Minuta ședinței Senatului Universității „1 Decembrie 1918" din Alba Iulia din data de 28.05.2025
HOTĂRÂREA NR. 1.
Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi funcționarea învățământului superior dual, ediția I.
HOTĂRÂREA NR. 2.
Se aprobă Regulamentul intern de acordare în anii 2023-2026, utilizare și restituire a voucherelor de vacanță pentru salariații Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (revizie).
HOTĂRÂREA NR. 3.
Se aprobă modificarea articolului 37 din Regulamentul de admitere și școlarizare a românilor de pretutindeni în cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.
HOTĂRÂREA NR. 4.
Se aprobă analiza cauzelor deficitului financiar la 31.12.2024 și Planul de măsuri cu privire la îmbunătățirea situației financiare la nivelul Facultății de Informatică și Inginerie.
Se aprobă:
- reanalizarea cauzelor deficitului financiar la 31.12.2024, la Facultățile care au înregistrat pierderi la 31.12.2024 și refacerea Planurilor de măsuri cu privire la îmbunătățirea situației financiare la nivelul Facultății de Istorie, Litere și Științe ale Educației, a Facultății de Științe Economice, a Facultății de Drept și Științe Sociale și a IOSUD – UAB, cu precizarea concretă a: analizei cauzelor deficitului financiar (acolo unde este cazul), măsurilor pentru creșterea excedentului financiar, modului de implementare și monitorizare a planurilor de măsuri, precum și a termenelor și responsabilităților necesare monitorizării planurilor de măsuri, pe o perioadă de 3 ani;
- elaborarea analizei cauzelor deficitului financiar la 31.12.2024 și a Planului de măsuri cu privire la îmbunătățirea situației financiare la nivelul Facultății de Teologie Ortodoxă, cu precizarea concretă a: analizei cauzelor deficitului financiar, măsurilor pentru creșterea excedentului financiar, modului de implementare și monitorizare a planului de măsuri, precum și a termenelor și responsabilităților necesare monitorizării planului de măsuri, pe o perioadă de 3 ani;
- elaborarea Planului de măsuri cu privire la îmbunătățirea situației financiare la nivelul Direcției General Administrative, cu precizarea concretă a: analizei cauzelor deficitului financiar, măsurilor pentru creșterea excedentului financiar, modului de implementare și monitorizare a planului de măsuri, precum și a termenelor și responsabilităților necesare monitorizării planului de măsuri, pe o perioadă de 3 ani.
HOTĂRÂREA NR. 5.
Se aprobă inițierea programului de studii universitare de licență, învățământ dual, Robotică și Automatizări Industriale, în cadrul domeniului Ingineria Sistemelor.
HOTĂRÂREA NR. 6.
Se aprobă desfășurarea comasată a Programelor de formare psihopedagogică, nivel I și nivel II, în regim de curs postuniversitar, pe parcursul anului 2025-2026, precum și taxele de studiu, după cum urmează:
- Programul de formare psihopedagogică în regim postuniversitar Nivel I pe parcursul anului universitar 2025-2026 (1 semestru – pe parcursul semestrului I);
- Programul de formare psihopedagogică în regim postuniversitar Nivel II pe parcursul anului universitar 2025-2026 (1 semestru - pe parcursul semestrului II);
- Taxa de studiu aferentă programului de formare psihopedagogică în regim postuniversitar pentru anul universitar 2025-2026 este de 1500 lei (monospecializare) și 1750 lei (dublă specializare) pentru Nivelul I, respectiv 1500 lei pentru Nivelul II.
Se aprobă perioada și taxa de înscriere, după cum urmează:
- Perioada de înscriere: 15.09.2025-26.09.2025;
- Taxa de înscriere: 150 lei.
HOTĂRÂREA NR. 7.
Se aprobă cuantumul taxelor de studiu pentru anul universitar 2025/2026 pentru studenții, masteranzii și absolvenții altor instituții de învățământ superior care parcurg programul de formare psihopedagogică, în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică, în regim de taxă – lei, Nivelul I, Nivelul II și curs postuniversitar Nivel I, Nivel II, pentru cetățenii români și ai statelor membre ale UE/SEE, cetățenii români cu domiciliul în străinătate, cetățenii de etnie română din Republica Moldova, Balcani și Diasporă, precum și cetățenii din state ale UE/SEE, conform anexei.
HOTĂRÂREA NR. 8.
Se aprobă cuantumul taxelor de studiu pentru anul universitar 2025/2026 pentru studenții, masteranzii și absolvenții altor instituții de învățământ superior care parcurg programul de formare psihopedagogică, în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică, în regim de taxă – euro, Nivelul I, Nivelul II și curs postuniversitar Nivel I, Nivel II, pentru cetățenii străini școlarizați în regim cont propriu valutar, conform anexei.
HOTĂRÂREA NR. 9.
Se aprobă distribuția pe Facultăți și programe de studii, a locurilor finanțate de la bugetul de stat în anul universitar 2025-2026, alocate de Ministerul Educației și Cercetării pentru cetățenii români și cetățeni ai statelor UE, SEE și CE, pentru studiile universitare de licență și masterat, conform anexei.
HOTĂRÂREA NR. 10.
Se aprobă cuantumul taxelor de studiu pentru anul I, an universitar 2025-2026, cu modificările Consiliului de Administrație, conform anexei.
