Minuta ședinței Senatului Universității „1 Decembrie 1918" din Alba Iulia din data de 29.10.2025
HOTĂRÂREA NR. 1.
Se validează rezultatele alegerilor academice parțiale organizate în data de 27.10.2025 pentru ocuparea locurilor vacante cu reprezentanții studenților în cadrul Senatului universitar, a Consiliilor Facultăților și în cadrul Consiliului Școlii Doctorale de Contabilitate, respectiv:
Senatul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia
- Facultatea de Drept și Științe Sociale - 2 posturi vacante
1. CRIȘAN CRISTIAN IOAN
2. LUNGU MIHAELA GABRIELA
- Facultatea de Științe Economice - 1 post vacant
1. BARBU MARIUS ANDREI
- Facultatea de Informatică și Inginerie - 1 post vacant
1. BUTYKA ANA-MARIA
- Facultatea de Istorie, Litere și Științe ale Educației - 1 post vacant
1. CÎNDEA ALEXANDRA ANDREEA
Consiliile Facultăților și Școlii Doctorale
1. Consiliul Facultății de Drept și Științe Sociale
- Departamentul de Științe Sociale - 1 post vacant
1. LUNGU MIHAELA - GABRIELA
- Departamentul de Educație Fizică și Sport - 1 post vacant
1. POP ELENA TEODORA
2. Consiliul Facultății de Științe Economice
- Departamentul de Administrarea Afacerilor și Marketing - 1 post vacant
1. BARBU MARIUS ANDREI
3. Consiliul Facultății de Informatică și Inginerie
- Departamentul de Informatică, Matematică şi Electronică - 2 posturi vacante
1. BUTYKA ANA-MARIA
2. BUTYKA IOSIF ANDREI
- Departamentul de Cadastru, Inginerie Civilă şi Ingineria Mediului - 1 post vacant
1. STAN OVIDIU
4. Consiliul Facultății de Istorie, Litere și Științe ale Educației
- Departamentul de Istorie, Arheologie şi Patrimoniu - 1 post vacant
1. ZOLOTARIOV-VESA ANDREEAA-GEORGIANA
- Departamentul de Litere - 1 post vacant
1. CÎNDEA ALEXANDRA-ANDREEA
- Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic - 1 post vacant
1. PANTEA PAULA MARIA
5. Consiliul Școlii Doctorale de Contabilitate - 1 post vacant
1. NEGREA MIHAI
HOTĂRÂREA NR. 2.
Se aprobă completarea componenței Biroului Permanent a Senatului și a comisiilor de specialitate a Senatului cu reprezentanții studenților, respectiv:
Biroul Permanent al Senatului - 2 posturi vacante
1. BARBU MARIUS ANDREI
2. CÎNDEA ALEXANDRA ANDREEA
Comisia Juridică - 1 post vacant
1. BARBU MARIUS ANDREI
Comisia pentru învățământ, evaluarea calității, strategii, dezvoltare şi promovare instituțională - 1 post vacant
1. CÎNDEA ALEXANDRA ANDREEA
Comisia pentru cercetare științifică, transfer tehnologic, proiecte şi resurse - 1 post vacant
1. CRIȘAN CRISTIAN IOAN
Comisia pentru buget-finanțe şi de monitorizare a activităților tehnice şi administrative - 1 post vacant
1. BUTYKA ANA-MARIA
Comisia pentru cooperări şi parteneriate naționale şi internaționale - 1 post vacant
1. BARBU MARIUS ANDREI
Comisia pentru relații cu studenții, absolvenții şi mediul social - 5 posturi vacante
1. BARBU MARIUS ANDREI
2. CÎNDEA ALEXANDRA ANDREEA
3. BUTYKA ANA-MARIA
4. CRIȘAN CRISTIAN IOAN
5. LUNGU MIHAELA GABRIELA
HOTĂRÂREA NR. 3.
Se aprobă Metodologia privind activitatea de susținere a inspecțiilor speciale și a lucrărilor metodico-științifice pentru obținerea/echivalarea gradului didactic I (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 4.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Serviciului Privat pentru Situații de Urgență Tip P 1.
Totodată, se aprobă actualizarea Organigramei executive a Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia cu introducerea acestui Serviciu în directa subordonare a Rectorului Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.
HOTĂRÂREA NR. 5.
