile şi bisericeşti în vigoare pot condiţiona ocuparea anumitor poziţii de absolvirea unui program masteral sau a unor programe post-universitare de specializare.

Principalele discipline studiate
Structura planului de învăţământ este de şase semestre cu o durată de şcolarizare medie de 14 săptămâni şi un număr de aproximativ 22-24 ore pe săptămână şi un număr de 60 ECTS pe an. Disciplinele sunt organizate ierarhic şi succesiv astfel încât să contribuie la buna asimilare a cunoştinţelor în domeniu şi dobândirea de noi competenţe. În elaborarea planurilor de învăţământ şi a listei disciplinelor s-a ţinut cont de recomandările ARACIS, de planurile didactice din oferta educaţională a altor programe similare din ţară şi străinătate precum şi în conformitate cu normele şi bunele practici în domeniu. Principalele discipline studiate sunt: Istoria Artei Universale, Anatomie Artistica, Studiul Desenului pentru Iconografie, Iconografie, Arta Creştină: Tehnici şi Stiluri, Studiul Culorii pentru Iconografie, Istoria Artei Medievale Româneşti, Tehnici Paleocreştine, Tehnici de Transpunere, Paleografie Aplicată, Erminia Picturii Bizantine, Elemente de Arhitectură Eclezială.

Aspecte privind practica profesională
Se va opta pentru cunoaşterea plasticităţii materialelor din care sunt realizate lucrările (condiţie pe care o apreciem ca fundamentală în vederea pregătirii viitorilor specialişti), cu scopul implicit de a evita confuziile între genurile artistice, de pildă, ca şi de înţelegere şi dezvoltare a fiecărei calităţi artistice a genului ales. În paralel cu această activitate dominantă vor fi realizate studii de desen, de culoare, compoziţii, cuprinzând atât elemente de limbaj plastic şi expresivitate artistică în general cât şi, în particular, adoptarea acestora la specificul modulelor de bază (exemplu un anume desen, culoare şi compoziţie pentru mozaic faţă de sgrafitto sau față de miniatură etc.). Tehnicile se regăsesc în metodologii ale plasticităţii materialelor folosite. Studenţii se vor acomoda cu mai multe modalităţi de exprimare artistică, aplicate la caracteristicile stilului bizantin, în special cele cu privire la tehnica mozaicului şi tehnica aplicării frescei. Prin astfel de metode, considerăm că se pot crea, premisele „antrenării” vocaţie artistice a studenţilor, în vederea exprimării creativităţii artistice în cadrele canonice ale iconografiei. Totodată, mulţumită acestui tipar de formare ales, se estimează că pot apărea şi conexiuni, compatibilităţi între diferitele materialităţi artistice, pentru obţinerea unor viziuni plastice alternative, proprii exprimării vizuale a transcendentalităţii, cu aspecte culturale şi culturale deosebite.
O componentă importantă în formarea studenţilor va fi practica pe şantierele de pictură din Eparhia de Alba Iulia, care le va oferi studenţilor un contact real şi de la sursă cu viitorul lor mediu de dezvoltare profesională. În acest sens au fost semnate deja contracte de practică şi a fost stabilit deja modul de derulare şi notare a acestor activităţi. Nişele privind dezvoltarea practicii sunt pe componentele de lucru în tehnica mozaic şi tehnica frescă.

Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)
Facultatea de Teologie oferă, din punct de vedere profesional şi didactic întreaga gamă de nivele superioare de pregătire (licenţă, masterat, doctorat). Programul de Artă Sacră este în prezent autorizat pentru funcţionare din partea organismelor abilitate în acest sens, respectiv ARACIS.

Oportunități de angajare pe piața muncii
Absolventul programului de Artă Sacră poate fi angajat ca: Artist plastic bunuri sacre; Grafician; Pictor; Consultant artistic; Organizator târguri și expoziții; Profesor în învățământul gimnazial (după parcurgerea Modulului psihopedagogic); Referent de specialitate așezământ cultural.