HOTĂRÂREA NR. 11.
Se aprobă distribuția pe Facultăți și programe de studii, a locurilor finanțate de la bugetul de stat cu bursă și fără bursă, în anul universitar 2025-2026, alocate de Ministerul Educației și Cercetării pentru candidații români de pretutindeni, pentru studiile universitare de licență și masterat, conform anexei.
HOTĂRÂREA NR. 12.
Se aprobă distribuția pe Școli Doctorale a locurilor subvenționate, subvenționate cu bursă (pentru cetățeni români și cetățeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparținând Spațiului Economi European și al Confederației Elvețiene și pentru românii de pretutindeni) și a locurilor cu taxă, pentru admiterea la doctorat, sesiunea iulie 2025, conform anexei.
HOTĂRÂREA NR. 13.
Se aprobă calendarul examenelor de finalizare a studiilor, sesiunile iulie și septembrie 2025, pentru programele de studii universitare de licență, master și Programul pregătitor de limba română pentru cetățenii străini, din cadrul Facultății de Istorie, Litere și Științe ale Educației.
HOTĂRÂREA NR. 14.
Se aprobă calendarul examenelor de finalizare a studiilor, sesiunea iulie 2025, susținute în cadrul Facultății de Științe Economice.
HOTĂRÂREA NR. 15.
Se aprobă actualizarea componenței Comisiei responsabile cu ierarhizarea Universității „1 Decembrie1918” din Alba Iulia în rankinguri, conform prevederilor Strategiei privind accederea/optimizarea poziției universității în rankingurile internaționale relevante, astfel:
Președinte: | prof.univ.dr. Breaz Nicoleta |
Membri: | prof.univ.dr. Popescu Teodora lect.univ.dr. Corcheș Mihai, responsabil sustenabilitate conf.univ.dr. Baciu (Bîrluțiu) Adriana lect.univ.dr. Nichita Anca Ramona conf.univ.dr. Hodoș Raul-Felix lect.univ.dr. Qaramah Mihail Khalid |
Secretar: | Pârvu Simona |
HOTĂRÂREA NR. 16.
Se aprobă modificarea componenței comisiilor de admitere în anul universitar 2025/2026 la studiile universitare de licență și masterat, din cadrul Facultății de Teologie Ortodoxă, conform anexei.
HOTĂRÂREA NR. 17.
Se aprobă modificarea componenței comisiilor pentru examenele de finalizare a studiilor universitare de licență și masterat, sesiunile iulie 2025, septembrie 2025 și februarie 2026, din cadrul Facultății de Teologie Ortodoxă, conform anexei.
HOTĂRÂREA NR. 18.
Se aprobă solicitarea dlui conf.univ.dr. Marina Lucian privind susținerea de activități de îndrumare în cadrul comisiilor de doctorat din cadrul Universității „Aurel Vlaicu” din Arad – Școala Doctorală Interdisciplinară, în anul universitar 2024-2025.
HOTĂRÂREA NR. 19.
Se aprobă numirea cu caracter temporar, pe o perioada de 4 luni, începând cu data de 28 mai 2025, a dlui lect.univ.dr. Mucea Bogdan, ca director al Centrului de Imagine și Marketing.
HOTĂRÂREA NR. 20.
Se aprobă propunerea Facultății de Informatică și Inginerie privind acordarea titlului de Doctor Honoris Causa al Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia Domnului Prof. univ. dr. ing. RADU SORIN MIHAI (Universitatea din Petroșani), personalitate marcantă a învățământului superior tehnic românesc, în domeniile ingineriei mecanice, miniere și energetice.
HOTĂRÂREA NR. 21.
Se aprobă programul de funcționare a căminelor studențești începând cu data de 01.07.2025, precum și tarifele de cazare, după cum urmează:
- închiderea căminelor studențești, respectiv: Căminul studențesc nr. 1, Căminul studențesc nr. 3 și Căminul studențesc nr. 4, începând cu data de 01.07.2025; studenții aflați în anul terminal pot rămâne cazați, până la prima sesiunea de susținere a examenului de licență/disertație;
- Căminul studențesc nr. 5 va rămâne deschis în perioada 01.07.2025 până în data de 19.09.2025, cu următoarele tarife de cazare:
- studenți: | 35 lei/student/zi |
540 lei/student/lună | |
- colaboratori: | 50 lei/student/zi |
650 lei/student/lună |
HOTĂRÂREA NR. 22.
Se aprobă solicitarea unei absolvente a Colegiului Universitar, specializarea Contabilitate și gestiune financiară, promoția 2003, învățământ cu frecvență, de a susține examenul de absolvire în cadrul Facultății de Științe Economice, sesiunea iulie 2025.
HOTĂRÂREA NR. 23.
Se aprobă modificarea componenței comisiilor de îndrumare pentru prof.univ.dr. Paul Nanu (Școala Doctorală de Filologie) și prof.univ.dr. Daniel Dumitran (Școala Doctorală de Istorie).
HOTĂRÂREA NR. 24.
Se aprobă misiunea Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia ca misiune de educație și cercetare avansată, conform Ordinului ministrului educației și cercetării nr. 3027/2025 privind stabilirea misiunii instituției de învățământ superior.