Se adoptă Raportul privind respectarea prevederilor Codul universitar al drepturilor și obligațiilor studentului din Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia pentru anul universitar 2024-2025.
HOTĂRÂREA NR. 6.
Se aprobă Planul pentru eficientizarea situației financiare a Facultății de Drept și Științe Sociale.
HOTĂRÂREA NR. 7.
Se aprobă cuantumul burselor acordate de către Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia în anul universitar 2025-2026, conform anexei.
HOTĂRÂREA NR. 8.
Se aprobă demararea procedurilor pentru autorizarea programului de studii universitare de licență (IF) – sistem dual, Tehnologia produselor alimentare, domeniul Ingineria produselor alimentare, precum și componența comisiei de elaborare a dosarului de autorizare, după cum urmează:
| Președinte: | prof.univ.dr. Metz Daniel |
| Persoană de contact: | prof.univ.dr. Varvara Simona |
| Membri: | conf.univ.dr. Begov-Ungur Andreea lect.univ.dr. Bostan Roxana Nadina lect.univ.dr. Corcheș Mihai lect.univ.dr. Damian Gianina |
| Secretar: | Kiss Roxana |
HOTĂRÂREA NR. 9.
Se aprobă demararea procedurilor pentru autorizarea programului de studii universitare de licență cu dublă specializare Istorie Arheologie, domeniul Istorie, precum și componența comisiei de elaborare a dosarului de autorizare, după cum urmează:
| Președinte: | prof.univ.dr. Dumitran Daniel (Persoană de contact) |
| Membri: | prof.univ.dr. Gligor Mihai conf.univ.dr. Anghel Călin conf.univ.dr. Popa-Gorjanu Cosmin |
| Secretar tehnic: | CS III Kogălniceanu-Dumitru Raluca |
HOTĂRÂREA NR. 10.
Se aprobă demararea procedurilor pentru autorizarea programului de studii universitare de licență Limbi moderne în mediul profesional și digital, domeniul Limbi moderne aplicate, precum și componența comisiei de elaborare a dosarului de autorizare, după cum urmează:
| Președinte: | lect.univ.dr. Todescu Valentin (persoană de contact) |
| Membri: | lect.univ.dr. Victoria Sorina lect.univ.dr. Jurcoveț Alice lect.univ.dr. Botaș Adina lect.univ.dr. Ursa Andra asist.univ.drd. Șandru Diana |
| Secretar: | Buzași Simona |
HOTĂRÂREA NR. 11.
Se aprobă demararea procedurilor în vederea acreditării, cu încadrare în domeniu și în cifra de școlarizare alocată domeniului de masterat, a unui nou program de studii universitare de masterat MA in Language, Digital Content and Influencing – Domeniul Filologie, precum și componența comisiei de elaborare a dosarului de acreditare, după cum urmează:
| Președinte: | conf.univ.dr. Bărbuleț Gabriel-Dan (persoană de contact) |
| Membri: | prof.univ.dr. Popescu Teodora lect.univ.dr. Ursa Andra lect.univ.dr. Mureșan Maria |
| Secretar: | Buzași Simona |
HOTĂRÂREA NR. 12.
Se aprobă demararea procedurilor pentru autorizarea programului de studii universitare de licență (IF) – sistem dual, Management în retail, domeniul Management, precum și componența comisiei de elaborare a dosarului de autorizare, după cum urmează:
| Președinte: | prof.univ.dr. Metz Daniel |
| Persoană de contact: | conf.univ.dr. Breaz Teodora Odett |
| Membri: | conf.univ.dr. Dragolea Larisa conf.univ.dr. Maican Silvia conf.univ.dr. Moisă Claudia lect.univ.dr. Ciolomic Ioana lect.univ.dr. Dârja Mălina lect.univ.dr. Lazea Ruxandra lect.univ.dr. Nichita Anca asist.univ.drd. Trif Georgiana |
| Secretar: | Priporan Ioana |
HOTĂRÂREA NR. 13.
Se aprobă rectificarea denumirii domeniului de licență din Ingineria sistemelor în Automatică, informatică aplicată și sisteme inteligente, pentru programul de studii universitare – Învățământ Dual, Robotică și Automatizări Industrial.
HOTĂRÂREA NR. 14.
