Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia

COMUNICAT DE PRESĂ

Anunturi

COMUNICAT DE PRESĂ

COMUNICAT DE PRESĂ

 

Anunț privind demararea proiectului

 

„GREEN BUSINESS PRACTICE - Stagii de practică pentru o carieră de succes”

PEO/71/PEO_P7/OP4/ESO4.5/PEO_A49, SMIS 313121

 

Camera Auditorilor Financiari din România în parteneriat cu Universitatea "1 Decembrie 1918" Alba Iulia și Business Inventive Zone S.R.L. anunță demararea proiectului:

 

„GREEN BUSINESS PRACTICE - Stagii de practică pentru o carieră de succes”

PEO/71/PEO_P7/OP4/ESO4.5/PEO_A49, SMIS 313121

 

Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European+ prin Programul Educație și Ocupare 2021-2027, Prioritatea P7.Creșterea calității ofertei de educație și formare profesională pentru asigurarea echității sistemului și o mai bună adaptare la dinamica pieței muncii și la provocările inovării și progresului tehnologic, ESO4.5_Îmbunătățirea calității, a caracterului incluziv, a eficacității și a relevanței sistemelor de educație și formare pentru piața muncii, inclusiv prin validarea învățării non-formale și informale, pentru a sprijini dobândirea de competențe-cheie, inclusiv de competențe de antreprenoriat și digitale, precum și prin promovarea introducerii sistemelor de formare duală și a sistemelor de ucenicie, Denumire Apel „Promovarea dezvoltării programelor de studii terțiare de înaltă calitate, flexibile și corelate cu cerințele pieței muncii - STAGII STUDENȚI- Regiuni mai puțin dezvoltate”, Cod Apel PEO/71/PEO_P7/OP4/ESO4.5/PEO_A49, Cod proiect 313121.

Obiectivul general al proiectului „GREEN BUSINESS PRACTICE - Stagii de practică pentru o carieră de succes” îl reprezintă furnizarea unei oferte educaționale optimizată prin parteneriat social, centrată pe formarea și dezvoltarea de competențe profesionale și transversale cerute pe piața muncii, participând la îmbunătățirea calității, a caracterului incluziv, a eficacității și a relevanței sistemelor de educație. Pentru atingerea obiectivului vor fi implementate activități specifice integrate menite să îmbunătățească rata de participare a studenților la programele de învățare la locul de muncă, aspect care să faciliteze inserția pe piața muncii a absolvenților de studii universitare.

Scopul principal al proiectului constă în creșterea ratei de participare a studenților din învățământul universitar nivel ISCED 6-8 la programe de învățare la locul de muncă, prin participarea unui număr de 260 de studenți înmatriculați în cadrul Facultății de Științe Economice și Facultății de Drept și Științe Sociale ale Universității „1 Decembrie 1918" Alba Iulia, precum și în cadrul diverselor facultăți cu profil economic și drept ale altor universități, la activități educaționale optimizate, centrate pe formarea și dezvoltarea de competențe profesionale și transversale cerute pe piața muncii, precum stagii de pregătire practică și acțiuni de dezvoltare a abilităților socio-emoționale ale studenților, workshop-uri de dezvoltare personală și vizite de studiu, participarea în cadrul unui program de antreprenoriat verde adaptat studenților din domeniul științe economice și juridice, activități ce sunt implementate în cadrul unor parteneriate sustenabile cu sectorul privat.

Acțiunile propuse a fi implementate pot fi clasificate în trei componente, respectiv: 

  • Componenta 1

Program de dezvoltare a abilităților socio-emoționale ale studenților

Programul de dezvoltare are drept scop trasarea unor linii directoare privind sprijinirea studenților în vederea integrării pe piața muncii, inclusiv prin formarea de competențe socio-emoționale care să îi susțină în identificarea domeniului de dezvoltare profesională potrivit intereselor, dar să îi susțină și în cazul motivației, aptitudinilor individuale, consolidarea și dezvoltarea unor parteneriate sustenabile între mediul universitar și angajatori, dar și crearea unui sistem de informare coordonată bidirecțională între sectorul privat/ angajatori și mediul universitar.

  • Componenta 2

Program de stagii de practică la angajatori

În cadrul acestei componente studenții vor intra în contact direct cu un mediu de lucru profesionist, acumulând informații cu caracter transversal legate de fluxurile de lucru dintr-o companie, de modalitățile eficiente de lucru în echipă și vor avea posibilitatea să înțeleagă activitățile specifice ale organizațiilor partenere de practică. Studenții înregistrați pentru această activitate au oportunitatea de a participa la un concurs unde vor fi premiați pentru rezultate bune obținute în cadrul stagiilor de practică.