8 locuri / IF (buget), 2 locuri / IF (taxă)
Scurtă prezentare a programului

Specializarea Cinematografie, Fotografie, Media

Programul de studii CINEMATOGRAFIE, FOTOGRAFIE, MEDIA (COMUNICARE AUDIOVIZUALĂ: SCENARISTICĂ, PUBLICITATE MEDIA, FILMOLOGIE) este în deplină concordanță cu Cadrul European al Calificărilor și descrierile ESCO: categoria majoră Professionals ESCO ISCO-08 code 2642:

Competențele profesionale și transversale, corelate cu cerințele stabilite în Clasificarea Ocupaţiilor din România (COR), vor permite următoarele ocupații posibile: http://site.anc.edu.ro/registrul-national-al-calificarilor-din-invatamantul-superior-rncis/

Ocupații înscrise în RNCIS
• Realizator emisiuni RTV / Producer of RTV shows / Music note copier COR 265409
• Producător audio-video / Audio-visual producer COR 265430
• Editor coordonator programe TV / TV Program coordinator editor COR 265431

FUNCȚII COMPETENȚE

1. PROIECTARE

1.1. Cunoașterea semnificației conceptelor fundamentale, teoretice și practice, ale domeniului Cinematografie și Media;
1.2. Utilizarea adecvată a elementelor specifice comunicării audiovizuale, limbajului cinematografic şi scenaristicii;
1.3. Capacitatea de însuşire a unor metode şi procedee de analiză, evaluare şi cercetare ştiinţifică a fenomenelor din domeniul culturii media;
1.4. Aprecierea rolului social al limbajului audiovizual ca resort de comunicare şi sursă de experienţe religioase și culturale.

2. REALIZARE

2.1. Să realizeze materiale publicistice din domeniul cinematografiei, teoriei de film şi jurnalismului cinematografic;
2.2. Să utilizeze tehnici specifice de scriitură cinematografică în dezvoltarea unor scenarii de scurt şi lung metraj, cinema şi TV;
2.3. Să aibă capacitatea de a concepe scenarii viabile într-un proces de realizare a clipurilor;
2.4. Să utilizeze partea integrată a imaginii și a sunetului pentru realizarea unui produs audiovizual complex, difuzabil on air, on line sau pe orice fel de support;
2.5. Să cunoască activitățile de bază pentru operațiile de filmare și editare nonlineară.

3. EVALUARE

3.1. Analiza limbajului cinematografic ca fundament al unei culturi / educaţii bazate pe imagine;
3.2. Utilizarea metodelor și a criteriilor pertinente pentru diagnoză, adoptarea și fundamentarea deciziilor constructive în gestionarea problemelor privind comunicarea audio-vizuală și efectele acesteia;
3.3. Cunoașterea bazelor producției de televiziune și a metodelor de cercetare privind efectele produselor audiovizuale asupra publicului;
3.4. Identificarea rolurilor şi responsabilităţilor într-o echipă plurispecializată şi aplicarea de tehnici de relaţionare şi muncă eficientă în cadrul echipei.

4. FORMARE CONTINUĂ/CERCETARE

4.1. Studierea bibliografiei de specialitate, întocmirea de documente tematice;
4.2. Întocmirea rapoartelor de cercetare și a referatelor științifice;
4.3. Lucrul în echipă sau individual la un proiect profesional sau/și de cercetare;
4.4. Valorificarea potențialului inovativ.
5. AUTOCUNOAȘTERE 5.1. Autocunoașterea prin raportare la feedbackurile primite;
5.2. Autodefinirea stilului comunicational;
5.3. Valorificarea autocunoașterii în dirijarea comportamentului profesional;
5.4. Autocontrolul procesului de învăţare, diagnoza nevoilor de formare, analiza reflexive a propriei activități profesionale.

 

Citeste politica de cookie pe aici


Preferințe