Se aprobă organizarea alegerilor academice parțiale pentru ocuparea locurilor vacante din Consiliul Facultății de Teologie Ortodoxă, Consiliul Departamentului de Artă Religioasă și din Consiliul Departamentului de Teologie Ortodoxă, după cum urmează:
- Consiliul Facultății de Teologie Ortodoxă – 1 loc vacant
- Consiliul Departamentului de Artă Religioasă – 1 loc vacant
- Consiliul Departamentului de Teologie Ortodoxă – 1 loc vacant
Se aprobă calendarul de desfășurare a alegerilor academice parțiale, astfel:
- 3-6 noiembrie 2025 - depunerea candidaturilor
- 10 noiembrie 2025 - desfășurarea alegerilor (turul doi de scrutin în 11 noiembrie 2025)
- ședința Senatului pentru validarea alegerilor.
HOTĂRÂREA NR. 15.
Se aprobă propunerea Facultății de Științe Economice privind acordarea titlului de Doctor Honoris Causa dlui prof.univ.dr. Istudor Nicolae, rectorul Academiei de Studii Economice București.
HOTĂRÂREA NR. 16.
Se aprobă solicitarea dlui prof.univ.dr. Valer Daniel Breaz privind desfășurarea de activități de coordonare doctorat în cadrul Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, în anul universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 17.
Se aprobă solicitarea dnei prof.univ.dr. Ildiko Tulbure privind susținerea de activități didactice, în regim plata cu ora, la Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București – Facultatea de Inginerie în Limbi Străine, în semestrul I al anului universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 18.
Se aprobă solicitarea dnei conf.univ.dr. Corina Rotar privind susținerea de activități de îndrumare și integritate academică în cadrul Școlii Doctorale de Matematică – Informatică la Universitatea „Babeș-Bolyai”, în anul universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 19.
Se aprobă solicitarea dlui conf.univ.dr. Cornel Victor Igna privind susținerea de activități didactice, în regim plata cu ora, la Universitatea „Vasile Goldiș” din Arad, în anul universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 20.
Se aprobă cererile nr. 27557/02.10.2025 și 27558/02.10.2025 ale unor studenți de la programul de studii universitare de licență Cinematografie, Fotografie, Media (comunicare audiovizuală: scenaristică, publicitate media, filmologie) privind scutirea de la plata taxei de școlarizare pentru anul universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 21.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a programelor de studii universitare integrate.
HOTĂRÂREA NR. 22.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Senatului Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia în mandatul 2024 – 2029 (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 23.
Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Biroului Permanent al Senatului în mandatul 2024 – 2029 (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 24.
Se aprobă solicitarea dnei prof.univ.dr. Diana Câmpan privind susținerea de activități de îndrumare în cadrul comisiilor de doctorat la Universitatea de Vest din Timișoara, în anul universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 25.
Se aprobă solicitarea dnei prof.univ.dr. Diana Câmpan privind susținerea de activități de îndrumare în cadrul comisiilor de doctorat la Școala de Studii Avansate a Academiei Române, București, în anul universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 26.
Se aprobă solicitarea dnei prof.univ.dr. Diana Câmpan privind susținerea de activități de îndrumare în cadrul comisiilor de doctorat la UMFST Târgu Mureș, în anul universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 27.
Se aprobă solicitarea dnei prof.univ.dr. Diana Câmpan privind susținerea de activități de îndrumare în cadrul comisiilor de doctorat la Universitatea „Dunărea de Jos” Galați, în anul universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 28.
Se aprobă solicitarea dnei prof.univ.dr. Carmen Adina Paștiu privind susținerea de activități în Comisia de îndrumare și integritate academică în cadrul Școlii Doctorale de Științe Economice, Universitatea din Oradea, în anul universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 29.
Se aprobă solicitarea dnei prof.univ.dr. Carmen Adina Paștiu privind susținerea de activități în Comisia de îndrumare și integritate academică în cadrul Școlii Doctorale Interdisciplinare, Universitatea Transilvania din Brașov, în anul universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 30.
Se aprobă solicitarea dnei prof.univ.dr. Carmen Adina Paștiu privind susținerea de activități de îndrumare la Școala Doctorală de Economie și de Administrarea Afacerilor, Universitatea de Vest din Timișoara, în anul universitar 2025-2026.
HOTĂRÂREA NR. 31.
Se aprobă solicitarea dlui prof.univ.dr. Adrian Tulbure privind susținerea de activități de îndrumare la Școala Doctorală din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca, IOSUD-UTCN, în anul universitar 2025-2026.