  • Componenta 3

Program de antreprenoriat inovativ adaptat studenților

În cadrul acestei componente studenții vor intra în contact direct cu un mediu de lucru profesionist, acumulând informații cu caracter transversal legate de fluxurile de lucru dintr-o organizație, de modalitățile eficiente de lucru în echipă și vor avea posibilitatea să înțeleagă activitățile specifice ale organizațiilor partenere de practică. Studenții înregistrați pentru această activitate au oportunitatea de a participa la un concurs unde vor fi premiați pentru rezultate bune obținute în cadrul stagiilor de practică.

Proiectul își propune un parteneriat social care să asigure o bună comunicare bilaterală între reprezentanții mediului privat și reprezentanții din învățământ, venind în sprijinul mediului universitar și privat. Organizatorii de stagii de pregătire practică au oportunitatea de a-și pune amprenta asupra studenților cu care vor interacționa prin prezentarea proceselor specifice și implicarea studenților în cadrul proiectelor proprii.

Organizatorii stagiilor de pregătire practică beneficiază de oportunitatea de a influența în mod direct parcursul profesional al studenților, implicându-i în activități concrete, prin prezentarea proceselor interne și participarea la proiecte reale derulate în cadrul organizației.

Pentru studenți, participarea la aceste stagii reprezintă o ocazie de consolidare și aprofundare a cunoștințelor dobândite în cadrul programului universitar. Prin contactul direct cu un mediu profesional, aceștia vor dobândi perspective practice privind fluxurile de lucru, colaborarea eficientă în echipă și funcționarea specifică a organizațiilor partenere, dezvoltând, totodată, competențe transversale esențiale pentru integrarea pe piața muncii.

Programul vizează stimularea spiritului antreprenorial în rândul studenților prin valorificarea integrată și aplicativă a cunoștințelor dobândite în cadrul formării universitare, oferind condiții optime pentru consolidarea competențelor profesionale într-un context practic. În același timp, programul promovează dezvoltarea durabilă ca element central al progresului antreprenorial. Participarea la activitățile programului le oferă studenților oportunitatea de a aprofunda concepte legate de sustenabilitate și afaceri verzi, dobândind, totodată, abilități practice esențiale pentru demararea și conducerea unor afaceri de succes în domenii economice emergente și competitive.

Principalele rezultate planificate sunt:

  • Derularea unei campanii de informare și conștientizare privind importanța participării studenților la stagii de practică de specialitate, cu implicarea actorilor locali unde se vor organiza 5 seminarii și un bootcamp de informare.
  • Consolidarea și dezvoltarea unor parteneriate durabile între mediul academic și angajatori, cu scopul de a facilita integrarea profesională a studenților, care va duce la încheierea a 6 parteneriate consolidate și 6 parteneriate sustenabile între instituția de învățământ și companii.
  • Activități destinate îmbunătățirii infrastructurii mediilor de practică, prin înființarea, amenajarea și echiparea Centrului de Inovație și Excelență în Practica Profesională.
  • Realizarea unui program destinat dezvoltării abilităților socio-emoționale ale studenților, cu scopul de a-i ajuta să se integreze pe piața muncii.
  • Derularea stagiilor de practică de specialitate va include oferirea a 90 de premii studenților care participă la aceste activități. Acordarea acestor premii va acționa ca un puternic stimulent pentru studenți, încurajându-i să se dedice în mod constant îmbunătățirii performanțelor în cadrul practicii.
  • Elaborarea unui program de antreprenoriat care să integreze tehnologii emergente, precum și înființarea unui „accelerator de green business”, destinat să promoveze și să dezvolte spiritul antreprenorial al studenților.
  • Organizarea a 10 vizite de studiu la nivel național și implicarea a 15 participanți în vizite de studiu internaționale, toate destinate dezvoltării competențelor antreprenoriale în contextul tranziției climatice. Scopul acestor activități este de a sprijini aprofundarea cunoștințelor și implementarea celor mai bune practici în domeniu.

Proiectul „GREEN BUSINESS PRACTICE - Stagii de practică pentru o carieră de succes” PEO/71/PEO_P7/OP4/ESO4.5/PEO_A49, SMIS 313121 se derulează pe o perioadă de 24 luni, în intervalul 01.01.2025 - 31.12.2026.  Valoarea totală a proiectului este de 4.927.875,00 lei, din care 4.138.184,58 lei reprezintă cofinanțarea Uniunii Europene, 712.356,05 lei reprezintă cofinanțare națională și 77.334,37 lei reprezintă cofinanțare proprie a partenerilor.

 

Proiect cofinanțat din Fondul Social European + prin

 Programul Educație și Ocupare 2021-2027

 

 

Date de Contact:

Manager de proiect: Adrian POPESCU

Email: cafr.mysmis@gmail.com

Citeste politica de cookie pe aici


Preferințe